Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon voor mijn vriendin en ik hoop dat ik hier advies kan krijgen over welk modelletje wellicht geschikt is als cadeau.

De eisen (ik beargumenteer ze graag, als jullie dat willen):
  • Ze wil flink vooruitgaan op haar huidige telefoon (HTC Wildfire S)
  • 4" inch scherm, 4.3" maximaal
  • Android 4.0 of hoger of met zekerheid binnen 2 maanden een update
  • Liefst witte behuizing
  • (Sub)top prestaties / upper-midrange, goed voor 2 jaar gebruik
  • €250, max 300
  • bewezen telefoonmerk, goed voor 2 jaar overleving
Huidige situatie:
Op dit moment heeft ze een HTC Wildfire S. Die vond ze leuk, schattig, mooi, weet ik veel. Het ding werkte zeer lange tijd prima na enige modificaties (door mij, zij is geen Android expert, maar haalt wel veel uit haar foon). Deze telefoon is nu een jaar en vier maanden oud. De laatste tijd wil het beestje wat minder vlot werken en de fysieke knopjes / touchscreen na unlock hebben heel soms wat kuren, wat gewoon vervelend is.
Overigens vind ik het grappig dat ze destijds bewust voor dat kleine scherm heeft gekozen, terwijl ze nu iets wil dat meer in de richting van mijn HTC Desire (ja, die oude ja) gaat of iets groter. 4" is dus waar ik op richt, maar echt niet veel groter. Al die flag ships van 4.6" en groter vind ik zelf al te groot, maar ik zal er binnenkort ook aan moeten geloven (wachtend op Nexus 4).
Het liefst wil ze een iPhone, maar daar ben ik echt op tegen omdat de prijs zo belachelijk uit verhouding ligt met wat je ervoor krijgt. Zelfs de iPhone 4S is nu nog onbetaalbaar. Ook zal ze echt niet teleurgesteld zijn met een 'mindere' telefoon. Als hij er maar leuk uit ziet, beter is dan de huidige en weer een tijd vooruit kan.

Kandidaten:
  • Samsung Galaxy S Advance (€249 bij de Aldi binnenkort, 9e populairste telefoon in de PW op dit moment, in januari update naar Android 4.1 (is dit overigens zeker?)).
  • Samsung Galaxy S III Mini (€315, kleine verbetering qua processor en geheugen t.o.v. SGS Advance, maar camera is slechter)
Graag hoor ik van jullie...
  • ...wat nog meer kandidaten zijn.
  • ...wat jullie ervaringen zijn met de kandidaten.
  • ...of mijn/haar eisen reëel zijn.
  • ...of ik bepaalde dingen wel of niet moet willen.

[ Voor 8% gewijzigd door erikieperikie op 11-12-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
S3 mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
S3 mini heeft volgens mij niet echt betere specs dan de S Advance (klik).

Overigens vind ik 'm lelijk, maar dat terzijde. Ik had 'm al gespot en ik twijfel toch behoorlijk. Ik vraag me af of iemand met zekerheid kan zeggen hoe de S3 mini in verhouding tot de Advance presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omniaqwerty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08-2020
Wat betreft de Galaxy S advance:
Is een update naar 4.1 en vanaf volgende week zaterdag voor maar 249 bij de Aldi
http://www.androidplanet....ly-bean-update-in-januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
omniaqwerty schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:27:
Wat betreft de Galaxy S advance:
Is een update naar 4.1 en vanaf volgende week zaterdag voor maar 249 bij de Aldi
http://www.androidplanet....ly-bean-update-in-januari
Bedankt voor de Aldi heads-up. Ik zie dat ze 'm inderdaad dan gaan verkopen! Ik hoop dat het witte model er ook bij zit.

Dat de 4.1 update is aangekondigd, wist ik al. Ik vind het echter niet echt verzekerend dat dit op de Samsung Mobile Deutschland Facebook pagina is bekend gemaakt en niet gewoon algemeen of via meerdere kanalen. Straks geef ik m'n vriendin Android 2.3.6, wat prima werkt, maar gewoon niet future proof is (apps worden steeds minder gemaakt voor Gingebread)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
Als ze liever een iPhone wil maak je dr dan niet veel blijer om mee te betalen aan een iPhone 4? Die kost 380 (voor 8gb) wat meer dan genoeg is.

