Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 15:02

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Ik heb een Samsung Nexus S (Andorid 4.1.2) en ga 2 maanden naar Thailand (Chiang Mai). Nu wil ik in Thailand een SIM aanschaffen met een Thais nummer en internet.

Kan ik die nu zo plaatsen (ja) maar dan ook zonder problemen?

Wil dat mijn Apps (Gmail, Mail, Banken Apps, WhatsApp, Etc) gewoon blijven werken. Kan dat of niet?

Zo niet dan zal ik een oude smartphone moeten meenemen en daar die Thaise kaart indouwen. Heb namelijk wel (basic) internet nodig op mijn telefoon.

[ Voor 1% gewijzigd door MrMarcie op 11-12-2012 21:10 . Reden: typos ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Volgens mij werkt dat gewoon, mits je met je eigen Google-account aanmeldt. Daar zijn ook je apps aan gekoppeld, namelijk. Alleen WhatsApp zal een nieuwe configuratie krijgen; je hebt tenslotte een ander nummer in gebruik.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58
Zelfs whatsapp blijft gewoon werken (iig op Android 2.3). Als je vrienden een securityprogje draaien (zoals bv prey) dan gaat die wel als een malle af op je telefoon omdat je vanaf het verkeerde nummer whatsappt, maar dat is niet jouw probleem.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Bastiaan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:27:
Volgens mij werkt dat gewoon, mits je met je eigen Google-account aanmeldt. Daar zijn ook je apps aan gekoppeld, namelijk. Alleen WhatsApp zal een nieuwe configuratie krijgen; je hebt tenslotte een ander nummer in gebruik.
Ja je hebt gelijk denk ik. Zal wel maar eens contact gaan opnemen met mijn bank want die Aps (Abn & Rabo) zullen wel problemen geven ben ik bang.

Probeer het wel en dan neem ik wel een oude nokia mee voor mijn huidige nummer. Kan ik daar ook op gebeld worden.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• MrAngry
  • Laatst online: 21:58
Nee die apps geven geen problemen. Haal voor de grap je huidige sim maar eens eruit, dan zal je zien dat alles nog werkt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 16:28
Heb je gekeken of het wel goed mogelijk is voor buitenlanders in thailand om een simkaart te kopen? Toen ik een klein halfjaartje in Brazilie zat had ik daar een Braziliaan voor nodig namelijk.

site

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:37

CeesKees

I rest my Kees

Simkaart kopen in Thailand is geen enkel probleem. Ze worden vaak zelfs gratis uitgedeeld op het vliegveld.

Bij de 7/11 koop je dan een beltegoed van X Baht. klaar is Tweaker.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22

TommieW

Numa numa.

Dat is geen enkel probleem. Zelf heb ik bijvoorbeeld een SIM-kaartje van T-mobile, en een kaartje van *Bliep. Normaal gebruik ik mijn T-Mobile (staat ook mijn w'app op), maar als ik mobiel internet wil gebruiken, doe ik de SIM van *Bliep er in, even rebooten, en alles (W'App ook, merkt het niet eens dat er een ander kaartje in zit) gaat weer rustig verder. :D

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• RocketKoen
  • Laatst online: 21-11 23:09
Let wel op dat je toestel geen simlock heeft.
Dit is makkelijk genoeg te verwijderen, kwestie van root hebben.

TheS4ndm4n#1919

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
TommieW schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:15:
Dat is geen enkel probleem. Zelf heb ik bijvoorbeeld een SIM-kaartje van T-mobile, en een kaartje van *Bliep. Normaal gebruik ik mijn T-Mobile (staat ook mijn w'app op), maar als ik mobiel internet wil gebruiken, doe ik de SIM van *Bliep er in, even rebooten, en alles (W'App ook, merkt het niet eens dat er een ander kaartje in zit) gaat weer rustig verder. :D
Zou jij niet eens een dual sim toestel moeten hebben ?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

TommieW schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:15:
Alleen bel je uit met een totaal ander nummer en is je T-Mobile-nummer offline ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

Je zou op eBay kunen kijken naar simkaarten. Heb je ze van te voren in huis , alleen opwaarderen moet je denk ik in het land zelf doen.

ora et labora

• RocketKoen
  • Laatst online: 21-11 23:09
MensionXL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:24:
[...]

Alleen bel je uit met een totaal ander nummer en is je T-Mobile-nummer offline ;)
Dat geeft wel een heerlijk vakantiegevoel ;)

Je kan bij veel Nederlandse providers ook een "vakantiebundel" kopen. Dan betaal je een paar euro per maand, en zijn je belminuten en MB's uit je bundel gewoon geldig in het buitenland.

Gaat alleen niet op voor alle providers en alle landen.

TheS4ndm4n#1919

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Dank voor de reacties ;-)

Ga ervan uit dat het werkt, dat was de voornaamste vraag ;-) Toestel is unlocked, zo gekocht.
Alleen dat rebooten begrijp ik niet? Moet dat als je van SIM wisselt?

Alle andere tips, erg vriendelijk maar het is toch echt beter (als je langere tijd daar bent) om SIM in Thailand aan te schaffen. Goedkoop bellen en internetten.

[offtopic]
Heb je weleens gekeken naar wat die $%^&*( van Vodafone vragen voor buitenland bellen/internet. 2 dagjes bellen/internetten met hun kan ik 2 maanden voor bellen/internetten met een Thaise SIM.

[ Voor 9% gewijzigd door MrMarcie op 14-12-2012 17:48 . Reden: aanvullen ]

Pagina: 1