Hulp bij Nieuwe Muis aanschaffen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-04 12:30

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Zoals de titel het zegt.
Sinds kort is opeens mijn Razer DeathAdder er mee gestopt :(, viel de hele tijd uit en kreeg waarschuwingen over stroompieken op eht usb poort, had em aangesloten om de PC van mijn vriendin en die ging niet verder dan de POST, dus hij is er aan :/

De games die ik voornamelijk speel:
League of Legends
Natural Selection 2
Far Cry 3
Guild Wars 2
Naja zo kan ik wel even doorgaan.

Op het moment twijdel ik tussen deze twee:
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
pricewatch: Steelseries WoW: Cataclysm MMO Gaming Mouse

De WoW muis lijkt mij erg fijn vanwege de plaatsing van de knoppen, het ziet er heel comfy uit.
Vooral voor Guild Wars 2 lijkt me dat echt ideaal (al die F1-4 skills als engineer..)

Over de G700 heb ik echter ook goede dingen gehoord, alleen vind ik draadloze muisen maar neits, hij kan bedraad maar weet iemand of er batterijen of een accu in zit?
Want die accu word lui en dan ben je de klos, oplaadbare batterijen kan ik echter vervangen.

Natuurlijk zijn suggesties welkom als men nog andere muizen weet die misschien te overwegen zijn, mijn vertrouwen in Razer is echter flink gedaalt.
Maar op het moment twijfel ik tussen die 2.
Ik zoek muizen die wel wat knoppen hebben ;)

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123452

Ik heb geen ervaring met de Steelseries , maar ik heb momenteel een g700 .
Fijne muis , gebruikt een gewone AA batterij (1x) .

Kan zowel bedraad als draadloos gebruikt worden .

Ik had alleen wat problemen met de setpoint software , profiels op de muis opgeslagen , software weer verwijderd , en nu alleen iedere dag een ander batterijtje erin (laad ze op per vier, niet z'n probleem dus) .

Verschil tussen bedraad/draadloos is niet te merken , dus gebruik ik hem lekker draadloos , maar ik heb de ontvanger met bijgeleverde USB verlengkabel onder mijn toetsenbord liggen (achterkant van m'n pc is/was misschien een beetje te ver weg)

Mja, ik speel de spellen niet die jij speelt , maar ik heb hiervoor meerdere muizen versleten (linker muis knop die niet lekker meer werkte na paar maanden) , en deze g700 werkt na 1/2 jaar intensief gebruik nog als nieuw .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 12:20

TheNephilim

Wtfuzzle

Deze, http://steelseries.com/products/mice/steelseries-sensei-raw en dan die met 'rubberized surface' is erg fijn. Zelf heb ik de Xai Lasermouse en die heeft ook zo'n soort oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, die Steelseries vind ik persoonlijk helemaal niets, de breedtes zijn niet helemaal lekker voor mij.
Ringvinger moest ik geloof ik wel erg ver van m'n middelvinger verwijderen, de muis was zwaar, niet alles knopjes waren tijdens bewegingen responsief genoeg en de rechtermuis knop en ringvingerknop voelde te zwaar aan.

De G700 is weer de oude MX, waar ik ook geen fan van was, de andere G series die van de MX500 afgeleid waren ben ik dan beter over te spreken, hoewel ik de ergonomie van de DeathAdder prefereer.

De Sensei heb ik ook geprobeerd, toen die nog Xai heette, hij past me niet heel lekker in de hand eigenlijk, hoewel de hoogte echt perfect is en de knoppen heerlijk werken.

Ik ga je uiteindelijk geen echt advies geven, als je echt goed op zoek bent zou het fijn zijn als je ook nog wat meer over je gebruik schrijft, maar goed. Ga liever gewoon wat voelen / proberen. De omschrijvingen die ik hier net neergooide lijken heel waardevol, maar ze gelden alleen voor mij.

• EG Mike
  • Laatst online: 03-04 16:03
Kijk eens naar de G500 van Logitech, die bevalt mij heel goed, en is niet duur!

pricewatch: Logitech G500

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 08:47
Ik ga weer een andere aanraden. :P
Ik heb zelf een pricewatch: Corsair Vengeance M90 en ben er erg tevreden mee. Hij ligt lekker in m'n hand en heeft ook veel knoppen.