Ik snap dat jij niet de voorkeur hebt aan een iPhone maar dat je de prijs belachelijk uit verhouding vind is toch echt persoonlijk :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou persoonlijk niet naar een telefoon van samsung gaan als je htc gewend bent. Een Samsung is vooral plastic terwijl htc imho nog iets luxer materialen toepast (mooier plastic en alu)

pricewatch: HTC Desire X Zwart
pricewatch: Sony Xperia P Zwart

dit is niet om een of andere discussie te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die S3 Mini wel duur voor wat je krijgt. Die processor is middelmaat en het scherm ook, volgens mij ben je dan een stuk goedkoper uit met de Sony Xperia U (200 euro prepaid - 40 euro bij Hi en KPN/ 190 euro zonder simlock) http://prepaidkorting.nl/ . Ook met NovaThor U8500 SoC en 854x480 pixels scherm. Alleen geen MicroSD wat onhandig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:47

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nexus 4? De ultieme 'goedkope' android telefoon lijkt me zo. Alleen niet verkrijgbaar in het wit, maar ja wat doe je er aan...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

laurens0619 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:35:
Als ze liever een iPhone wil maak je dr dan niet veel blijer om mee te betalen aan een iPhone 4? Die kost 380 (voor 8gb) wat meer dan genoeg is.

Ik snap dat jij niet de voorkeur hebt aan een iPhone maar dat je de prijs belachelijk uit verhouding vind is toch echt persoonlijk :)
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vind een iPhone 4 met iOS6 toch wel traag.... (ik ben zelf een 4S gewend).

Als iPhone liefhebber zeg ik niet doen :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Dat een 3gs traag is op ios6 ben ik met je eens. Bizar dat ze die nog met hun visie met droge ogen durven te verkopen.

Een 4 op ios6 is natuurlijk niet zo soepel als een 4s maar allerminst traag.
Ik denk dat een 4 sneller is dan een android van 200 euro. High end android toestellen zijn natuurlijk wel stuk sneller dan een 4 :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vind het verschil met de 4S echt enorm, om eerlijk te zijn. Ik zou dan ook voor een 2e hands 4S gaan denk ik.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• laurens0619
Maar een 2e hands 4s heeft waars geen garantie meer en een versleten homeknop...

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

laurens0619 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:42:
Maar een 2e hands 4s heeft waars geen garantie meer en een versleten homeknop...
Apple garantie is in mijn ogen sowieso al niet om over naar huis te schrijven...

Grillmeister

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Iphone stond niet in het kandidatenlijstje dus waarom dat advies zo nodig gegeven moet worden? En dan maar een tweedehands? :/ de iphone is redelijk passé.

ontopic: als je ICS als eis hebt: de update is allerminst zeker. Hij is sowieso niet officieel aangekondigd, maar de wereld in gegaan via de Duitsland divisie. En zoiets is al eerder aangekondigd, en dat ging niet door.
Maar, los daarvan: mijn ervaring is dat 2.3 of 4.0/4.1 voor de gemiddelde gebruiker niets uit maakt, de play store is gelijk en het aanbod ook (grotendeels).

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Mijn advies blijft, nexus 4 of gewoon een iPhone, anders zal ze je altijd bij elk klein probleempje de schuld geven omdat ze geen iPhone mocht van jouw...

Grillmeister

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Arnout schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:33:
Iphone stond niet in het kandidatenlijstje dus waarom dat advies zo nodig gegeven moet worden? En dan maar een tweedehands? :/ de iphone is redelijk passé.
Het liefst wil ze een iPhone, maar daar ben ik echt op tegen omdat de prijs zo belachelijk uit verhouding ligt met wat je ervoor krijgt
De vriendin in kwestie wilt zelf een iPhone :? Uiteindelijk moet zij ermee werken..

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Glashelder schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:06:
[...]

[...]

