Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik neem al aan dat het waar is, als 4verschillende postcodechecks hetzelfde melden...alex3305 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:00:
Misschien even een VDSL2 provider bellen? Deze kunnen je vaak meer vertellen dan een domme applicatie op een internetsite.
Is dat dan te onnauwkeurig?
Mijn vraag: Hoe kan het komen dat overburen wel 50 kunnen hebben en ik niet?
Nee even onzin: Het kan letterlijk zo zijn dat jij net pech hebt en op een andere wijkcentrale gekoppeld zit.
*DSL word eigelijk steeds minder ondersteund, het is verouderd en duur om te upgraden en onderhouden.Er zijn nl. nog genoeg mensen in de buurt die sneller willen over DSL maar zo raken ze nog meer klanten kwijt aan de kabel...
Neem contact op met een provider en laat hun lekker meten. Op verschillende check sites zie ik namelijk het zelfde. Terwijl iedereen in dit gat op een en dezelfde wijkcentrale zit aangesloten
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik weet het, maar in dit geval MOET ik gewoon van de kabel af. Het enige alternatief zal dus een DSL-variant moeten zijn...*DSL word eigelijk steeds minder ondersteund, het is verouderd en duur om te upgraden en onderhouden.
Neem contact op met een provider en laat hun lekker meten. Op verschillende check sites zie ik namelijk het zelfde. Terwijl iedereen in dit gat op een en dezelfde wijkcentrale zit aangesloten.
Dat zou wel erg stom zijn, de VDSL zou toch in een straal van 1 hele km beschikbaar moeten zijn om zoveel mogelijk klanten te bedienen?Nee even onzin: Het kan letterlijk zo zijn dat jij net pech hebt en op een andere wijkcentrale gekoppeld zit.
[ Voor 23% gewijzigd door timmie1 op 12-12-2012 00:09 ]
DSL is altijd afhankelijk van lijnafstanden, wil je hogere snelheden dan zijn kabel en glas de beste opties.
waarom MOET je van de kabel af? dat is in veel gevallen sneller dan dsl....
Ja en dan? Ik kan toch ook overgezet worden op de wijkkast? De lijn zal toch geen andere weg lopen ofzo zodat aansluiten op die kast niet mogelijk is? Ik ken al die theorieen van xDSL allang dus dat hoeft niet uitgelegd te worden. De vraag nu is: WAAROM moet onze lijnlengte LANGER zijn dan die van de buren?DJSmiley schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:28:
Wie zegt dat jij op die vdsl kast zit? als jij op de centrale zit (die ver weg staat) en de overburen wel op de vdsl straatkast kan het idd prima kloppen dat hun 100mbit ofzo halen, en jij maar 4. Simpelweg omdat hun kabel (naar de straatkast) kort is.
DSL is altijd afhankelijk van lijnafstanden, wil je hogere snelheden dan zijn kabel en glas de beste opties.
waarom MOET je van de kabel af? dat is in veel gevallen sneller dan dsl....
Ik moet van de kabel af omdat het steeds onstabiel is, hoge ping, lage snelheid, niemand die het kan schelen. Al meerdere keren bij ISP geklaagd, deden eerst niets maar daarna op eigen kosten nieuw modem gekregen en alsnog niet opgelost!!!
Dus: óf de kabelmarkt gaat open, óf ik ga over op DSL!
Dat kan, kost je wel een paar duizend piek om de straat open te laten leggen en waarschijnlijk een paar 100M aan kabel te laten trekken.timmie1 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:40:
[...]
Ja en dan? Ik kan toch ook overgezet worden op de wijkkast?
Waarom niet? Als jouw kabel een heel andere kant op gaatDe lijn zal toch geen andere weg lopen ofzo zodat aansluiten op die kast niet mogelijk is?
Waarom niet? Leeftijdsverschil in huizen bijv..Ik ken al die theorieen van xDSL allang dus dat hoeft niet uitgelegd te worden. De vraag nu is: WAAROM moet onze lijnlengte LANGER zijn dan die van de buren?
Klinkt alsof je ADSL of VDSL hebtIk moet van de kabel af omdat het steeds onstabiel is, hoge ping, lage snelheid, niemand die het kan schelen.
[ Voor 76% gewijzigd door D4NG3R op 12-12-2012 13:54 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik kon mijn pakket ook laten upgraden naar 40/4 Premium abo VDSL2 maar dit bleek achteraf in de praktijk niet eens haalbaar. Ik zat op max op 16/1. Reden: afstand tot de centrale. Het is wel TOT 40/4 natuurlijk maar het blijft achterlijk van KPN dat ze je wel gewoon laten betalen. Klacht ingediend uiteraard en in aanmerking gekomen voor coulance regeleing en abo als de sodemietr naar 25/3 gedowngraded. Zie nu op kpn.com dat er weer een verhoging is geweest. Ik heb nu dus Standaard40/4. Yeah right. En 8/1 is voor mij weer te laag. Mischien toch maar kabl van Ziggo nemen.timmie1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:57:
Allen,
Kwam gisteren op weg naar huis VDSL-kast tegen. Ik blij, dacht eindelijk 50/5 abo aan te kunnen vragen.
Heb er maanden over gezeurd bij de KPN en op verschillende forums
Kwam uiteindelijk thuis, gelijk geprobeerd te bestellen. Geschatte snelheid: 9 over ADSL2+.
Postcode van de overburen ingetikt: Geschatte snelheid: 50 over VDSL2!
Mijn vraag: Hoe kan het komen dat overburen wel 50 kunnen hebben en ik niet?
En als het echt niet kan: waarom laat KPN toe dat er "black holes" ontstaan?
Er zijn nl. nog genoeg mensen in de buurt die sneller willen over DSL maar zo raken ze nog meer klanten kwijt aan de kabel...
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Vrij simpel, jouw huis staat ergens anders als die van de buren dat kan makelijk een 30-40 meter schelen waardoor je volgens de postcode check van KPN Wholesale(let op Wholesale dus niet KPN provider) buiten de straatkast valt.timmie1 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:40:
[...]
De vraag nu is: WAAROM moet onze lijnlengte LANGER zijn dan die van de buren?