Beste Tweakers,
Ik sta op het punt om een computer aan te schaffen, maar ik zou graag een kritische blik op mijn keuzes krijgen om er zeker van te zijn dat ik geen 'domme' dingen doe. Het systeem is bedoeld voor games als Pro Evolution Soccer, Football Manager en Counter Strike GO, het bekijken van films en programmeren. Mijn budget ligt tot 900 euro. Met deze eisen kwam ik tot het volgende:
Moederbord: Asrock 970 Extreme4
SSD: Samsung 830 series 128GB: SSD
Processor: Intel Core i7 3770K Boxed
Geheugen: Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10
Processorjoeler: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
Behuizing: Antec One
Optische disk: LG GH24NS90 Zwart
HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
GPU: Club3D HD 7850 royalQueen
Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Gamer
Er zit een I7 in voor het vrij zware Football Manager en een wat duurdere geluidskaart omdat ik graag goed geluid heb. Een voeding ontbreekt omdat ik nog een Dark Power Pro 550watt heb liggen van Be Quiet.
Is dit een goed systeem waarbij alles goed op elkaar aansluit? En zijn er misschien betere/goedkopere opties voor ongeveer hetzelfde geld?
Alvast bedankt voor het advies
Ik sta op het punt om een computer aan te schaffen, maar ik zou graag een kritische blik op mijn keuzes krijgen om er zeker van te zijn dat ik geen 'domme' dingen doe. Het systeem is bedoeld voor games als Pro Evolution Soccer, Football Manager en Counter Strike GO, het bekijken van films en programmeren. Mijn budget ligt tot 900 euro. Met deze eisen kwam ik tot het volgende:
Moederbord: Asrock 970 Extreme4
SSD: Samsung 830 series 128GB: SSD
Processor: Intel Core i7 3770K Boxed
Geheugen: Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10
Processorjoeler: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
Behuizing: Antec One
Optische disk: LG GH24NS90 Zwart
HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
GPU: Club3D HD 7850 royalQueen
Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Gamer
Er zit een I7 in voor het vrij zware Football Manager en een wat duurdere geluidskaart omdat ik graag goed geluid heb. Een voeding ontbreekt omdat ik nog een Dark Power Pro 550watt heb liggen van Be Quiet.
Is dit een goed systeem waarbij alles goed op elkaar aansluit? En zijn er misschien betere/goedkopere opties voor ongeveer hetzelfde geld?
Alvast bedankt voor het advies