[itunes] nieuwe installatie Windows 8 --> sync wil wissen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:10
Beste tweakers,

Volgende case:

1) oude setting: windows 7 met itunes, 100+ pdfs via itunes geimporteerd.

* Red devil wants Windows 8!

2) nieuwe setting: windows 8 op nieuwe SSD, verse installatie :9~

Nu wil ik weer nieuwe PDF files naar mijn iPad sturen. Echter, hij doet niks. Irritaties alom, oh ja, je moet het stomme SYNC knopje aanvinken :F

Dan de volgende melding:

Are you sure you want to remove existing music/movies, TV shows books, and tones from this iPad and sync with this iTunes library.
2 knopjes: Remove and Sync en Cancel

Waarom zou ik mijn oude pdfjes willen weggooien en waarom is dat in hemelsnaam een optie!? Wie helpt me uit de brand? Ik heb gelukkig nog mijn oude SSD met daarop installatie van oude windows, zou ik daar nog wat mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 08:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je iPad kan maar met 1 iTunes bibliotheek tegelijk syncen. Nu je een nieuwe install hebt gedaan, heb je blijkbaar (logisch, maar te omzeilen door een backup terug te zetten) een nieuwe iTunes Library. iTunes vraagt je dan ook of je wilt syncen met je nieuwe library. Als daar je huidige pdf's niet in staan, verlies je die ook op je iPad. Zorg dus dat óf je huidige pdf's in je huidige library staan en ga dan gewoon opnieuw syncen , óf zet een backup van je oude library terug (inclusief dus de bronbestanden in die library maar dat lijkt me logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:10
Ok klinkt logisch. Maar dan zeg ik, waarom kan hij de huidige zaken niet laten staan, ik vind het enorm gebruikersonvriendelijk.
Ook al zo fijn, ik kan (zo lijkt het althans) geeneens mijn PDFs uit mijn iBooks exporteren, dat is toch ook te gek voor woorden. Niet dat dat handig is, want dan ben ik mijn mooie opmaak mbt de bibliotheken allemaal kwijt.

Komt het erop neer dat ik mijn oude SSD erin moet hangen om een backup te maken van itunes? Dat lijkt trouwens maar een dom XML bestandje, is dat alles?

[edit]
Volgens mij moet ik de bestandjes iTunes Library.itl en iTunes Music Library.xml terugzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Red devil op 11-12-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Red devil schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:15:
Ok klinkt logisch. Maar dan zeg ik, waarom kan hij de huidige zaken niet laten staan, ik vind het enorm gebruikersonvriendelijk.
Ook al zo fijn, ik kan (zo lijkt het althans) geeneens mijn PDFs uit mijn iBooks exporteren, dat is toch ook te gek voor woorden. Niet dat dat handig is, want dan ben ik mijn mooie opmaak mbt de bibliotheken allemaal kwijt.

Komt het erop neer dat ik mijn oude SSD erin moet hangen om een backup te maken van itunes? Dat lijkt trouwens maar een dom XML bestandje, is dat alles?

[edit]
Volgens mij moet ik de bestandjes iTunes Library.itl en iTunes Music Library.xml terugzetten.
Ja het is irritant maar volgens mij is het zo gedaan zodat je niet bij al je vrienden even hun gekochte artikel op je iDevice laadt zodat jullie gezamenlijk maar 1x hoeven te betalen. Nu vraag je je af wie doet nou zoiets? En dan zeg ik: ik :+

En het gaat inderdaad maar om een paar bestandjes die je over moet zetten naar je nieuwe installatie, iedere keer je oude SSD weer erin hangen is ook zo'n zinloos gedoe. ;)

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman