[Q] Erg aparte freezes.

Pagina: 1
Acties:

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort heel erg aparte soort freezes, als hij 'freezed' kan ik me muis wel gewoon bewegen en vensters lijken ook klikbaar als ik met mijn muis er over heen ga, maar ik kan niks meer sluiten, of mijn start menu openen of wat dan ook. (gebeurt 1-3x in de 12uur)

ctrl+alt+del reageert niet alt+f4 niet etc, maar muis gaat gewoon door en krijg ook geen BSOD als ik lang wacht (blijft gewoon de hele nacht zo staan), verder heb ik W7 en W8 al meerdere keren opnieuw geinstalleerd met alle nieuwste drivers en updates.

Ik heb zelf een vermoeden dat mijn SSD kapot is, ik heb een 64GB Micron C400v SSD met een 1TB Seagate HDD, ik heb er net wel een nieuwe SATA kabel tussen gedaan in de hoop dat het simpel weg de kabel is.

Ik heb ook de firmware van deze SSD een update gegeven en toen was het 2 weken goed, maar sinds gisteren loopt hij weer random vast. (ff een reboot en ik kan weer uren gamen bv)

Ik heb wel eens eerder freezes meegemaakt op andere PCs waar alles vastloopt en je speakers een mooi vastlopend robot geluid maken, of dat je een BSOD krijgt bij de vastloper > maar geen van allen wat ik nu heb.

Als ik mijn SSD/HDD ga scannen met malwarebytes of security essentials dan loopt hij ook zomaar vast, Windows lijkt dan gewoon te werken maar toch kan ik geen vensters sluiten, of start menu openen noem het maar op.

Wat ik ook apart vind, ik was gisteren Borderlands 2 aan het spelen (die staat niet op de SSD C: maar op de HDD D:), en toen liep mijn PC ook vast op een rare manier, ik was toevallig net in een cutscene en de game liep vast, maar de ondertitles gingen wel heel langzaam door, maar ik kon de game niet meer sluiten of CTRL alt del of wat dan ook.

edit: ik heb een i7 2600 met 8gb 1333 64gb ssd 1tb hdd gtx580.

Ik heb de videokaart al even omgeruild met een vriend om te kijken of dat het is, maar met zijn 560ti krijg ik hetzelfde verhaal (en hij heeft het thuis niet).

Hopelijk (of naja eigenlijk niet) dat iemand dit een keer heeft gehad en de symptonen herkent?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rDqEKl.jpg

Thanks.

[ Voor 10% gewijzigd door Azerox op 20-12-2012 09:29 ]

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 19:39
Lijkt er inderdaad op dat er iets mis is met je SSD (als daar windows op staat).
Vroeger was de muis een overlay (denk dat dat nog steeds zo is) die gewoon doorgaat als windows geen data meer van je schijf af kan halen. Ik heb dit vroeger wel eens gehad als een schijf op het eind van zijn leven liep. Dan lopen alle programma's vast behalve de muis.

Wat is btw het type van je moederbord?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Azerox
Ja daar staat alleen Windows (7x64 nu) op, geen apps of games.
Ik heb de Asus Maximus V Gene (ongv een half jaar oud)
En de SSD is ook nog maar 6 maand tot max 1 jaar oud :(

Is hier nog iets aan te doen of zal ik de SSD gewoon opsturen?

Ga vh weekend wel even de SSD ontkoppelen en alles op de HDD installeren.

Tenzij hij nu met een nieuwe kabel niet meer freezed ofcourse :D

[ Voor 9% gewijzigd door Azerox op 12-12-2012 09:44 ]

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:37
Topic voor Opslagmedia & I/O Controllers ?

Misschien een SSD Firmware bug aangezien de C400 een M4 is. (Maar die heb je al ge-update)

Crucial Admits m4-Series SSDs Are Affected by Firmware Bug

“We are aware of an issue that is currently affecting a small number of users whereby their m4 causes their system to require a restart.

“This issue occurs after approximately 5,000 hours of actual “on time” use. Following the initial reboot, the system then requires subsequent restarts after each additional hour of use.

“However, the data on the SSD is unaffected and will not be lost due to this co
ndition.”