Ik zou ook aanraden om langs een winkel in de buurt te gaan om de muizen de voelen. Op die manier kun je het best beoordelen of een muis fijn aanvoelt. En dat is misschien wel het belangrijkst.

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-07 14:58

player-x

Disruptive by design

Kan maar een ding zeggen, ga naar de winkel, test daar muizen uit en koop er daar een.

Er is niks zo persoonlijks als een muis, en over het net kan je niet voelen of een muis nu wel of niet goed in je hand ligt!

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Het probleem is echter dat ze in de winkel vaak niet de muizen hebben die ik zoek :/
Maar misschien moet ik es een keer wat verder zoeken, ik ga meestal naar de mediamarkt, die 5 muizen die daar uitgestald staan..

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

vtrisjin schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:06:
Het probleem is echter dat ze in de winkel vaak niet de muizen hebben die ik zoek :/
Maar misschien moet ik es een keer wat verder zoeken, ik ga meestal naar de mediamarkt, die 5 muizen die daar uitgestald staan..
mmm... Ik heb juist bij de mediamarkt altijd veel muizen gevoeld, omdat ze juist vaak veel hebben liggen.
R'dam Alexander, Rijswijk, Utrecht, Amsterdam Bijlmer, Zwolle...

Maar ook diverse grote retailers hebben wel wat in de showroom (door de blister heen kan je desnoods ook al een indruk krijgen, alle merken hebben strak plastic om hun serieuzere modellen zitten), ik heb toch in een niet al te groot rondje (hoewel door de hele randstad heen) zo'n beetje iedere mechanische switch ooit op een uitgestald keyboard kunnen voelen om een dwarsstraat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Is er een fabrikant die Life Time Warranty heeft op muizen?
Geoon even benieuwd, is altijd wel een leuke extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Inderdaad en muis moet je voelen, hij moet bij je hand passen en de knoppen op de goede plek hebben. Bij razer kan je een test doen en zeggen ze welke muis het beste voor jou is. Hartstikke bullshit maar je kan dan de aangeraden muis met die van andere merken vergelijken geeft je wel wat meer ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 22:21

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Meestal is het je eigen feeling. Misschien kan je zelfs kijken naar RMA voor je deathadder. Heb zelf g500 waar ik niet uiterst tevreden over ben. Bijv dat logitech zonder te vragen hun software update waardoor ik zomaar mijn instellingen kwijt ben ( en niet opnieuw kan instellen omdat die functies totaal verdwenen zijn) en mijn rubber aan de zijkant al begint los te raken.

Hieronder even een lijstje wat ik getest heb het zijn niet allemaal FPS muizen maar ik dacht misschien heb je er wat aan.

Getest die ik zelf fijn vind : Razer DeathAdder , Razer OUROBOROS , Corsair M5 , ( zoiets ze maken er niet veel kan ik even niet meer herinneren was van een vriend ) , Logitech g9x ( erg tevreden over allen tja de software van logitech .. ;( )

Getest die ik niet zo fijn vind : g600 ( laser voelt laggy)

Dit is wat ik nu zo even kan bedenken die ik getest heb bij vrienden.. hoop dat het je een beetje kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Als ik rechtshandig was zou ik waarschijnlijk deze halen pricewatch: Gigabyte M8000X helaas ben ik links (on)handig en te koppig om andersom te doen dus gebruik ik de razer ouroboros. Als geld geen probleem is zou ik voor deze muis gaan dit vind ik een van de beste muizen ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Heb zelf de logitech g700. Hij werkt zowel met als zonder draad, Zonder draad vind ik zelf het lekkerste gamen. De batterij gaat helaas zo'n 3 dagen mee. Wat niet erg lang is.
Heb uiteindelijk de G700 gekozen ipv de g500 omdat de g700 bij gewoon gebruik wat lekkerder schijnde te werken dan de g500. De g500 is ook goede optie denk ik. Is ook een stuk goedkoper.
De software vond ik wat onhandig. Er gebeurde andere dingen dan ik instelde. Werkt nu wel hoor ;) Het kan ook aan mij hebben gelegen. De muis zelf is iig chill.

我的名字是Mirno

Pagina: 1