Toon posts:

TV op netwerk aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort een TV kopen, waarschijnlijk een Samsung met DLNA, zodat ik vanaf m'n computer en telefoon video kan streamen naar de TV. Hiervoor moet de TV natuurlijk wel op het netwerk zijn aangesloten.
Probleem is alleen dat de router in een andere ruimte staat. Er komt wel netjes via de muur 1 ethernetaansluiting binnen, maar die gebruik ik al voor mijn computer.
Kan een ethernet splitter dit oplossen, zodat ik op mijn PC nog steeds kan internetten en de TV op het netwerk aansluit? Of moet ik hier bijv. een ethernet switch of hub voor hebben?

Dank,

Sandwichspread

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Een splitter gaat niet werken je hebt eigenlijk maar 2 keuzes die je kan maken :

1) een extra Kabel neerleggen
2) een Switch ertussen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32
Dit kan met een ethernet switch

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ok! En gaat dit nog wat uitmaken voor de snelheid van mijn internet op mijn computer?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32
Dat hangt er vanaf hoe snel je internet is, hoe je alles aansluit. Maar in principe niet.

Maareh, dit zijn wel erge basis vragen voor een tweakers forum ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, ik was inderdaad een beetje snel met vragen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:44

franssie

Save the albatross

ethernet switchje met USB voeding uit je TV - kost een tientje op ebay, Of voeding uit de PC, wat je het meest hebt aanstaan. Gebruik ik in mijn woonkemer, 1 ETH kabel en dan 4 TV/BluRay/MediasServer/AirportExpress

[ Voor 50% gewijzigd door franssie op 12-12-2012 17:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-12 23:08
ShadowBumble schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:57:
Een splitter gaat niet werken je hebt eigenlijk maar 2 keuzes die je kan maken :

1) een extra Kabel neerleggen
2) een Switch ertussen.
Als de bestaande kabel volledig bedraad is (4 paren) en je hebt genoeg aan 100 Mbps, dan kun je best een splitter plaatsen. Zoiets als deze werkt prima:
http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=679&cat=465
Pagina: 1