Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

advies/ervaring: HP4340s of SONY SVT1312V1ES

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

2 weken! ben ik al op zoek naar een laptop. Uren heb ik al zitten zoeken achter modellen, reviews, mogelijkheden en ben op dit moment gekomen tot 2 modellen waar ik op dit moment geen zinnige keuze kan uit maken...

Situatie: heb nu een eenvoudige desktop (Core2Duo E6600, 2GB RAM, Vista (schaamtelijk, kweet het en kotsbeu :X). Mijn bureau neemt echter teveel plaats in dus ik zoek een portable zodat ik plaats kan winnen (zal nodig zijn want mijn vriendin komt op termijn bij mij wonen met 2 kindjes, heb zelf ook dochtertje).

Vereisten:

Windows 8, core i3/i5 (liefst i5), SSD (naar veiligheid toe, als ik zie hoe sommige mensen een laptop/netbook neerzetten :X). Liefst touch maar na het lezen van ervaringen is het geen noodzaak.
Niet te duur, zit met verbouwing ook om speelruimte te creeëren :X

Waartussen twijfel ik:

De Sony SVT1312V1ES en de HP Probook 4340s (C5C99EA) (of eventueel 4540s C5D00EA).

De Sony heeft goede prijs voor de hardware/stevigheid, alleen lijkt het touchscreen niet zo goed te zijn. In andere post op tweakers zou het scherm op en neer gaan bij gebruik van touchscreen? :S
De Sony heeft een blinkend scherm wat niet zo evident is met achtergrondlicht.

De HP heeft een klassieke HD maar die zou ik vervangen door een SSD (dacht niet da de mogelijkheid bestond om zowel een SSD als een HD te steken)
De HP heeft een ontspiegeld scherm.

De HP is goedkoper dan de Sony maar weegt iets meer. De Sony is een ultrabook met een core i5-3317u terwijl de HP geen ultrabook is met een core i5-3210.
Beiden doen het goed qua accuduur (beiden 7 à 8 uur)

Laptop zal niet zwaar belast worden (geen games, wat internet, mail, office, alledaagse taken...)

Touch lijkt leuk maar op blinkend scherm (welke dan nog niet goed zou zijn?)...
Andere specificaties ongeveer hetzelfde. HP heeft wat meer poorten, iets zwaarder, kan 8GB steken alhoewel ik niet weet of dit veel zal schelen qua prestaties).

Rekening houdend met bovenstaande zaken had ik graag wat input wat jullie zouden verkiezen.

Thx :)

Simke