Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Surround sound in nieuw optrekje

Pagina: 1
Acties:

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-10 14:14
Hoi!

Stel, ik ga verhuizen. En stel, ik heb al een Sony Vaio VPCF12M1E laptop en een Samsung UE40C6000 TV. En stel nou, ik wil in mijn nieuwe optrekje met die apparaten en nog een paar extra een home cinema sfeer creëren voor mijn DVD's, blu-rays (7.1) en op *kuch* creatief verkregen audiovisuele content (denk voor geluid aan AC-3, 5.1). Heb ik dan genoeg aan een receiver + speakers, of zou mijn laptop dat niet kunnen outputten? Bijvoorbeeld een receiver uit deze selectie (draadloos lijkt me handig, heb ik daar verder een palletje helemaal fout staan?)

Wat voor speakers zouden daar mooi bij passen? Ik ben geloof ik niet iemand die erg veel verschil hoort in geluidskwaliteit, dus een set met de beste prijs/kwaliteit zou mooi zijn. Hoe minder opvallend, hoe beter, ook.

Iemand ideeën? Feedback?

Verwijderd

Als je hem via HDMI aansluit moet dat prima werken met z’n soort versterker! Speakers heb ik helaas niet veel verstand van.

• Ph0en1x
Nou, heb even wat onderzoek geraadpleegd en ben uitgekomen op de pricewatch: Onkyo TX-NR515. Iemand een suggestie voor goede boxen daarbij? Liefste niet al te lomp, draadloze rears als het even kan, goede prijs/kwaliteitsverhouding. Begin kan met 5.1, maar moet later wel goed uit te breiden zijn.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:05
Waarom ga je niet eens naar een winkel om wat dingen te beluisteren? Op specs af kan je geen goede beoordeling geven van wat je mooi vindt klinken. Verder geef je aan dat je eigenlijk zo klein mogelijk wilt gaan, maar dat botst natuurlijk nogal met de wens voor een kwalitatief goed geluid. Het is simpelweg niet mogelijk om uit heel kleine speakers een geweldig geluid te toveren. Het is ook niet voor niets dat in de meest platte TV-toestellen een slecht geluid zit. Er is immers geen ruimte om het wel goed op te bouwen. Daarnaast mis ik ook nog wel een budget in je vraag, wat natuurlijk wel heel erg essentieel is... Wil je een paar honderd euro uitgeven? Of een paar duizend?? Of nog veel meer?? Want alles is mogelijk in dat opzicht.

iRacing Profiel

• Ph0en1x
Okay, wat daagjes verder waarin ik me wat heb georiënteerd. Ga binnenkort ook even bij een winkel binnen, maar ben bang dat ik me iets laat aanlullen aangezien ik er geen verstand van heb, dus bij deze toch nog even jullie experts raadplegen. Ik ben op zoek naar:

Versterker
Gaat worden gekoppeld aan:
- 5.1 speakers (met mogelijkheid tot 7.1 als het even kan)
- Sony Vaio VPCF12M1E laptop (voor DVD's, blu-rays en 720p gedownload spul)
- Samsung UE40C6000 TV

Voor een referentiekader wat betreft mijn budget: ik zit erg te kijken naar modellen die bijvoorbeeld hier en hier worden uitgelicht (en dan met name die Sony STR-DN1030). Hoe minder het me gaat kosten, hoe beter uiteraard, maar het zou toch wel handig zijn als het ding mijn DVD's kan upscalen, 7.1 ondersteunt, WiFi heeft en natuurlijk goed geluid geeft binnen zijn prijsklasse.

Speakers
- In eerste instantie 5.1, uitbreidbaar naar 7.1
- Niet al te lomp (vriendin)
- Op muur te mounten?

Indicatie voor type set/prijscategorie: Boston Acoustics SoundWare XS 5.1, Wharfedale DX-1 HCP, Energy Take Classic 5.1, Q Acoustics 2000I 5.1 pack, etc. Al vind ik Jamo A 101 HCS 5 5.1 (Zwart) ook wel geinig.

Het geluid zal door de hieronder geschetste woonkamer schallen (grofweg 6 bij 4 meter). Het rode gevaarte is de bank, zwarte ding aan de muur is de TV. Sats zouden mooi zoals afgebeeld in de hoeken kunnen lijkt, me. Plinten voor laminaat zijn nog niet gelegd, dus kabels moeten aardig weggewerkt kunnen worden.

Vragen: zijn genoemde receivers/speakers inderdaad aanraders zoals CNet bijvoorbeeld vindt? Zijn ze krachtig genoeg om deze kamer van mooi geluid te voorzien? Zijn er vergelijkbare producten waar ik naar zou moeten kijken? Klopt de verhouding qua budget tussen receiver/speakers wel (lees overal dat je eerder moet bezuinigen op receiver dan op speakers)? Waar moet ik bij winkelbezoek op letten?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2u61p5j.png

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou een Pioneer VSX922 pakken met een set KEF eitjes

Dan ben je inclusief kabels onder de €1000 klaar en er zijn weinig compacte speakers die zo goed klinken als die KEF eitjes :)

• Ph0en1x
DjVe schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:32:
Ik zou een Pioneer VSX922 pakken met een set KEF eitjes

Dan ben je inclusief kabels onder de €1000 klaar en er zijn weinig compacte speakers die zo goed klinken als die KEF eitjes :)
Maar ze zijn er dus wel? ;) En waarom juist die Pioneer VSX922?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Goede reciever met wifi mogelijkheden (anders zal de 827 ook wel voldoen).

De KEF eitjes klinken voor kleine speakers goed, dat wil niet zeggen dat ze net zo goed klinken als een fullrange speaker (dat is absoluut niet het geval).

• Ph0en1x
Is er een groot verschil tussen die KEF eitjes en de wharfedale-dx-1-hcp? Die vind ik een stuk mooier namelijk. En ze zijn bij Hifi Corner in combinatie met de Onkyo TX-NR609 voor 875,- Is dat wat? Ik hoor over Onkyo de laatste tijd dat er wat problemen zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Ph0en1x op 22-12-2012 12:08 ]

Pagina: 1