3 beeldschermen in verkoopwagen aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

Topicstarter
Beste tweakers,

ergens volgend jaar moet ik 3 beeldschermen in een verkoopwagen plaatsen.
Ik ben me nu een beetje aan het orienteren naar de mogelijkheden.

Bij een andere verkoopwagen heb ik gezien dat er 3 monitors waren opgehangen en dat deze met 2 VGA splitters op een laptop waren aangesloten. Dat houdt dus in dat alle 3 de schermen hetzelfde beeld vertonen.
Ik vraag mij af of het ook mogelijk is om 3 verschillende schermen te tonen.
Of zou ik dan 3 TV's moeten ophangen die een USB aansluiting hebben en dat ik dan 'filmpjes/afbeeldingen' op 3 USB sticks zet?

Graag jullie mening hierover.

Het budget is beperkt, dus een of ander ingewikkeld systeem bouwen gaat hem niet worden ;-)

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

En in de trend van het "orienteren naar de mogelijkheden", welke mogelijkheden heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar wil je die monitoren aan gaan hangen?
Als je een systeem hebt met 3 videouitgangen dan kun je daar prima 3 monitoren aanhangen (afhankelijk van je config moet je daar dan wel 1 DPmonitor/converter voor gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
De mogelijkheden die ik zelf heb gevonden zijn dus:
- werken met VGA splitters (maar dat betekent hetzelfde beeld op alle schermen)
- werken met USB sticks (is imho niet echt handig, maar zou natuurlijk kunnen)
- werken met een laptop (maar dan kom ik ook niet verder als 2 schermen)

Het liefst zou ik met een laptop werken, zodat ik op de laptop alle 3 de schermen kan aansturen en op de laptop kan aangeven wat er op de schermen weergegeven word.

Maar ik sta dus open voor alle suggesties.

[ Voor 4% gewijzigd door waztone op 12-12-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 22:59
YouTube: USB VGA Adapter

google maar eens op usb naar vga....

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De hamvraag is denk ik: wat moet je op die schermen gaan afbeelden, en hoe dacht je dat aan te sturen qua hardware? Wil je er DVD materiaal op afspelen, off moet het door een computer gebeuren?

Windows kan makkelijk 3 schermen tegelijk aansturen met 3 verschillende afbeeldingen, maar dan moet je dus niet met een splitter gaan werken - want die stuurt 2x het zelfde signaal uit.
Wat evt wel zou kunnen is een laptop met een dockingstation; als ik kijk naar mijn Dell laptop + dock heb ik een displayport op mijn laptop, en twee DVI aansluitingen op mijn dock. Dat zou voldoende moeten zijn. Alleen zijn die docks van Dell een beetje prijzig...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dat werkt niet, gezien die meestal enkel een extra output geven, maar niet de mogelijkheid dit apart aan te sturen.

Eyefinity oplossing, of meerdere videokaarten in 1 pc, dat zou enkel kunnen werken.

[ Voor 3% gewijzigd door LiquidT_NL op 12-12-2012 11:27 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:40

D4NG3R

kiwi

:)

LiquidT_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:27:
[...]

Dat werkt niet, gezien die meestal enkel een extra output geven, maar niet de mogelijkheid dit apart aan te sturen.
Werkt perfect. Alleen is de bandbreedte dusdanig laag dat je niet veel meer als een fototje moet willen displayen..

Ik durf verder ook geen USB -> *video connector* aan te raden qua merk etc..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Het komt in een verkoopwagen op de markt, dus een pc zou waarschijnlijk niet gaan lukken.
Een laptop is wat dat betreft beter, makkelijker te verwijderen etc.
En een prijzige dock zal ook niet gaan. Het moet wel een beetje betaalbaar blijven.
Op de schermen zullen aanbiedingen worden weergegeven.
Waarschijnlijk als foto's of Powerpoint presentaties.
Filmpjes zullen het waarschijnlijk niet worden.
De schermen die gebruikt zullen worden zullen waarschijnlijk rond de 32" liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29
Vergeet ook niet de mogelijkheid om met simpele mediaspelers de schermen aan te sturen.
Met 3 spelers kun je dan 3 schermen aansturen. Of je start met 1 speler, HDMI splitter ertussen en dan naar 3 schermen. Is er na een tijdje behoefte aan verschillende beelden op de schermen dan kun je verder.

