TV voor gebruik WiiU in de slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
Zoek een TV voor in de slaapkamer van mijn vriendin. Willen een Wii U aanschaffen en dat gaat niet meer met een ouderwetse beeldbuis. Probleem is, er is niet gigantisch veel ruimte om de TV te plaatsen, dus ik stoei een beetje met de afmetingen. Ik wil hem eigenlijk "future proof" kopen, dus ook mee kunnen nemen zodra we ons eigen huis kopen voor in de woonkamer(of weer in slaapkamer).

Zit te zoeken tussen de 30" en 42", prijsrange 300-500 euro.
Ik doe eigenlijk nooit wat met TV's of consoles, dus ik weet niet echt waar ik over moet nadenken. De console moet "gewoon" werken, geen input lag of iets dergelijks. Helder beeld, geen motion blur of ghosting.
3D hoeft niet, zal toch niet lekker werken op TV's met dit budget? Full HD is wel een must.

Ook wil ik probleemloos mijn laptop kunnen aansluiten (HDMI) en moet de TV speakers ingebouwd hebben van degelijke kwaliteit.

Kunnen jullie me op weg helpen? Filteren op de prijswatch doet me kijken naar modellen als de Samsung UE40D5000, Philips 42PFL3507H of Toshiba 37BV701G. Heb echter geen idee waar ik dan naar moet kijken wat betreft kwaliteit van het beeld, geluid, et cetera.

Alvast bedankt.

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 14:11
Ik kan deze aanraden: LG 42LM620S
Is €50 over jullie budget, maar hij is 3d (passief).
Het 3d ziet er erg goed uit, de brilletjes zijn lekker licht en je krijgt er 4 bij.
Ook is de beeldkwalitiet van de tv zelf erg goed.
Volgens meerdere is dit de beste tv in deze klasse (op dit moment).
Ik heb er zelf in iedergeval geen spijt van.

• Zebby
Na wat meer meten denk ik dat 42" toch te groot wordt :( Zit nu te kijken naar 37".

Is 3d het nu waard om aan te schaffen of naar te kijken? En is het uit te zetten als het eventueel irritant werkt? Ondersteund Wii U 3d?

• Maceugh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-11 20:56

Maceugh

Doe eens gek wees je zelf

Ik heb zelf de UE40D5000 voor in de woonkamer en ben hier zeer tevreden over.
Heeft lekker wat HDMI poorten en andere aansluitingen wanneer nodig. USB stick of HD met films ook geen probleem.
Kan je die dus zeker aanraden.

Ik vind het beeld goed scherp en helder en via de ECOmode kun je hem 's avonds wat donkerder zetten mocht je dat fijner vinden zonder dat je kwailiteit verliest. Ik merk zelf geen input lag, motion blur enzo met alles wat er aanhangt of aan heeft gehangen.
De speakers geven in mijn mening een goed en helder geluid. Niet perfect maarja ik ben dan wel verwend door mijn Z5500 :9

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
Zebby schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:14:
Na wat meer meten denk ik dat 42" toch te groot wordt :( Zit nu te kijken naar 37".

Is 3d het nu waard om aan te schaffen of naar te kijken? En is het uit te zetten als het eventueel irritant werkt? Ondersteund Wii U 3d?
Ik heb een37inch 6350d van Samsung, prima beeld ook voor de Wii U, er zit 3D op ik heb het alleen nog nooit gebruikt (ook niet de intentie). Overigens ondersteund de Wii U wel 3D (door HDMI 1.4), echter ligt hier geen focus op.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Zebby
Hoe zit het bij deze televisies bij de Hertz en wat is hierbij wenselijk voor HD Tv + gamen? Gisteren was een aanbieding voor de UE37D500, maar de 50hz (plus het feit dat ik absoluut geen impulsaankoper ben) hielden me toch af. Wat is een "minimum"? Mijn vader heeft het over 200, maar kan dit niet onderbouwen (en heeft wat meer geld te besteden). Moet ik dit ook in mijn overwegingen meenemen?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zebby schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:11:
Hoe zit het bij deze televisies bij de Hertz en wat is hierbij wenselijk voor HD Tv + gamen? Gisteren was een aanbieding voor de UE37D500, maar de 50hz (plus het feit dat ik absoluut geen impulsaankoper ben) hielden me toch af. Wat is een "minimum"? Mijn vader heeft het over 200, maar kan dit niet onderbouwen (en heeft wat meer geld te besteden). Moet ik dit ook in mijn overwegingen meenemen?
Hz in 2012 is niet zoals het in 2010 was. Nu wordt er gegooid met Hz en de cijfers slaan nergens op. Waar het wel om gaat, is het aantal Hz van een paneel. Dat is bij LCD 50Hz, 100Hz of 200Hz bij de topmodellen. Maar helaas kun je dit bijna nergens terugvinden dus moet je weten wat de fabrikant voor technieken gebruikt om hun Hz te kunnen opkrikken naar een cijfer wat goed verkoopt. Waar je nu 200Hz ziet staan, is in de praktijk eigenlijk gewoon een 50Hz paneel en daar waar 1200Hz/800Hz, is vaak een 200Hz paneel. Maar dit zie je alleen terug in de hele dure modellen, zoals de Samsung 7 series en hoger.

Voor plasma is dit anders, dat is vrijwel altijd 50Hz. Maar dat is een hele andere techniek waar meer Hz eigenlijk ook niet nodig is. Als je het uitgebreid wilt lezen, heb een tijdje terug een heel verhaal getypt op een ander forum waar ik ook veel actief ben. Kun je HIER terugvinden.
Pagina: 1