Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon voor mijn vriendin en ik hoop dat ik hier advies kan krijgen over welk modelletje wellicht geschikt is als cadeau.
De eisen (ik beargumenteer ze graag, als jullie dat willen):
Op dit moment heeft ze een HTC Wildfire S. Die vond ze leuk, schattig, mooi, weet ik veel. Het ding werkte zeer lange tijd prima na enige modificaties (door mij, zij is geen Android expert, maar haalt wel veel uit haar foon). Deze telefoon is nu een jaar en vier maanden oud. De laatste tijd wil het beestje wat minder vlot werken en de fysieke knopjes / touchscreen na unlock hebben heel soms wat kuren, wat gewoon vervelend is.
Overigens vind ik het grappig dat ze destijds bewust voor dat kleine scherm heeft gekozen, terwijl ze nu iets wil dat meer in de richting van mijn HTC Desire (ja, die oude ja) gaat of iets groter. 4" is dus waar ik op richt, maar echt niet veel groter. Al die flag ships van 4.6" en groter vind ik zelf al te groot, maar ik zal er binnenkort ook aan moeten geloven (wachtend op Nexus 4).
Het liefst wil ze een iPhone, maar daar ben ik echt op tegen omdat de prijs zo belachelijk uit verhouding ligt met wat je ervoor krijgt. Zelfs de iPhone 4S is nu nog onbetaalbaar. Ook zal ze echt niet teleurgesteld zijn met een 'mindere' telefoon. Als hij er maar leuk uit ziet, beter is dan de huidige en weer een tijd vooruit kan.
Kandidaten:
De eisen (ik beargumenteer ze graag, als jullie dat willen):
- Ze wil flink vooruitgaan op haar huidige telefoon (HTC Wildfire S)
- 4" inch scherm, 4.3" maximaal
- Android 4.0 of hoger of met zekerheid binnen 2 maanden een update
- Liefst witte behuizing
- (Sub)top prestaties / upper-midrange, goed voor 2 jaar gebruik
- €250, max 300
- bewezen telefoonmerk, goed voor 2 jaar overleving
Op dit moment heeft ze een HTC Wildfire S. Die vond ze leuk, schattig, mooi, weet ik veel. Het ding werkte zeer lange tijd prima na enige modificaties (door mij, zij is geen Android expert, maar haalt wel veel uit haar foon). Deze telefoon is nu een jaar en vier maanden oud. De laatste tijd wil het beestje wat minder vlot werken en de fysieke knopjes / touchscreen na unlock hebben heel soms wat kuren, wat gewoon vervelend is.
Overigens vind ik het grappig dat ze destijds bewust voor dat kleine scherm heeft gekozen, terwijl ze nu iets wil dat meer in de richting van mijn HTC Desire (ja, die oude ja) gaat of iets groter. 4" is dus waar ik op richt, maar echt niet veel groter. Al die flag ships van 4.6" en groter vind ik zelf al te groot, maar ik zal er binnenkort ook aan moeten geloven (wachtend op Nexus 4).
Het liefst wil ze een iPhone, maar daar ben ik echt op tegen omdat de prijs zo belachelijk uit verhouding ligt met wat je ervoor krijgt. Zelfs de iPhone 4S is nu nog onbetaalbaar. Ook zal ze echt niet teleurgesteld zijn met een 'mindere' telefoon. Als hij er maar leuk uit ziet, beter is dan de huidige en weer een tijd vooruit kan.
Kandidaten:
- Samsung Galaxy S Advance (€249 bij de Aldi binnenkort, 9e populairste telefoon in de PW op dit moment, in januari update naar Android 4.1 (is dit overigens zeker?)).
- Samsung Galaxy S III Mini (€315, kleine verbetering qua processor en geheugen t.o.v. SGS Advance, maar camera is slechter)
- ...wat nog meer kandidaten zijn.
- ...wat jullie ervaringen zijn met de kandidaten.
- ...of mijn/haar eisen reëel zijn.
- ...of ik bepaalde dingen wel of niet moet willen.
[ Voor 8% gewijzigd door erikieperikie op 11-12-2012 20:41 ]