Toon posts:

verschil celeron & celeron 2

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil eigenlijk tussen deze 2 cpu's? Ik zoek naar deze antwoorden + nog ff een beknopte uitleg daarbij:

1.Het globale verschil tussen deze 2
2.welke is het beste om games te spelen
3.welke is het beste te overclocken
4.wanneer zijn ze nu eens in NL?

THX!!!

Verwijderd

doe zelf is wat research voordat je de makkelijkste weg kiest , er zijn al veel topics met de Celeron 2 als onderwerp.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
celeron2 is beter over te klokke, je krijgt een 566 zeer waarschijnlijk op 850. het hoogste dat iemand heeft gehaald dat ik weet is 1156 mhz. bij een clock to clock vergelijking wint de celeron 2. vooral door de sse instructies. en L2 cache was dat nou ook 8-assiosatief bij cel2? of alleen bij coppermine256?

Verwijderd

de celleron kan je wel op een dual bp6 zetten
maar de celleron 2 niet, In het verschil met games geloof dat de celleron2 op 100mhz fbu lopen dus die gaan sneller, dan de celly 1

Verwijderd

Met een Powerleap PPGA-FCPGA converter moet het toch mogelijk zijn ?

dat stond laatst in de C!T ..

(ow nee dat is alleen voor single cpu's)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Semsite, de Celeron2 loopt niet op een FSB van 100Mhz. Hij is wel sneller dan de Celly 1 om hetzelfde aantal Mhz. Verder is een verschil dat de Celly 2 de Coppermine core heeft (de Celly 1 de Mendocino), dus is ie op 0,18 micron gebakken. En aangezien ie de Coppermine core heeft, heeft ie ook SSE ondersteuning. Wat niet mogelijk is, is dual Celly 2. Het benodigde pinnetje is daarvoor hardhandig door Intel eruit gesloopt... :'(

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
''celleron2 op 100mhz fbu lopen dus die gaan sneller, dan de celly 1''

cel2 is 66 mhz zoals martijn zei, en dat woordje 'dus' dat hoort daar niet. een fsb van 100 ipv 66 levert maar 5-10% snelgheidswinst op. een p3 600 (6*100)
is in de praktijk even snel dan p3 600 (4.5*133)

Verwijderd

jah, ik had een foutje gemaakt, maar jah je kan hem toch ook wel over klokken tot dat ie die fsb op 100 mhz
Pagina: 1