Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WP] Waar de afhandeling van REST calls plaatsen in MVVM

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Ik ben wat onderzoek aan het doen naar het maken van een Windows Phone applicatie welke een REST service gaat gebruiken. Ik heb wat onderzoek gedaan naar hoe ik REST services kan aanroepen in WP en kwam daarbij RestSharp tegen. Daar heb ik even wat mee getest en het aanroepen van een REST service is vrij eenvoudig daarmee.

Wat ik mij nu afvraag is waar ik het beste de afhandeling van de communicatie zou kunnen plaatsen. Zijn daar bepaalde best practices voor op Windows Phone devices? Ik zat te denken om dat in de Model classes van het MVVM pattern te doen, zou dat een goede plek zijn? Of zou ik beter een aparte Singleton service class kunnen maken die daarvoor gebruikt kan worden?

De calls naar de service moeten in de achtergrond gebeuren zodat de UI responsive blijft en een progress indicator kan tonen.

Ik heb wat gezocht op Google, maar kan geen goed voorbeeld of best practice hier van vinden. Alle voorbeelden die het aanroepen van een (WEB/WCF/REST)service tonen doen dat over het algemeen direct in de event handler van een button of iets dergelijks en dat lijkt mij nou niet de meest elegante oplossing.

Hail to the king baby!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Meestal wordt zo'n opdracht in een Command object geplaatst en daarna uitgevoerd. Het antwoord op de command komt vaak via een event aggregator weer terug.

Caliburn.Micro bied hier standaard al een goede infrastructuur voor.

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Zoals niemand_anders zegt: Plaats alle logica die de calls uitvoert in een aparte klasse die je antwoorden dan ook direct naar je model parset, die je dan meteen in je viewmodel kan gebruiken. Plaats de code niet in je model zelf, deze is louter voor omschrijving van je objecten.