Toon posts:

Philips LED branduren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
All,

ben van plan om een philips 42pfl6877 aan te schaffen.

Wat ik mij afvroeg is of jullie enig idee hebben hoe ik kan achterhalen hoeveel branduren een 42PFL6xx7 heeft?

Hoe herken je een reeds " gebruikte" versus nieuw uit de doos (los van de gebruikssporen)?

groet,

gs1975

Verwijderd

droge vragen waar beide niet altijd goed antwoord op is:
Wat ik mij afvroeg is of jullie enig idee hebben hoe ik kan achterhalen hoeveel branduren een 42PFL6xx7 heeft?
Een apparaat heeft meestal iets wat MBF (tussentijd tot uitval) van ene X aantal miljoen uur dacht ik, langer dan een gloeilamp dus meestal :) De tussentijd tussen uitval is een statistische rekensom voor de tijd die de componenten mee moeten kunnen gaat. De garantie hang echter altijd van leeftijd (in jaren) af. Deze MBF is meestal niet bekend van TV's!
Hoe herken je een reeds " gebruikte" versus nieuw uit de doos (los van de gebruikssporen)?
Als je geluk hebt is een doos verzegeld en pas een maand of 3/4 geleden geproduceerd. De datum van productie staat als het goed is op de doos. Ook mag je aannemen dat bij menig TV winkel de dozen sneller van eigenaar verruilen dan dat ze ernaar zitten te kijken (wachten kost geld). Als je geluk hebt heeft de TV een ingebouwde teller maar dan moet je code ofzo invoeren (zie handleiding)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Het Servicemenu van Philips is naar mijn weten veelal 062596 + i. Ik weet wel dat de branduren die daar in staan niet altijd goed te intepreteren zijn. Zo werd mij ooit eens verteld door een monteur dat alles op één uur af wordt gerond. Dus als je de TV voor maar vijf minuten aan zet is het al één uur.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.