Beste medetweakers,
Voor het bedrijf hebben wij een 200 tal 8GB bedrukte USB sticks besteld.
Op deze USB sticks willen wij informatie zetten voor de klant (folders in PDF, een filmpje (.mp4 of .mkv), daum player voor het afspelen er van, wat foto's en een link naar de website).
Verder willen we natuurlijk dat de USB stick ook bruikbaar is voor de klant.
Daarom willen we het volgende bereiken.
1 partitie/map waar de gebruiker gewoon alles mee kan doen
1 partitie/map welke beveiligd is, dus niet kan worden gewist of geformatteerd.
Deze laatste partitie moet makkelijk (liefst automatisch) starten zodra de USB stick in de PC gestopt wordt.
Het zij d.m.v. de windows autoplay waar een knopje van ons bij komt, het zij door een autorun.
Het liefste moet deze op zowel Windows (belangrijkste), OSX en Linux werken.
Om deze reden ben ik bezig om het menu (welke dus gestart moet worden) in HTML te maken icm JavaScript.
Problemen waar ik tegen aan loop.
1. ) Autorun/Autoplay.
Hiervoor heb ik een autorun.ini gemaakt.
De stick krijgt wel de naam en het logo, maar verder doet niets het (start niets vanzelf) en krijg ik in de Windows autoplay ook geen extra knop op te starten.
2. ) Map/partitie welke niet verwijderd of geformatteerd kan worden. (of met wachtwoord beveiligd daar tegen)
Partitioneren met Windows wil helemaal niet, Gparted krijgt t wel voor elkaar, maar met gevolg dat het in Windows niet meer werkt (GPT en FAT32)
Wie o wie kan mij helpen?
Voor het bedrijf hebben wij een 200 tal 8GB bedrukte USB sticks besteld.
Op deze USB sticks willen wij informatie zetten voor de klant (folders in PDF, een filmpje (.mp4 of .mkv), daum player voor het afspelen er van, wat foto's en een link naar de website).
Verder willen we natuurlijk dat de USB stick ook bruikbaar is voor de klant.
Daarom willen we het volgende bereiken.
1 partitie/map waar de gebruiker gewoon alles mee kan doen
1 partitie/map welke beveiligd is, dus niet kan worden gewist of geformatteerd.
Deze laatste partitie moet makkelijk (liefst automatisch) starten zodra de USB stick in de PC gestopt wordt.
Het zij d.m.v. de windows autoplay waar een knopje van ons bij komt, het zij door een autorun.
Het liefste moet deze op zowel Windows (belangrijkste), OSX en Linux werken.
Om deze reden ben ik bezig om het menu (welke dus gestart moet worden) in HTML te maken icm JavaScript.
Problemen waar ik tegen aan loop.
1. ) Autorun/Autoplay.
Hiervoor heb ik een autorun.ini gemaakt.
De stick krijgt wel de naam en het logo, maar verder doet niets het (start niets vanzelf) en krijg ik in de Windows autoplay ook geen extra knop op te starten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [autorun] label=Bedrijf shellexecute=Bedrijf\start.Lnk icon=Bedrijf\logo.ico action=Start USB shell\start\command=Bedrijf\start shell\start=open start |
2. ) Map/partitie welke niet verwijderd of geformatteerd kan worden. (of met wachtwoord beveiligd daar tegen)
Partitioneren met Windows wil helemaal niet, Gparted krijgt t wel voor elkaar, maar met gevolg dat het in Windows niet meer werkt (GPT en FAT32)
Wie o wie kan mij helpen?
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1