Mijn "oude" C300 heeft een vergelijkbaar probleem op de Z-68 SATA3 poort, random freezes maar werkt weer na een paar minuten. In dit geval is een work-around om de SSD op SATA2 aan te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Zanac-ex op 12-12-2012 13:03 ]

• Azerox
Bedankt Zanac-ex , ik had hem al op een andere SATA aansluiting gezet en misschien dat hij daarom die 2 weken goed heeft gewerkt > ik zal hem nog eens op SATA2 of andere aansluiten en kijken hoelang hij het dan volhoudt.

Had al gelezen dat het een geplaagde versie is, mogelijk dat ik gewoon een nieuwe van Samsung koop.

Thanks, ik laat het hier nog even weten wat mijn bevindingen zijn.

• Azerox
Ik heb hem op alle SATA poorten gedaan, en geen effect, ook een nieuwe kabel helaas niet.

Hij loopt om de uur vast, power on time zit op 5371 uren, en ik lees veel op het internet (en hier boven) dat het om een bug moet gaan > apart is dat ze in deze maand nog een firmware upgrade hebben uitgebracht, terwijl dit maar even geholpen heeft.

Hopelijk dat ze nog een nieuwe versie zullen uitbrengen, anders zal ik maar een nieuwe SSD moeten kopen helaas :(

Edit: Ik heb Micron een mail gestuurd met de informatie die ik heb, ik bedoel 7 maanden gebruik en alleen Windows erop, dus niet zo heel veel i/o en nu al kapot > zou niet mogen gebeuren.

Ook wat mij opvalt is dat deze SSD dezelfde is als de Crucial M4 (ook hier boven vermeldt), terwijl ik van de Micron SSD geen bugs kan vinden via Google, terwijl ik dit van de Crucial M4 wel kan vinden.

Even afwachten wat Micron zegt, maar sowieso wil ik niks meer van hun hebben. (tenzij gratis vervanging)

[ Voor 47% gewijzigd door Azerox op 13-12-2012 12:12 ]

• Dragonetti
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Kan het misschien zijn dat je een Sata controller probleem hebt?
Ik zie nergens in je antwoorden terug dat je je Windows op de HDD geinstalleerd hebt en daar geen problemen me hebt? heb je je SSD al eens getest in de computer van die maat van je (incl. verse 7x64) en kwam je daar het zelfde probleem tegen.

PC specs are Asus ROG Crosshair VIII Impact/AMD R9 3900X/Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz/Crucial MX500 1TB/ Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT

• Azerox
Ik ga dit weekend Windows op me HDD installeren en dan even kijken of het goed werkt.

Nog geen tijd voor gehad, maar als het dan een x aantal weken/dagen goed werkt ga ik een nieuwe SSD halen.

Sowieso werkt de SSD van mijn maat in mijn PC wel goed (paar dagen volledig belast zonder problemen), andersom kan ik niet testen want hij is er de komende weken niet :(

[ Voor 32% gewijzigd door Azerox op 14-12-2012 10:11 ]

• Azerox
Hmmz grappig:

Ik bedacht me gisteren ineens dat de nieuwste firmware DEZE maand uitgekomen was, en de vorige firmware 000F al in mei 2012 uitgekomen was, ik dacht ineens van hey misschien is de 5170(?) uren bug gewoon terug gekomen in deze firmware.

Daarop heb ik de oudere 000F firmware geinstalleerd, en ik heb nu al een aantal dagen geen freezes meer gehad.

Mocht het over een aantal weken nog steeds goed zijn zal ik het hier ook even laten weten, misschien dat meer mensen in het zelfde probleem zitten en ook de nieuwe 040H firmware gebruikt hebben zonder resultaat.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:37
Success!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt mij (en TS) meer iets voor Opslagmedia & I/O Controllers ;)

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

@TS: kun je beginnen met het posten van de SMART data? Liefst met CrystalDiskInfo of Intel utility. Van je SSD én HDD graag. :)

• Azerox
SMART staat er in.

• Azerox
Het lijkt er sterk op dat de bug met 040H terug kan komen, met de 000F geen problemen meer gehad tot nu toe, werkt perfect en de R/W snelheden zijn zelfs hoger geworden :)
Pagina: 1