• Volvofreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-03 17:02
Op mijn werkkamer op de 1e verdieping van mijn franse ;) huisje heb ik twee satellietdecoders (CanalDigitaal, TNT), een HD recorder en DVD speler staan, alle met HDMI aansluiting en een klein LCD scherm.

Beneden in de huiskamer heb ik een tamelijk grote LCD TV en in de slaapkamer een kleine TV. Op beiden wil ik nu draadloos het 1080p beeld van boven kunnen ontvangen.

Vroeger, toen alles nog met scart kabels werkte, had ik een Phlips SBC1400 Wireless TV link en die kon het tv signaal van alle aangesloten aparaten prima draadloos overbrengen. Met de bijgeleverde afstandsbediening kon je ze ook allemaal bedienen en ik dacht in mijn onschuld dat dit met HDMI ook geen probleem zou zijn.

Helaas, de meeste apparaten die ik op internet heb gevonden kunnen maar het signaal van 1 device overbrengen en hebben geen IR afstandsbediening die kan schakelen (Monoprice Wireless HDMI extender, Optoma WHD100, briteView Air Syn, ActionTec My WirelesaTV etc.) en de enige die ik heb gevonden die dat misschien wel kan, van Gefen, is schreeuwend duur.

Is er iemand die misschien goede ervaringen heeft met een voor mij geschikte draadlooze HDMI set, transmitter/receiver? Of heb ik het juist dat de ontwikkeling daarvan nog maar in de kinderschoenen staat? Het lijkt me dat hier toch vaker behoefte aan bestaat. Bedankt voor de reactie(s)!

[Voor 3% gewijzigd door Volvofreak op 12-12-2012 17:21]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:20
HDMI en draadloos zullen niet samen gaan. HDMI biedt namelijk enorme bandbreedte, die je niet over draadloos signaal kan halen. Volledige HDMI-support via een draadloze verbinding kan je dus vergeten.
Logischer lijkt me als je via een netwerk gaat werken, dus een tuner-card in een pc schroeven en het streamen naar de diverse toestellen binnen het netwerk.

iRacing Profiel

• vluggejapienl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2022
Er zijn wel degelijk oplossingen voor wireless HDMI. Deze zijn op dit moment echter nog bijzonder prijzig. Het is dan ook best handig om gewoon een kleine HTPC onder je tv of scherm of beamer of wat je ook wilt aansturen te zetten, zodat je het signaal gewoon via WiFi laat lopen. Voor 250 euro kan je namelijk best een HTPC´tje creatief van 2ehands spul in elkaar zetten. Als het even kan zou ik bekabelen. Zit zelf ook dit soort oplossingen in de gaten te houden, omdat ik mijn TV graag op een soort van eiland in mijn huis zou plaatsen.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41
Als het alleen nog om het bedienen gaat zou je ook een vu+ of dreambox decoder kunnen kopen. dan kun je met je telefoon of tablet zappen (en kijken).

misschien kun je dan zelfs ook direct naar je tv streamen:
http://www.vuplus-communi...-tuner-through-dlna.4787/ }:O

[Voor 15% gewijzigd door Tazzios op 30-01-2014 12:26]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:20
vluggejapienl schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:15:
Er zijn wel degelijk oplossingen voor wireless HDMI. Deze zijn op dit moment echter nog bijzonder prijzig. Het is dan ook best handig om gewoon een kleine HTPC onder je tv of scherm of beamer of wat je ook wilt aansturen te zetten, zodat je het signaal gewoon via WiFi laat lopen. Voor 250 euro kan je namelijk best een HTPC´tje creatief van 2ehands spul in elkaar zetten. Als het even kan zou ik bekabelen. Zit zelf ook dit soort oplossingen in de gaten te houden, omdat ik mijn TV graag op een soort van eiland in mijn huis zou plaatsen.
De wireless oplossingen die er zijn geven je niet de volledige gelijkwaardige mogelijkheden van een bekabelde versie, en kan dus niet in alle gevallen altijd gebruikt worden.

iRacing Profiel

• Volvofreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-03 17:02
Het is nu ruim 2015 en ik ben benieuwd of er nieuwe oplossingen zijn voor het hierboven geschetste probleem, draadloos HDMI..........
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee