[xp] accounts wisselen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 20:36
Het gaat om de volgende situatie. Ik deel op mijn werkplek één pc met een collega, ieder zijn eigen account. Omdat we niet willen dat anderen op de pc kunnen neuzen locken we de pc als we de ruimte verlaten met de windowkey en de L toets. Je moet dan weer je wachtwoord invoeren om te onlocken.

Echter als ik ben ingelogd maar mijn collega weer op zijn account wil, dan moet hij heel de pc met de knop weer uit klikken en windows opnieuw opstarten om weer te kunnen inloggen op zijn eigen account. Dit omdat de pc gelocked is met mijn wachtwoord. Je kunt dan ook niet [ctrl alt delete] doen namelijk.

Dit is vervelend zeker als je meerdere keren per dag moet wisselen van account.
Is hiervoor een makkelijker manier? We willen wel ieder onze eigen account behouden en ook ons eigen wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgraden naar Win7. (als die mogenlijkheid er is)

Daar is de optie (switch user) wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
upgraden zit er denk ik niet in.maar tnx voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou je hier eens kunnen kijken, maar ik ga er vanuit dat je in een domein zit met de pc, dan werkt het niet.

How To Use the Fast User Switching Feature in Windows XP

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En als je in 't domein zit, ben je admin op het systeem? Dan kan je namelijk een andere gebruikersnaam invullen bij het unlock scherm en wordt de gelockte gebruikte afgemeld om plaats te maken voor de andere.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik zit idd in een domein en ik ben geen admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:26

ResuCigam

BOFH

Je zou in plaats van de pc te locken ook gewoon kunnen uitloggen/afmelden, dan kan je collega er natuurlijk wel normaal bij.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Of upgraden naar Windows 7/8, of ieder een eigen werkplek :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ResuCigam schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:36:
Je zou in plaats van de pc te locken ook gewoon kunnen uitloggen/afmelden, dan kan je collega er natuurlijk wel normaal bij.
klopt maar we streamen ook de bedrijfsradio met deze pc. We hebben dan ook een account ´radio´ aangemaakt dus word het helemaal zo een geswitch.
Maar afmelden doen we nu zo veel mogelijk. Maar had gehoopt dat er een snellere oplossing was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FUS staat standaard uit als je XP in een AD domain installeert, maar het kan wel weer enabled worden via GruppenPolizei mits je minimaal Vista gebruikt. .

Aangezien dit duidelijk een geval is wat je aan je systeembeheerder zou moeten voorleggen met akkoord van je werkgever zou ik dat ook als optie prefereren.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 12-12-2012 20:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1