ipad 2 16GB vol aan apps -> wie heeft een oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
Ik zit met een praktische probleem.
Mijn Ipad2 is bijna vol en ik krijg nu al foutmeldingen met updates van grote apps dat er geen ruimte is om te updaten. Ik heb nauwelijks games, muziek of video bewaard op de ipad2. Het zijn de gratis apps. Leuke apps die ik niet wil deinstalleren. Reclamefolder en digitale krant AD nemen nogal veel MB's in.

Maar goed is er een oplossing of een app die dit probleem kan omzeilen. Dacht dat iCloud kon gebruiken om de apps daar op te slaan, maar dat kon niet. Gebruikt het alleen voor de backup van het systeem.
Uitbreiding van een geheugenkaartje met een camerconnection kit heeft geen nut want de apps worden daar ook niet bewaard. Het is een soort externe schijf erbij. Waar je foto's muziek of videobestanden kan bewaren.

Is er software (app) om die 16GB wat groter te maken? Op de PC was daar software voor om niet zo vaak gebruikte bestanden te decomprimeren, zodat er meer ruimte was.
Of is er een app om van jouw externe geheugenkaart of iCloud jouw 16GB up te graden?
Of is er een app om niet vaak gebruikte apps virtueel te comprimeren of tijdelijk op iCloud of externe geheugenkaartje daar te verplaatsen?
Als dit nog niet op de markt is, zou dit mischien een killer app worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:58
App to SD is miss hetgeen wat je zoekt

Google Play: App 2 SD (move app to SD)

Oops, het is laat ;D

[ Voor 78% gewijzigd door gebruikershaes op 12-12-2012 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-09 09:25

Bluebe

Roar

Het is voor een Ipad he ;) Gebruik je alle apps ook echt? Ik zou toch echt kijken naar apps die je misschien wel helemaal niet tot nauwelijks gebruikt en die verwijderen. Of anders een groter model aanschaffen als je het echt nodig bent. Ik kan het me haast niet voorstellen dat je alle apps gebruikt, als je nou veel films of muziek erop had staan dan had ik gezegd ja dan krijg je hem wel vol maar echt met alleen maar apps die je echt regelmatig gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangeboden schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:05:
[...]
Als dit nog niet op de markt is, zou dit mischien een killer app worden?
Als Apple dit zou toestaan (en als je al aan andere apps mag komen) ;)

Maar ik ben bang dat er niets anders op zit dan een iPad met meer opslagruimte (of een ander merk). Daarom heb ik ook meteen maar de 64 GB aangeschaft, want ik ken mezelf, ik heb geen zin om regelmatig te moeten nagaan of ik sommige apps niet meer regelmatig gebruik ;)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48
Updaten kan nog via iTunes, heb ik ook met wat grote apps op iPhone/iPad. Als ik dan de app download met iTunes op mn Macbook en sync werkt het wel.

Maar merk ook steeds vaker dat 16gb toch wel weinig is, zeker met wat games die zo 1.5gb groot zijn.
Broertje ook niet voor niks aangeraden naar een 32gb of grotere tablet te kijken die hij wil nemen naar China.

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Ik heb een 16gb ipad, maar deze krijg ik echt niet vol. Zeker niet met alleen apps. Het grootste spel dat ik heb is GTA: Vice City. De rest van de apps is allemaal onder de 1gb. Ik verwijder games wel wanneer ik er op uitgekeken ben. Mocht ik hem ooit nog willen spelen, is hij zo weer gedownload.
Ik vermijd wel video's van mijn ipad, daarmee krijg je hem natuurlijk zo vol. Muziek & video's stream ik vanaf een synology diskstation.
Pagina: 1