Vele winkels koppelen hun prijs aan die van hun leverancier. Max ICT staat hier bijvoorbeeld ook om bekend. Door een fout van een leverancier hanteren een hele reeks winkels opeens de lagere prijs. Bij SI Computers is het kennelijk al gemaakt: daar kost het moederbord nu 102 euro. Salland heeft geen voorraad en Max ICT heeft een brakke voorraadindicator. (

)
Kijk maar eens in het Shopping Forum. Soms heb je geluk en wordt er geleverd, maar vaak wordt de order gewoon geannuleerd.
Je komt dan ~20 euro hoger uit. Al met al is de aanhang voor een 3570K systeem groter, omdat die all-round wat beter is. Het verschil tussen de HD7950 en HD7970 is dan ook minder groot.
Ps: Dit is mijn eerste duit in het zakje van BBG's, wees genadig.
Oh, maar dat is goed hoor! Wordt op prijs gesteld; hoe meer inzichten des te beter.
Uiteraard, maar de overhand in DAA die een gamesysteem wil sluit doorgaans nog bedraad aan.
Wat ik meer probeer te zeggen is of iemand draadloos aansluit of niet minder afhankelijk is van wat voor systeem ze gebruiken, maar meer van de situatie. Draadloos is ook prima mogelijk bij het budgetsysteem van 400 euro. Vandaar mijn alternatief om een pagina te maken met randapparatuur die los staat van de systemen. Dat zal deze editie nog niet zijn, maar daarover later meer.
Inderdaad maar met ander randapparatuur (oa concept2, computrainer, etc) begint eea toch wel krap te worden.
Heh, wat? Van die fitnessprogramma's als ik het goed heb?
Je hebt intern ook altijd nog usb 2.0-poorten he, die kan je gewoon met zo'n verloopje extern maken.
@ edklavertje
Gigabyte is ook een prima keuze, net als de Sapphire. De Sapphire is dankzij zijn Boost-eigenschap net iets sneller, maar wellicht niet heel noemenswaardig. We moeten echter gewoon een keuze maken, daar komt het op neer.
Het standaard model wordt niet echt gereviewed. De OC-versie en de Flex-versie daarentegen wel, die dezelfde koelers hebben. De Sapphire is dus ook vrij stil:
http://www.anandtech.com/show/5476/amd-radeon-7950-review/17
http://www.techpowerup.co...hire/HD_7950_Flex/27.html
Zelfde gaat op voor het werkgeheugen: we kiezen nu gewoon voor het Corsair Vengeance geheugen . Dat wil niet zeggen dat van andere fabrikanten het allemaal minder is. Die hebben ook prima spullen, maar het Corsair-geheugen is gewoon vrij verkrijgbaar en geeft vaak geen problemen.
En over Haswell: uiteraard komt er nieuw spul uit. Het klinkt misschien cliché, maar je kan blijven wachten op nieuwe componenten. De prestaties zullen geheid nog wel omhoog gaan, maar dat kan best nog wel eens lineair gaan met de prijzen. Standaard hebben die processors dan al een hogere kloksnelheid en waarschijnlijk zal Haswell ook nog wel beter te overklokken zijn.
Voorheen konden we bij de overstap van Sandy Bridge naar Ivy Bridge bijvoorbeeld nog wel rekening houden met toekomstige ondersteuning, omdat het daar ging over hetzelfde socket. Dat is nu niet mogelijk (Haswell komt op S1150).
Zoals je zelf al aankaart is het vooral de videokaart die van groter belang is. Voor een gamesysteem zijn die ontwikkelingen dus relevanter (waarbij de nieuwe videokaarten voor de desktopsystemen vaak in het najaar komen).
Zullen de prestaties van Haswell dus beter zijn? Waarschijnlijk wel. Zal dat exorbitant zijn? Waarschijnlijk niet. Ik denk niet dat je een miskoop doet door nu een Ivy Bridge te kopen. Als je kan wachten is het wel de moeite waard. Niet zozeer omdat je dan per se een Haswell kan kopen, maar wellicht geeft het nog wat leuke prijsdalingen.