Wil je het wijzigen dan hoef je enkel de USB stick uit de verkoopwagen mee te nemen.
Zelf heb ik middels een splitter het UPC HD beeld op 4 schermen in de winkel.
Daar heb ik ook de afgelopen weken via mijn privé mediaspeler een promofilmpje op afgespeeld.
Werkte beter dan verwacht, 1x aangezet, en hij heeft hem 5 weken herhaald, niet 1x opnieuw aan hoeven zetten. Nu heb ik in de etalage ook 1 tv aangestuurd met een oude laptop, daar draait nu al 2 weken een openhaard vuurtje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
LiquidT_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:27:
[...]

Eyefinity oplossing, of meerdere videokaarten in 1 pc, dat zou enkel kunnen werken.
Ik neem in deze aan dat jij niet verder hebt gekeken dan je neus lang is? Daar zie je duidelijk dat er ge- extend wordt naar de tweede monitor.....

YouTube: How to set-up Multiple Monitors

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
waztone schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:39:
Het komt in een verkoopwagen op de markt, dus een pc zou waarschijnlijk niet gaan lukken.
Een laptop is wat dat betreft beter, makkelijker te verwijderen etc.
En een prijzige dock zal ook niet gaan. Het moet wel een beetje betaalbaar blijven.
Op de schermen zullen aanbiedingen worden weergegeven.
Waarschijnlijk als foto's of Powerpoint presentaties.
Filmpjes zullen het waarschijnlijk niet worden.
De schermen die gebruikt zullen worden zullen waarschijnlijk rond de 32" liggen.
Waarom wil je dan precies een laptop? Je moet sowieso stroom hebben, dus ik zie niet echt waarom een laptop zo praktisch is. Een desktop is een stuk meer geschikt als ik het zo lees.

Bij nalezen van die usb adapters heb je inderdaad soorten die extra schermen aan kunnen sturen, awesome!
muppet99 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:45:
[...]

Ik neem in deze aan dat jij niet verder hebt gekeken dan je neus lang is? Daar zie je duidelijk dat er ge- extend wordt naar de tweede monitor.....
Bedankt voor de aanname, maar nee. Ik heb dit enkele jaren terug uitgezocht en kwam toen geen betaalbare oplossingen tegen die extenden mogelijk maakten voorbij het aantal heads in de videokaart (meestal dus twee). Had niet verwacht dat dit zo snel was ingehaald.

[ Voor 23% gewijzigd door LiquidT_NL op 12-12-2012 11:47 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:45

ResuCigam

BOFH

Voor powerpoint heb je een computer nodig maar als het om foto's of film gaat kan ik je iets als een BrightSign mediaspeler adviseren, die zijn zeer klein, ondersteunen HD materiaal en zijn niet zo kwestbaar als een pc/notebook. Je kunt er door middel van een splitter meerdere schermen aanhangen of anders 1 per scherm.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:27
USB-stickje in je TV en dan slideshow afspelen werkt vaak ook gewoon, heb je helemaal niks nodig (behalve tv's die dat ondersteunen en 3 usb-sticks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:09
Voor 3 verschillende schermen met je een triple-head vga-kaart nodig, ik denk niet dat die in veel laptops te vinden zijn...

Een PC, 3 losse mediaplayers of tv's met afspeelmogelijkheid zijn dan waarschijnlijk de mogelijkheden.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
Bedankt voor de aanname, maar nee. Ik heb dit enkele jaren terug uitgezocht en kwam toen geen betaalbare oplossingen tegen die extenden mogelijk maakten voorbij het aantal heads in de videokaart (meestal dus twee). Had niet verwacht dat dit zo snel was ingehaald.
Progression can be a bitch ;)

@TS. Ik zie net dat je nog niet weet welke monitoren het worden? Dus je zou ook bij de aanschaf van deze monitoren rekening kunnen houden met het een en ander. Dan zou je het inderdaad vrij makkelijk met een usb stickkie kunnen oplossen :)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Ik heb toevallig gister op een HP LAptop dit apparaatje getest.
Hiermee was ik in staat 3 verschillende schermen onafhankelijk aan te sturen. Terwijl de laptop standaard maar 2 kan(interne en een externe)
Dit zou moeten voldoen dus :) Getest op een Elitebook 8440P Die je al voor 500 euro op kan pikken, en een zo'n usb ding kost 50 euro. Daar zou je dan dus 2 van nodig hebben en 1 Onboard poort van de laptop gebruiken.

http://h10010.www1.hp.com...4682-3913299-3913302.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Acer V3-771-32324G50Makk-2nd heeft 2 HDMI en 1 VGA out, te koop voor een schappelijk prijsje a 500 euro. Of gewoon 3 Raspberry pi's kopen en xbmc er opzetten, dan een playlist maken met het content wat je af wil spelen.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Pagina: 1