Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Auto cleanup inbox

Pagina: 1
Acties:

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Eens om de zoveel maanden doe ik een manuele cleanup van mijn inbox in outlook.
Ik sorteer op afzender en selecteer vervolgens een heleboel nieuwsbrieven (ibood, fora, webshops,..).

Ik had gehoopt hier een regel voor te kunnen maken, maar het lijkt me niet te lukken...Ik zie nergens de optie staan om mails van een bepaalde afzender te permanent verwijderen na 1 maand.

Wat ik wel heb gevonden is "AutoArchive", maar daar kan je geen regels voor maken.
http://office.microsoft.c...oarchive-HA010105706.aspx

Ik wil dus echt zeggen: "alle berichten van afzender x, y en z na 1 maand verwijderen".
Iemand?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Regel maken voor dat soort newsletters dat ze in een aparte map terechtkomen.
Dan is het opschonen in ieder geval een stuk simpeler.

Maar waarom zou je info over verlopen aanbiedingen willen bewaren voor een maand?

Abort, Retry, Quake ???

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
aZuL2001 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:15:
Regel maken voor dat soort newsletters dat ze in een aparte map terechtkomen.
Dan is het opschonen in ieder geval een stuk simpeler.
Lijkt me voorlopig idd het beste.
[b]aZuL2001 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:15:
Maar waarom zou je info over verlopen aanbiedingen willen bewaren voor een maand?
Gaat natuurlijk niet enkel over aanbiedingen. Ook nieuwsbrieven van bedrijven, nieuwe artikels over wetgeving van mijn werk,...

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je kunt AutoArchive instellen op map niveau zodat je het toch kunt automatiseren.

Anders zou je een regel kunnen creëren om de emails welke ontvangen zijn van bepaalde emailadressen en in een bepaalde periode te deleten. Deze regel moet je dan wel uitschakelen en handmatig uitvoeren.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59
Lees je de nieuwsbrieven uberhaupt? Anders gewoon afmelden. Ik heb het ook een tijdje bijgehouden wat ik nou wel en niet las, en dat scheelde mij ook een boel opruimwerk. En inderdaad zoals hierboven al gezegd was, gewoon filters aanmaken zodat het werk voor je gedaan wordt, en je er niet achteraf zelf nog werk aan hebt.

Ik gebruik geen Outlook, maar in Gmail heb ik het op die manier ook opgelost. M'n mailbox is daardoor stukken overzichtelijker (Nieuwsbrieven e.d. komen ook niet in m'n postvak in maar gaan gelijk naar een eigen map). En als ik dan wel iets nodig heb kan ik het ook eenvoudig weer terugvinden.