wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

• Himscar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-01-2013
Een goede dag heren en dames van tweakers misschien kunnen jullie mij met een probleem verhelpen dat ik met mijn wifi ben opgelopen.
Ik woon in een twee verdiepingshuis de router staat op de begane grond en ik zelf zit op zolder tweede verdieping achter mijn computer. Het signaal is nooit een probleem geweest tot nu. Ik heb sinds kort nieuwe kliklaminaat liggen en sindsdien heb ik problemen met mijn wifi.
Het is niet dat ik mijn signaal verlies heb sindsdien want de signaal sterkte was redelijk en dat is ie nog steeds maar als ik aan het gamen of op youtube/dumpert zit wil het wel es stoppen of een hoge ping krijgen.
Bijvoorbeeld ik heb command draaien en ben google aan het pingen en als ik niks doe is het gemiddelde rond de 49 maar als ik youtube/dumpert open of ga gamen loopt deze op naar 2000+ en kan deze zelfs contact verliezen met de host. Dit kan best vervelend zijn als je net een lekker potje aan het gamen bent.
ik ben al wat gaan rond zoeken op internet en nu zijn er 2 opties die ik heb. En nee een netwerk kabel door het huis trekken is niet 1 er van.
Optie 1. Ik koop een versterker. Nu heb ik 1 maal eerder met zo een ding gewerkt en zacht gezegd vond ik het gewoon kut. Deze wil ik wel doen als er een gebruiksvriendelijke wifi versterker te koop is.
Optie 2. Ik koop een andere antenne voor de wifi kaart. Deze lijkt me gemakkelijker. Zelf dacht om deze te halen. http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-117643
Mijn wifi kaart is de TP-Link TL-WN951N en de wifi router is de Netgear WNR3500v2 router van ziggo.
Ik weer dat het niet aan de router ligt want als ik op de computer zit die beneden staat heb ik dit probleem niet.

Verwijderd

Die antennes boosten je range en merk je niks stuur je hem terug als je het waard vind (binnen 7 dagen). Hij moet overigens werken anders mogen ze het niet verkopen, wat je nog zou kunnen proberen is om de router meer richting trapgat te verplaatsen zodat het signaal makkelijker naar boven kan doordringen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Volgens mij heb je nog een optie.
je netwerk over je stopcontact laten lopen. hoef je geen kabels te trekken.
en je hebt ze met cat aansluiting maar ook met wifi dus je zou hem dan ook op de
eerste verdieping kunnen plaatsen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Kliklaminaat met één of andere folielaag eronder? Dan heb je een behoorlijke afscherming gerealiseerd.

Jammer dat een kabel geen optie is. Heb zelf een netwerkkabel naar boven lopen en heb daar veel gemak van, omdat ik daar weer een tweede AP kan neerzetten. Zo hoeft de kabel niet door het hele huis, alleen maar loodrecht naar boven.

Anders is powerline een optie. Dat werkt trouwens het best als je geen dimmers gebruikt.

• Himscar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-01-2013
Stel dat ik een andere antenne zou kopen moet ik er dan 3 kopen aangezien de wifikaart 3 antennes heeft of is 1 genoeg?
De router verplaatsen is geen optie. Als we deze willen verplaatsten moeten er nieuwe kabels getrokken worden en dat mag juist niet inverband met gaten boren.
Optie 3 waar kan ik deze kopen? Hoe is de snelheid?
Ja er zit een folielaag. Nu heb ik er een gedeelte onderuit kunnen halen maar het probleem blijft het zelfde. Nu is het dus zoals ik al zei hij verliest contact op 1 of andere manier als ik op youtube/dumpert of aan het gamen ben. Hij geeft niet aan dat hij signaal kwijt is hij lagged gewoon heel erg.