Synology DS213+ en Logitech Squeezeebox Radio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Hoi,

Ik zou voor deze combinatie graag een apart topic openen.
Mits dit ok is voor de mods (dit houdt mijn onderzoek/vragen wat overzichtelijker)

Momenteel heb ik een Synology Usb Station 2 draaien. Hierop kan echter geen LMS (Logitech Media Server) pakket draaien. Wat nodig is wil je met de Logitech Squeezebox Radio kunnen werken.

Daarom overweeg ik om de Synology DS213+ te kopen.

Het energieverbruik van deze NAS is 22W (toegang), 10W (Slaapstand harde schijf) en 3W (Slaapstand van het systeem).

1. Wat is het verschil tussen hibernate (van de harde schijven) en slaapstand (van het systeem). Ik heb al zitten zoeken op het internet en hier op de fora, maar vindt daar nergens iets meer over terug. Wel waren er blijkbaar problemen met het in hibernate gaan van de harde schijven. Is dit probleem momenteel opgelost ?

2. Enkele tips die ik al gevonden heb (om de hibernate mee te herstellen):
- Updatechecker van de squeezebox uitschakelen.
- Local Master Browser uitschakelen.

3. Ik zou het liefst de NAS in slaapstand van het systeem zetten (soort standbye). Dan verbruikt hij maar 3 Watt meer (sluimerverbruik) wat niet veel is. Werkt deze slaapstand goed ? Ook in combinatie met de Logitech Squeezeserver pakkage ? Hoe haal je de NAS uit deze slaapstand. Door een WOL (Wake On Lan) pakket te verzenden (zoals bv de Squeezebox) doet ?

Zijn er hier mensen die een Logitech Squeezebox Radio in combinatie met een Synology NAS (DS213+ of gelijkwaardig product) hebben draaien ? Zo ja, graag jullie feedback (ervaringen) hiermee. Alvorens ik tot een aankoop van dit systeem zou overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:33

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

op al deze vragen kan je bijna je antwoord wel vinden in.
Het grote Synology topic - deel 5
Hier kijken meestal alle synology fans..

En waarom precies een DS213+ ipv een DS213?

1) http://www.synology.com/s...how.php?q_id=557&lang=enu

2) als het goed is is de bug van hiberate al opgelost.. weet niet of dat voor iedereen geldt onder ons

3) hier kan ik geen antwoordt opgeven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Steppy,

1. Bedankt voor die link met die soorten Hibernation modes (had ik nog niet gevonden)

2. Het Synology forum heb ik al eens doorzocht. Idem met het squeezbox forum. Maar vond daarin niet echt een antwoord op mijn vragen.

3. Ik zou graag bevestiging krijgen van gebruikers hier (die deze combinatie hebben draaien). Werkt dit goed bij hen ? Geen problemen met de Hibernate in samenwerking met de Squeezebox ? Welke stabiele firmware (DSM) gebruikt men ? Welke versie van het LMS package ? Etc...

4. De reden dat ik voor de + ga, is dat deze performanter is (in processor snelheid en geheugen). Het ideale schijnt een 4 bay te zijn (omdat daar een Intel processor in zit). Maar dat vind ik net iets teveel geld (voor wat ik nodig heb). Alsook wil ik het stroomverbruik zoveel mogelijk in de perken houden. Ik wens een ENERGIEZUINIGE NAS (niet enkel in theorie, op papier, maar OOK in de prakijk, waarbij alles goed werkt). Dat laatste hoop ik hier te weten te komen.

Via jullie (de gebruikers).

Groetjes,
Gent32m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

ik kan er ook nog niet zoveel over zeggen krijg binnekort mijn DS213 6TB binnen
met apple tv2 zou een geweldig ding zijn.. en voor muziek tjaa. daar gebruik ik anderen dinge voor..

PS aan groeten doen we hier niet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Okido, ik zal er proberen op te letten (niet meer te groeten ;) )

Wat gebruik jij om je audio te streamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

ik ga een xbmc gebruiken en dan kan ik dan ook gewoon me muziek vanuit afspelen.. en anders doe ik het via me mobiel (bluetooth)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Gaat de DS213+ zonder problemen in systeem slaapstand ? (in combinatie met LMS - Squeezebox).
Als iemand dit weet (en zo gebruikt). Graag een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Ondertussen wat verder gezocht op google...

Blijkbaar ondersteunt de nieuwe reeks "Logitech UE Smart Radio" geen LMS (op een Synology NAS) meer. M.a.w. deze combinatie is zinloos (verouderd).

Als ik me een oude "Logitech Squeezbox Radio" koop, kan ik deze wel nog via LMS op de Synology NAS draaien.

Die nieuwe UE lijn, schijnt via 'The Cloud' meer te werken (dan lokaal via opslag op je NAS).

Iemand hier ervaringen mee ?
Pagina: 1