Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een e-reader. Zelf heb ik eigenlijk geen ervaring met e-readers, dus ik weet ook niet goed waar ik direct op moet letten. Het budget ligt tussen de 75 en 150 euro (ongeveer). Lezen vanaf de tablet vind ze niet prettig, dus het is wel van belang dat het ding prettig/rustig leest (e-ink?), voor langere tijd. Des te langer de accuduur des te beter. Kan iemand mij in de juiste richting sturen wat nu een beetje de goede merken en recente modellen zijn waar ik een selectie uit kan maken?
Kindle heb je tegenwoordig ook erg goedkoop (wat oudere model bijvoorbeeld) en Sony is nog steeds een goede concurrent. Beide zijn niet al te duur en bevatten een E-ink Pearl scherm.
Nadeel van de Kindle is dat je ePub naar Mobi om moet zetten.
Meeste wat je kunt krijgen is in ePub formaat namelijk mits je Engels leest en het bij Amazon koopt.
Nadeel van de Kindle is dat je ePub naar Mobi om moet zetten.
Meeste wat je kunt krijgen is in ePub formaat namelijk mits je Engels leest en het bij Amazon koopt.
Ik zou zeker ook kijken naar de Kobo touch (net geen 100 euro) of Kobo Glo (met in de rand ingebouwde verlichting) en die vergelijken met een Sony PRS-T2.
Sony is de lichtste en heeft besturing in knopjes onder in het kader en de Kobo is alleen touchscreen te bedienen. Werkt trouwens prima.
Qua houvast vind ik deze 2 de beste ereaders.
Kijk en vergelijk ook eens op ereaders.nl
Sony is de lichtste en heeft besturing in knopjes onder in het kader en de Kobo is alleen touchscreen te bedienen. Werkt trouwens prima.
Qua houvast vind ik deze 2 de beste ereaders.
Kijk en vergelijk ook eens op ereaders.nl
Is het belangrijkste verschil tussen de Sony (naast vormgeving/knopjes) dus de verlichting? Betekent dat je dan met die Kobo Glo in het donker kunt lezen (zonder lamp) en met de Sony PRS-T2 niet?
edit:
Heb inmiddels een review gevonden van de Kobo, ben die even aan het doornemen, daar komt het vast aan bod
Heb inmiddels een review gevonden van de Kobo, ben die even aan het doornemen, daar komt het vast aan bod
[ Voor 24% gewijzigd door [ti] op 12-12-2012 10:42 ]
Ik denk dat het de Kobo Glo gaat worden, vanwege de verlichting. De Kindle familie valt voor mij af omdat ik het idee heb dat dit product niet op de nederlandse markt is gericht. De Sony PRS-T2 ziet er ook goed uit, maar heeft dus geen verlichting. Goede keus? Of staat er nu iemand heel hard "NIET DOEN" te schreeuwen achter z'n pc?
De Glo staat wel goed te boek, kijk ook even in \[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch als je nog twijfelt. 
De Glo heeft dus inderdaad verlichting (beetje heel veel verlichting, hehe) maar hij is misschien nog wel lastig te krijgen.
De Glo heeft dus inderdaad verlichting (beetje heel veel verlichting, hehe) maar hij is misschien nog wel lastig te krijgen.
Saved by the buoyancy of citrus
Het is de Glo Zilver geworden. Heb 'm besteld bij coolblue (ereaderstore.nl), die zijn niet (nooit
) de goedkoopste, maar ben altijd wel te spreken over snelheid van leveren en service. Dat mag ook wat kosten
Ze verzenden gratis, dat heft een aanzienlijk deel van die 9 euro die ze er meer voor vragen ook weer op.
Saved by the buoyancy of citrus
Pagina: 1