Toon posts:

Hulp bij gaming PC 600-700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Als eerste even een verontschuldiging voor het feit dat ik niet zo'n mooie tabel met prijzen en overzicht gebruik (heb wel in de DAA gekeken maar toen ik op het 'Handleiding Pricewatch' klikte kreeg ik een foutmelding!)

Verder:
- Ik wil een nieuwe PC aanschaffen. Ik wil 'm gebruiken voor studie, internet maar wil er ook goed op kunnen gamen (wil GW2, Far Cry 3, nieuwste shooters etc). Ik ben een beetje klaar met laptops en ik wil een desktop die in ieder geval de komende tijd weinig aan hoeven te vervangen (hopelijk in ieder geval 2 - 3 jaar niks veranderen, en dan de meeste componenten ook nog een tijd daarna) omdat ik als student een beperkt budget heb ^^.
- Ik wil dus ongeveer 600-700 euro uitgeven aan de kast, moet daarnaast ook nog besturingssysteem, monitor en andere accesoires en dergelijke hebben wat dus ook bijkomende kosten zijn.
- Er zijn geen componenten uit een ouder systeem die ik mee wil nemen.
- Weet niet precies wat ik nodig heb, heb wel al een lijstje met componenten die ik via een aantal bronnen heb samengesteld (zet ik hier onder neer)
- Merk maakt me eigelijk niet zo uit, hoewel ik altijd te horen dat AMD een iets vrienderlijker prijsje heeft :P

Nog een paar laatste opmerking, ik heb zelf geen ervaring met het in elkaar zetten en instaleren van al die componenten en ik wilde het bij de MyCom laten doen (zit tegenover m'n huis, lekker makkelijk voor als er iets mis gaat!), componenten die ik hier noem zijn dan ook deels gekozen omdat ze in de online lijst van mycom staan. Enkele andere (o.a. de processor) omdat ze me aangeraden werden. Grafische kaart en processor heb ik o.a. ook geselecteerd met behulp van passmark.com > benchmarks > CPU of Grafische kaart benchmarks en dan gekeken naar Price-Performance en welke het hoogste scoorden onder bepaalde prijs.

Kast: Coolermaster Elite 372 - 35,99
Voeding: Coolermaster GX Lite 500W - 40,60
Processor: AMD Zambezi x8 FX8320 - 160,97
Moederbord: ASrock 970 Extreme 4 - 79,30
Geheugen: Corsair Vengeance 1600-16 GB - 64,95
Hardeschijf: Seagate Barracuda 500GB - 3.5" - 50,95
Grafische kaart: Club3D Radeon HD 7850 - 156,60
Geluidskaart: ICIDU PCI 7.1 Soundcard - 17,99
Koeling: Coolermaster Hyper 212 EVO - 29,99
DVD drive: Samsung SH - 222 BB zwart - 18,99
ICIDU Internal Card Reader - ~10,99

Totaal ~668 euro

Mijn voornaamste vraag is waar ik voornamelijk nog dingen kan verbeteren (in de richting van, meer kwaliteit voor ongeveer hetzelfde geld of in de richting van minder geld zonder prestatie te verliezen enzo).
Verder, mis ik nog onderdelen in deze lijst?
Als er verder tips zijn (bezuinigen op onderdeel A omdat het overkill is bijvoorbeeld) dan hoor ik die ook graag!
Als er componenten zijn die niet goed met elkaar samenwerken of wat dan ook (zoals gezegd, weinig ervaring) dan hoor ik dat ook graag!

Als vraag ernaast: Is het aan te raden om naast de gewone hardeschijf (die ik sowieso wel wil behouden omdat ik ook andere info naast games etc wil opslaan) handig om een SSD geheugen erbij te hebben voor OS en de games? (kreeg ik als advies van de verkoper, hoewel het ook gewoon een verkoop praatje voor een extra 114 euro verkoop kon zijn :') )

Alvast heeeel erg bedankt voor degene die me verder kunnen helpen!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35
De IDICU Soundcard zou ik achterwegen laten, omdat het niets toevoegd. De HDD is nu het traagste onderdeel van je setup, met een goede SSD maak je het systeem extreem veel sneller. Een SSD is echt een must, en hier moet je echt op besparen maar voor een Samsung of een Crucial gaan.

Persoonlijk zou ik eerder voor een Intel/nVidia (iets meer power in mijn ogen, is discutabel) setup gaan, maar dat is een keuze een AMD/AMD setup is absoluut niet slecht, wel beter voor je kostprijs (wordt goedkoper).

[ Voor 52% gewijzigd door Jumpman op 12-12-2012 00:52 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

16 Gig geheugen is niet nodig met je budget, 8 Gig is ruim voldoende.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:50:
16 Gig geheugen is niet nodig met je budget, 8 Gig is ruim voldoende.
Ik zou nu het geheugen relatief goedkoop is, het meteen naar 16GB upgraden (absoluut niet nodig bij de huidige games, maar wel lekker als je nog eens grote images of video of met 3D wilt gaan bewerken) Voor die € 30,00 meer. Maar noodzaak heeft heeft het zeker niet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Oke die geluidskaart laat ik dan weg, scheelt dan 20 euro
Wat betreft het geheugen, is het dan bijvoorbeeld aan te raden om nu dan 1x 8 GB Corsair Vengeane 1600 er in te zetten en eventueel later er een 2de bij te laten zetten en dan nu dat geld uit te geven aan een SSD (bv de 128 GB van Crucial voor 95 euro oid)?

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 14:09
Zelf zou ik er dan voor kiezen om 2x 4gig te doen voor ram. Zo heb je nog wel duel channel ram. Dit zover ik weet niet een gigantisch verschil maar wel een beetje. Als je dan later toch nog naar 16 gig wil moet je inderdaad wel 2x 8gig kopen, maar die prijzen zijn erg laag. Kan je makkelijk volgend jaar voor kerst vragen ;).

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
8GB ga je met jouw taken echt niet vol krijgen, 16GB is zware overkill.

Zoek je een gebalanceerde game pc, of zit je meer te kijken naar een goed upgradebare setup?

Ik zou eens beginnen bij de BBG van 650.
reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012
Kijk dan wat je wel of niet wilt.

Hier kun je eventueel ook de discussie volgen voor het advies van de BBG januari 2013.
[BBG] Budgetgame- en basisgamesysteem januari 2013
LET OP, DIT IS GEEN ADVIES TOPIC.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 12-12-2012 02:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het voor de algemene prestaties (vooral bij 't gamen) nog uitmaken als ik ipv de AMD Zambezi x8 FX8320 bijvoorbeeld de FX6300 of de FX6200 erin stop?

Verwijderd

Hiermee kom je een eind verder dan een amd systeem en 7850.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,95€ 167,95
1ASRock B75 Pro3€ 63,95€ 63,95
1XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition€ 278,40€ 278,40
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB€ 47,90€ 47,90
1Cooler Master Elite 370€ 31,45€ 31,45
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 35,95€ 35,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,09€ 16,09
1XFX Pro 550W€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 696,69