Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Bug][PW] resultaten weg bij filtreren telefoon abbo's.

Pagina: 1
Acties:

• bart_bart_007
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 18:29
url:
http://tweakers.net/categorie/794/toestelabonnementen/producten/

Omschrijving:
Resultaten vallen weg wanneer ik zoek met de filters.
1. Bij providers zie ik 78 resultaten van vodafone
2. Ik vink vodafone aan: 78 resultaten
3. Ik filter op databundel 750 MB -> 26 resultaten.
4. Ik zet het filter van databundel weer terug -> 66 resultaten.
5. Er zijn ineens 12 resultaten minder?

Wanneer deze stappen worden gecombineerd met het sms filter, hou ik soms helemaal geen resultaten over! :
1. Bij providers zie ik 78 resultaten van vodafone
2. Ik vink vodafone aan: 78 resultaten
3. filter op minimaal 100 sms berichten -> 10 resultaten
4. Ik filter op databundel 750 MB -> 0 resultaten.
5. Ik zet het filter van databundel weer terug -> 0 resultaten.
6. Ik zet het sms filter terug -> nog steeds 0 resultaten...

browser: alle browsers: google chrome Versie 23.0.1271.95 m (maar ook in firefox met heel veel plugins en IE9)
plug-in: geen
Ik zou het zoeken in de backend ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

crisp

Devver

Pixelated

Ik zou het zoeken in de backend ;)
Nee, in de front-end :P

Op het moment dat de 'databundel' filter 'geactiveerd' wordt vallen alle abo's zonder databundel weg. Er is op dit moment geen manier om zo'n filter weer te deactiveren.

Intentionally left blank

• bart_bart_007
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 18:29
Front-end kan dan idd ook...
Jammer dat het niet zo makkelijk kan, als gebruiker is dit erg lastig.
Als develloper kan ik me niet voorstellen dat er geen manier is om een filter te deactiveren, al kan het natuurlijk wel een uitdaging zijn ;)

Maar zit er dan misschien iets fout bij de sms- bundels? Als ik nog eens goed kijk, zie ik dat voor vodafone alle bundels met onbeperkt sms eruit gefiltert worden, zodra ik het sms filter activeer. Maar onbeperkt sms is toch altijd meer als 100 sms-jes? (Het eind schuifje van de sms staat ook bij het ∞ teken)

[ Voor 14% gewijzigd door bart_bart_007 op 12-12-2012 13:14 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

crisp

Devver

Pixelated

Dat laatste zie ik ook ja. Bij sommige abonnementen met 'onbeperkt sms' zie ik overigens wel een aantal staan, bij andere een streepje. De 'streepjes' vallen inderdaad weg. Geen idee of dat dat een content-issue is of niet...

Intentionally left blank

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Voor wat betreft het 'deactiveren' van een filter die eenmaal is ingesteld, daar moeten we naar gaan kijken. Ik kan me voorstellen dat dit als gebruiker inderdaad een vreemde ervaring is.

Voor wat betreft de 'streepjes' dat ga ik eens navragen bij onze product content afdeling. Bedankt voor het melden!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Het streepje wat je ziet staan op de plek waar normaal het aantal SMS berichten staat, betekent dat daar niks is ingevuld, in de praktijk betekent dit dat het een abonnement is met onbeperkt SMS. In je voorbeeld met Vodafone abonnementen is dat juist ingevuld. Er zijn echter ook abonnementen met onbeperkt SMS waar wel wat is ingevuld, zoals Hi en T-Mobile, daar moet het veldje dus leeg worden gemaakt. De reden waarom daar toch wat is ingevuld, is om het filter met het aantal SMS bruikbaar te maken, daar is dan het aantal belminuten ingevuld. Maar nu in de praktijk blijkt dit dus verwarrend te werken, getuige dit topic. We gaan dus bij alle abonnementen met onbeperkt SMS (ook in de categorie Sim Only) het veld voor het aantal SMS'jes leegmaken. Dit is echter best veel werk, ik hoop dat dit in de loop van volgende week klaar is.

Dan is er de onduidelijkheid bij het gebruik van het filter 'SMS berichten', je zou verwachten dat als je het filter gebruikt, je ook alle onbeperkt SMS abo's blijft zien. Dit werkt dus niet zo, omdat het technisch gezien 2 verschillende specificaties zijn. Wel gaan we kijken of er een andere oplossing is, waarbij wij in ons CMS bij een getalveldje kunnen aangeven dat iets onbeperkt is en ook als zodanig terugkomt in het filter. Zo hebben we geen twee losse specificaties nodig die eigenlijk over hetzelfde gaan. Dit is technisch nog niet mogelijk en ook waarschijnlijk niet een uurtje werk. Daarom nemen we dit mee in een ander project waarbij we eens goed kijken naar de technische werking van alle filters. Dit zal waarschijnlijk in de loop van volgend jaar worden opgepakt.

Wat ik nu wel kan doen is het filter voor onbeperkt SMS en het aantal SMS bij elkaar te zetten. Het eerste filter is nu zelfs een secundaire filter, die alleen zichtbaar is als je 'Toon alle filters' uitklapt. Door ze bij elkaar te zetten en ook meteen zichtbaar te laten zijn, hoop ik dat een deel van de onduidelijkheid weg is. Ik zal hier vanmiddag mee aan de slag gaan.

Het 'infinite' tekentje (de liggende 8 zeg maar) wat je nu ziet betekent eigenlijk 'Toon alles boven de 1500 SMS tot oneindig'. Het stukje 'tot oneindig' klopt in dit geval niet, omdat we dus een andere specificatie gebruiken voor 'oneindig'. Ik zal het ook weghalen, waardoor de andere tekstlabels van 'Normaal', 'Veel' en 'Meer' ook wegvallen, die vind ik ook nergens op slaan, dus dat komt goed uit :p Ook dit wordt overigens vanmiddag opgepakt :)

Edit: Filters zijn weer netjes gegroepeerd en de 'onbeperkt' filters zijn standaard zichtbaar :)
Pagina: 1