Is deze dvd writer geschiktt voor mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosso
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-12-2024
In "vraag en aanbod" heb ik de volgende dvd interne brander gespot: Dell notebook DVD brander met P/N: C3284-A00 (Enhanced-IDE (ATAPI) model DVD+R DL support Hot Plug Play)

(mijne heeft het zojuist begeven, weet niet of het uitmaakt ik heb een HP laptop).

Volgens mij heb ik sowieso een IDE aansluiting gezien de specs die ik van mijn drive heb kunnen vinden, echte rik kom er niet achter of ik "Enhanced IDE zonder probleem hiervoor kan gebruiken. Wie o wie weet hier meer vanaf?

De specs van mijn ODD: UIt control panel heb ik volgens mij de volgende info kunnen vinden bij mijn op.drive:

IDE\DiskHitachi_HTS541612J9SA00_________________SBDOC7BP
IDE\Hitachi_HTS541612J9SA00_________________SBDOC7BP
IDE\DiskHitachi_HTS541612J9SA00_________________
Hitachi_HTS541612J9SA00_________________SBDOC7BP
GenDisk

Alvast dank!

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Hitachi drive is je HDD, niet je ODD.

Waat het om gaat is de aanslutiing, je hebt in principe 3 verschillende die je tegekomt (uitgezonderd de vele proprietaire meuk).
- 50 pins ATA
- SATA
- Slimline SATA.

Kijk welke jij hebt (bij moderne notebooks meestal SATA) en wat die andere heeft. Alle 3 de aansluitingen izjn in principe een subset van IDE, dus dat alleen zegt niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosso
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-12-2024
Thx TERW,

Ok... dus dat is dan juist het probleem the device manager herkent niet eens dat er een dvd brander onboard zit, weet niet wat ik daar verder mee kan/moet. Mr Fix van MS windows zelf deed iig niks aan het probleem.
Ik zal binnenkort eens gaan proberen de drive er uit te halen, wie weet fixt dat het probleem (iets met dat het register dan weer opnieuw kan beginnen oid) en als dat niks uithaalt kan ik iig meteen zien wat de aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ziet de bios je drive nog wel?