Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Alg] Progammeer taal kiezen voor data analyse

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 10:13
Hallo allen,

Ik heb een txt file met meerdere X,Y datasets waarbij X tijd is en Y een bepaalde waarde. Deze waardes zijn gescheiden dmv een semicolon. Nu moet ik twee Y waardes op van een dataset door elkaar delen en deze waarde moet ik hebben.
Mijn vraag is welk programmeertaal raden jullie aan om dit te doen?
Op werk hebben ze nog Windows XP en thuis gebruik Windows 8 en Mac OS X, dus het liefst een crossplatform programma. Zou javascript dit kunnen? Of raden jullie dat af?

Groeten, Arthur

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ehh programmeertaal? Is Excel daar niet prima voor? Kan je nog VBA gebruiken ook als je perse een 'programmeertaal' nodig hebt. :Y)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie Devschuur® Beleid - Welke taal
De geschiedenis heeft uitgewezen dat dergelijke topics weinig tot niets toevoegen. Vaak worden dezelfde oude en (ondertussen) incorrecte vooroordelen naar boven gehaald. Dit soort over en weer geneuzel over welke taal net dat streepje voor heeft, hebben we niets aan. Dergelijke topics doen we dus ook dicht.
. Je kan dit echt in nagenoeg elke omgeving maken. Pak diegene die jij het beste onder de knie hebt.

[ Voor 53% gewijzigd door Creepy op 12-12-2012 15:22 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.