Hoe Mountain Lion te bemachtigen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Ik ben inmiddels een complete ochtend bezig geweest Mountain Lion te bemachtigen voor mijn MacbookPro7.1, die op dit moment nog op de originele Snow Leopard draait. Ik wil graag een compleet schone installatie doen, dus na HD formateren. Stap (1) Mountain Lion bemachtigen. Wat een ongelofelijk gekl#$@%@% (excuses).

Ik heb een Nederlands geregistreerd Apple account, maar deze is niet gekoppeld aan een creditcard (voorheen gebruikt met giftcards). Aangezien ik onlang in Duitsland heb gewoond en daar binnenkort meer definitief naartoe verhuis wilde ik dit account koppelen aan een Duitse creditcard. Helaas, onmogelijk (waarmee ik kan leven). Oplossing: land aanpassen. Hiermee verlies je blijkbaar de optie om je in NL aangekochte apps opnieuw te downloaden, te updaten via de App Store, etc., maargoed. Kan ik ook nog mee leven, zoveel Apps heb ik niet aangeschaft. Helaas, ik kan het land niet aanpassen omdat ik nog store credit (1 euro en 3 cent) heb. Dit verwijderen/overzetten is blijkbaar onmogelijk en kan alleen door contact op te nemen met de iTunes Store customer service group (?).

De meeste oplossingen op internet wijzen op het aanmaken van een 2e account voor een ander land. Prima, ik heb een Duitse creditcard, Duits e-maildress, Duits woonadres, moet een makkie zijn. Helaas. Ik heb een nieuw account aangemaakt met mijn Duitse e-mail adres, registratie incl koppeling aan de Duitse creditcard verliep prima, maar na inloggen in iTunes moet ik mijn informatie 'reviewen' en is mijn voornaam.achternaam@instituut.de e-mailadres blijkbaar niet geldig ('You must enter a valid email address (for example: mac@example.com)". Dit adres is nog wel geverifieerd door Apple?!!

En nu? Ik dacht mijn laatst aangemaakte ID te verwijderen en opnieuw te registreren, maar dit is niet mogelijk ("You can't actually delete accounts, only delete them from your device and stop using them"). Moet ik nu echt een Gmail account (of eigenlijk: 2 accounts) gaan aanmaken en een derde registratiepoging ondernemen, wat waarschijnlijk weer dezelfde ellende gaat opleveren? Weer verder gaan met mijn NLse account en weer met giftcards gaan klooien (geen Nederlandse creditcard)?

Sorry Apple, maar weet een ongelofelijk gekl#!@$ is dit. Tijd voor een kopje thee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 12:47
via clickandbuy kun je een bankrekening koppelen en dus gebruiken bij apple (itunes)

heb je hier geen zin in kun je gewoon een itunes tegoedkaart halen, deze invullen bij itunes en zo heb je een x aantal tegoed op itunes. Vervolgens kun je dan mountain lion aanschaffen en deze installeren via internet als je je lege macbook opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
kun je niet gewoon een icloud ID aan maken en die koppelen aan je duitse CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:38
Heb je al geprobeerd wat je zelf in je eigen TS zegt? Contact opnemen met de helpdesk over iTunes? Aangezien ze dat zelf aangeven, en je het zelf ook aangeeft lijkt me dat toch stap nummer 1 ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
Bedankt voor de suggesties.

@Scrtz: Ik had ook al even naar clickandby gekeken, maar zit eigenlijk niet te wachten op weer een nieuw account by een Paypal-clone. Giftcards is voor mij eigenlijk geen alternatief, dan moet je altijd meer crediet kopen dan je eigenlijk nodig hebt.

@Yonah: Daar had ik nog niet aan gedacht, maar helaas: "make sure your Mac is running OS X 10.7.4 or later", ik zit nog op 10.6.8.

@SanderPS3: ik zat daar eigenlijk niet op te wachten, maar het lijkt (voor nu) inderdaad de laatste oplossing :( Ik heb nog even zitten klooien met andere e-mailadressen (ipv mijn .de adres), maar op dit moment zegt iTunes dat ieder adres ongeldig is (zelfs bestaande gmail adressen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
Kleine update:

de reden dat het fout ging met het 'Duitse' account was dat die registratie was mislukt doordat ik als backup e-mailadres een adres had gebruikt wat al aan een Apple ID was gekoppeld. Waar iTunes dan na poging tot inloggen zegt dat je je gegevens moet reviewen start je eigenlijk een nieuwe registratie, en aangezien mijn Duitse e-mailadres al was gevalideerd kan je het neem ik aan niet opnieuw gebruiken. Beetje onduidelijk allemaal, maar het registreren op een Duits adres met Duitse creditcard is nu gelukt met een gmail account.

Mountain Lion draait inmiddels als een zonnetje, hele verademing zo'n schone installatie.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

In het vervolg: ik neem altijd contact op met de iTunes hulpdiensten via apple.com, dan heb je wel de Amerikaanse mensen, maar dat maakt verder niet uit. Ook via e-mail is het allemaal prima te regelen. Altijd binnen 24 uur een reactie. Werkt best goed hoor; die klantenservice van Apple.

• julby
Toch maar eens proberen dan, mijn ervaring met de standaard antwoorden van de klantenservice bij dit soort grote bedrijven is zo bedroevend slecht ("kunt u het met een andere browser proberen?", "kunt u het met IE proberen?", "kunt u het met een andere pc proberen", "kunt u uw temporary internet files wissen?", etc) dat ik nauwelijks meer de moeite neem om contact op te nemen; vaak ben je dagen aan het mailen zonder enig succes. Maar als de ervaringen met Apple beter zijn dan zal ik er de volgende keer toch maar weer een e-mail aan wagen. Bedankt voor het advies (en de gebruikerservaringen)!
Pagina: 1