Problemen met verbinding Remote Desktop Client

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
Beste Tweakers,

Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen. Ik heb het volgende probleem: sinds 2 weken kan ik niet meer via VPN inloggen om gebruik te maken van de remote desktop op mijn macbook air. Voorheen deden zich geen enkele problemen voor, echter opeens was het niet meer mogelijk en bleef ik fout meldingen krijgen. Volgens onze IT-ers is er aan de zakelijke kant niets veranderd, zij weten dan ook niet waar het aan kan liggen. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik wel een update op de MBA geinstalleerd, maar was dit een algemene update.
Ben al bij onze IT-afdeling langs geweest, maar deze konden (ondanks 1,5 uur klooien) er helaas ook niets aan doen. Misschien dat iemand hier mij wel verder zou kunnen helpen.

Mijn IT-kennis op dit gebied is helaas heel erg beperkt (waarvoor mijn excuses), maar hier beneden de gegevens:
- ik maak gebruik van Remote Desktop Connection (RDC) van Microsoft
- ik log via een website in op een virtual office, waarbij ik desktop connections kan kiezen om naar te connecten (de remote desktops). Hierbij is ook een Java Version gecreeerd, die voorheen voor mij altijd werkte. De technologie die hiervoor gebruikt word is SSL-VPN.
- ik kreeg 2 foutmeldingen. De 1ste heb ik op kunnen lossen, de 2de niet.
1ste oplossing: in voorkeuren menu RDC de verificatie veranderen (Altijd verbinding maken, zelfs als de verificatie mislukt).

Huidige (2de) foutmelding:
De verbinding met de Windows-computer is verbroken door netwerkproblemen.
Controleer of uw netwerk- en internetverbindingen werken en probeer vervolgens opnieuw verbinding te maken met de Windows-computer.

Als alternatief heb ik CoRD geprobeerd, maar dit krijg ik helaas ook niet werkzaam. Ik heb de zoekfunctie gebruikt (zodoende ook CoRD geprobeerd), maar dit heeft mij ook niet mogen helpen.
Hopelijk heeft iemand hier nog een mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Je vergeet volgens mij het belangrijkste nl. hoe de VPN verbinding is geconfigureerd in OS X. Of wordt dit volledig via die virtual office geregeld?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Darkstar schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:01:
Je vergeet volgens mij het belangrijkste nl. hoe de VPN verbinding is geconfigureerd in OS X. Of wordt dit volledig via die virtual office geregeld?
Dit gaat inderdaad automatisch. Er gebeurt eigenlijk het volgende:

1. ik log in via de website
2. ik click op de java version link die bij Desktop staat
3. er opent een pop-up met de melding: testing for Java availability...
4. tekst in deze pop-ip verandert naar: Starting to connect RDP...
The Remote Desktop Java Client has loaded.

5. er opent zich dan een window met de tekst:
security wil de toegangsbevoegdheden van het onderdeel ' Remote Desktop Connection Password for (IP)' in uw sleutelhanger wijzigen. Wilt u toegang tot dit onderdeel toestaan?

--> sta toe

6. RDC opent zich met daarin het IP adres en hij probeert verbinding te maken.

Hierna volgt meteen de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 21:22
Ik raad aan om naar de volgende zaken te kijken.

1. Certificaten, zowel client side als server side. Misschien is er een certificaat verlopen.
2. De java implementatie op je Mac. Java heeft nog wel eens issues gehad wanneer deze op een Mac draait.
3. Datum/tijd op je Mac? Klopt deze wel? En op de server? Dit wil ook wel eens vreemde problemen geven.

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:28
Wijzend op punt 2 van merauder.

Apple heeft sinds enige tijd geleden hun eigen java versie gestopt. Apple heeft dit overgedragen aan Oracle.
Heb je deze update geïnstalleerd of misschien nog niet geïnstalleerd?

Geldig vanaf OS X 10.7 of hoger.

[ Voor 9% gewijzigd door Thinkother op 13-12-2012 13:15 . Reden: Toevoeging van info ]

• Slomy
Thinkother schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:13:
Wijzend op punt 2 van merauder.

Apple heeft sinds enige tijd geleden hun eigen java versie gestopt. Apple heeft dit overgedragen aan Oracle.
Heb je deze update geïnstalleerd of misschien nog niet geïnstalleerd?

Geldig vanaf OS X 10.7 of hoger.
Deze update heb ik inderdaad geinstalleerd. Het zou best wel eens kunnen zijn dat ik sindsdien RDC niet meer werkend krijg.

De overige punten van Merauder heb ik gecontroleerd, maar ik kan niets vreemds zien / vinden. Ik blijf echter de foutmelding 'De verbinding met de Windows-computer is verbroken door netwerkproblemen.' houden.

• Thinkother
Wat je misschien dan het best kan proberen is om de nieuwe Java te verwijderen en daarna een java applicatie te openen en zorgen dat hij dan de laatste apple versie download. Kijk daarna of de problemen nog steeds aanhouden.

• Slomy
Thinkother schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:32:
Wat je misschien dan het best kan proberen is om de nieuwe Java te verwijderen en daarna een java applicatie te openen en zorgen dat hij dan de laatste apple versie download. Kijk daarna of de problemen nog steeds aanhouden.
Geprobeerd, maar helaas werkt dit ook niet.

Dan krijg ik de volgende foutmelding: 'De identiteit van de computer waarmee u verbinding wilt maken, kan niet worden gecontroleerd door Verbinding met extern bureaublad.'

Deze is dan te verhelpen door bij RDC --> voorkeuren --> beveiliging --> Altijd verbinding maken, zelfs als de verificatie mislukt aan te vinken.

edit 1
Overigens zojuist ook (aangezien ik het zag staan op de website van Oracle) via console Apple Java 6 geactiveerd ipv Oracle Java 7, maar dit baat ook niet.

edit 2
Bovenstaand blijkt, na een volledige restart, toch te werken. Ik kan nu weer gebruik maken van VPN.

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 18% gewijzigd door Slomy op 13-12-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
Fijn om te horen! Succes er mee.
Pagina: 1