Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07-2020
Hallo allemaal,

ik heb nu sinds 1/2 maanden een nieuwe laptop, de toshiba satellite c670.
Leuk dingetje, tot vandaag,

Ik moest gaan eten en had de laptop aan laten staan in de oplader, toen ik terug kwam was het scherm uit, en knipperde het lampje met het plaatje van een aan en uit knop.
Ik dacht toen dat hij in slaapstand was, maar ik kreeg hem daar niet uit, toen heb ik de accu eruit gehaald en er weer in gestopt, helaas gaat de laptop nu niet meer aan. Sterker nog geeft hij helemaal geen reactie op wat ik doe.

Ik heb deze dingen al geprobeerd.

minuut lang geen spanning op de laptop
op de batterij alleen
op de adapter alleen

Eigenlijk al bijna alles wat ik kan doen

Ik ben ten einde raad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Batterij eruit, adapter niet aansluiten, dan 3x op de aan/uitknop drukken en kijken of ie het daarna weer doet. Zo niet dat moet er iets hardwarematig defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
^ helpt niet,

Wat extra info: ik speel regelmatig wat games voor aantal uur, waarvan 1 grafisch zwaar voor de laptop + ik heb het energiebeheer dusdanig aangepast dat de laptop niet in slaapstand gaat als hij aan de adapter zit, geen idee o het nuttig is maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper de Boer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06 08:43
hoor je de schijf nog opspinnen of niet? als er wel lampjes gaan branden kan je eens een extern scherm aansluiten. Klinkt inderdaad als een hardware matig probleem zoals je het omschrijft.

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
Casper de Boer schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:01:
hoor je de schijf nog opspinnen of niet? als er wel lampjes gaan branden kan je eens een extern scherm aansluiten. Klinkt inderdaad als een hardware matig probleem zoals je het omschrijft.
Ik hoor helemaal niks, geen ventilator die aan gaat, er gaan ook geen lampjes branden, het enigste wat ik zie is dat de batterij word opgeladen als ik batterij en adapter beiden in mijn laptop heb zitten. daarbij heb ik het wel 2 keer gehad dat tijdens een spel mijn laptop opnieuw ging opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-06 18:33
Klinkt al een garantie gevalletje meestal
als een laptop nog maar zo jong is kan je m gelijk omruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
Ligt ook aan de winkel zelf toch? niet elke winkel geeft zomaar een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
w00t_cold schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:16:
Ligt ook aan de winkel zelf toch? niet elke winkel geeft zomaar een nieuwe
Inderdaad. Zo simpel is het meestal niet. Het hangt voornamelijk af van de DOA termijn van de fabrikant. HP heeft bijvoorbeeld 30 dagen DOA. De winkel kan de laptop in die 30 dagen terug sturen voor een volledige vergoeding. Helaas hebben vrijwel alle andere fabrikanten 8 dagen DOA en zijn er zelfs nog een paar zonder DOA regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
PilatuS schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:18:
[...]

Inderdaad. Zo simpel is het meestal niet. Het hangt voornamelijk af van de DOA termijn van de fabrikant. HP heeft bijvoorbeeld 30 dagen DOA. De winkel kan de laptop in die 30 dagen terug sturen voor een volledige vergoeding. Helaas hebben vrijwel alle andere fabrikanten 8 dagen DOA en zijn er zelfs nog een paar zonder DOA regeling.
EDIT: opgezocht, Dead on arrival, mijn laptop is waarschijnlijk wel ouder dan 30 dagen

[ Voor 19% gewijzigd door w00t_cold op 11-12-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper de Boer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06 08:43
DOA, Dead On Arrival (niet helemaal van toepassing dus ;) )
Waar heb je de laptop gekocht? anders kan je in de shopreviews alvast kijken hoe ze daar mee om gaan

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DOA is Dead on arrival.

Het komt neer op een product dat bij aankoop al defect is (word ook gebruik als een product erg snel kapot is) Fabrikanten hebben hier een regeling voor zodat nieuwe producten teruggestuurd kunnen worden ipv gerepareerd moeten worden.

Een winkel wil over het algemeen alleen omruilen als ze gebruik kunnen maken van DOA. Anders zitten de winkels straks met een gebruikte en gerepareerde laptop waar ze niets mee kunnen. Sommige winkels ruilen ook wel buiten de DOA termijn om maar de meeste doen dit niet. Als de winkel dit niet wil doen wordt de laptop opgestuurd voor reparatie. Je zal de laptop dan 2 tot 3 weken kwijt zijn.
w00t_cold schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:23:
[...]

EDIT: opgezocht, Dead on arrival, mijn laptop is waarschijnlijk wel ouder dan 30 dagen
Als ie ouder is dan 30 dagen is de kans erg groot dat het een normale reparatie word. Je zal de laptop dan helaas even moeten missen.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 11-12-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
Ik kan geen gebruik maken van DOA, toshiba heeft maar 14 dagen.
Gelukkig heb ik wel garantie en kan ik hem opsturen voor reparatie, wat helaas dan 2-3 weken mag gaan duren.
Ik heb hem bij Saturn gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
w00t_cold schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:34:
Ik kan geen gebruik maken van DOA, toshiba heeft maar 14 dagen.
Gelukkig heb ik wel garantie en kan ik hem opsturen voor reparatie, wat helaas dan 2-3 weken mag gaan duren.
Ik heb hem bij Saturn gekocht.
Ik zou wel vriendelijk vragen of ze nog wat voor je kunnen doen omdat de laptop zo snel kapot gegaan is. Er zijn winkels die ook buiten de DOA termijn omruilen.

Edit: Als er nog belangrijke data opstaat zou ik dat sowieso wel eerst even backuppen. Er zit een standaard SATA schijf in de laptop dus die kan je zo aansluiten op iedere PC in de kast. Anders even met een dock of verloopje naar USB. De meeste winkels zullen geen backup voor je gaan maken of ze rekenen er kosten voor. Dat de reperateur de schijf leeg maakt is mogelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 11-12-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
Heb het opgezocht, mijn laptop is 12 november gekocht, morgen dus een maand geleden..

Ik ga dat dus zeker vragen

Over de harde schijf maak ik mij geen zorgen, heb nog weinig persoonlijke data overgezet naar de nieuwe laptop, enigste wat ik kwijtraak zijn aantal gedownloade games en wat 18+...

[ Voor 44% gewijzigd door w00t_cold op 11-12-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t_cold
wat ik me zojuist bedenk, de laptop was voorgeinstalleerd door saturn, dus is misschien al wat langer ingebruik geweest.

Daarbij heeft de saturn ons 19 euro bespaart met de voorinstallatie,

Saturn heeft een service waarbij laptops/pc's al voor je zijn geinstalleerd en je meteen aan de slag kan, dit kost 19 euro extra bovenop de prijs die je betaalt voor je laptop/pc, de mensen die daar werken hebben ons gematst door op het factuur te zetten dat hij niet voorgeinstalleerd is om zo niet de 19 euro te betalen.

Ik ga zeker weten mijn kans wagen en hopen dat ik hem mag omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Misschien is het een demo-model geweest of iets dergelijks. Opzich veranderd dit niets aan het verhaal. Persoonlijk zou ik het installatie verhaal er niet eens bij vermelden. Hoe het ook zit het veranderd niets aan de situatie of het probleem dat er is.
Pagina: 1