De vriendin in kwestie wilt zelf een iPhone :? Uiteindelijk moet zij ermee werken..
Dat. En dat je bij iOS nog zeker een paar jaar "verzekerd" bent van gratis updates, en dat apps vaak eerder op iOS uit zijn dan op Android, en dat de iPhone van hoogwaardig materiaal is gemaakt (4/4S alu met glas, 5 alu). Kies inderdaad dan niet voor een 3GS of een 4, maar minimaal een 4S (is nog nieuw te koop) of een 5.

Android-telefoons heb ik geen ervaring mee, maar ik ben toch aardig wat gewend qua customizen van software (OS's) in het verleden en ik heb geen enkel moment de noodzaak of behoefte gehad om mijn iPhone te jailbreaken oid omdat ik er iets aan miste. iPhones kunnen niet alles, maar wat ze kunnen doen ze nagenoeg perfect.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

woelders schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:17:
[...]
Dat. En dat je bij iOS nog zeker een paar jaar "verzekerd" bent van gratis updates, en dat apps vaak eerder op iOS uit zijn dan op Android, en dat de iPhone van hoogwaardig materiaal is gemaakt (4/4S alu met glas, 5 alu). Kies inderdaad dan niet voor een 3GS of een 4, maar minimaal een 4S (is nog nieuw te koop) of een 5.

Android-telefoons heb ik geen ervaring mee, maar ik ben toch aardig wat gewend qua customizen van software (OS's) in het verleden en ik heb geen enkel moment de noodzaak of behoefte gehad om mijn iPhone te jailbreaken oid omdat ik er iets aan miste. iPhones kunnen niet alles, maar wat ze kunnen doen ze nagenoeg perfect.
Klinkt redelijk als een nexus apparaat...

Grillmeister

• erikieperikie
RoofTurkey schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:28:
Nexus 4? De ultieme 'goedkope' android telefoon lijkt me zo. Alleen niet verkrijgbaar in het wit, maar ja wat doe je er aan...
Inderdaad, niet verkrijgbaar in wit (eigenlijk helemaal niet verkrijgbaar, ik hoopte mijn Nexus 4 al te hebben......) en ook nog eens een te groot scherm. 4.65" is echt wel te veel groter dan 4" of 4.3". Ik ben het wel met je eens dat een Nexus eigenlijk het ideale apparaat is, qua prijs, kwaliteit en mogelijkheden (ook voor de toekomst).
Arnout schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:33:

ontopic: als je ICS als eis hebt: de update is allerminst zeker. Hij is sowieso niet officieel aangekondigd, maar de wereld in gegaan via de Duitsland divisie. En zoiets is al eerder aangekondigd, en dat ging niet door.
Maar, los daarvan: mijn ervaring is dat 2.3 of 4.0/4.1 voor de gemiddelde gebruiker niets uit maakt, de play store is gelijk en het aanbod ook (grotendeels).
M.n. om de reden die ik hierboven ook noemde, de toekomstbestendigheid, wil ik graag ICS/JB of een zekere update (officieel of een stabiele ROM van XDA). Dat ze de mogelijke update via de Duitsland divisie aankondigden is niet gek: ze gaan niet trots lopen schreeuwen van de daken over een update voor een mid range telefoon. De consument moet de duurste telefoon geen seconde uit het oog verliezen, tot er een duurdere is...

Android 2.x is gewoon ook passé. Het werkt nu nog en de meeste apps zijn ervoor beschikbaar, maar over 1 jaar is dat aantal zeker zeer sterk afgenomen. Daarbij komt dat bijvoorbeeld de SGS Advance met Android 2.3.6 nauwelijks vooruitgang is t.o.v. haar Wildfire S: 2.3.5.

Vooruitgang is wat ze vooral wil, niet per se een iPhone. Die vindt ze ook gewoon te duur en dat is echt iets voor wanneer we een wat vaster salaris hebben met een nulletje erbij (we zijn nog student = onder de armoedegrens, aldus het CPB, we zijn paupers/armoedzaaiers :P ).

Vooruitgang vind ik Android 4, een iets groter scherm (4" - 4.3") en mid range prestaties t.o.v. de WFS met klein scherm en redelijk slechte prestaties (het functioneert, maar dat is dan ook dat).
RoofTurkey schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:39:
Mijn advies blijft, nexus 4 of gewoon een iPhone, anders zal ze je altijd bij elk klein probleempje de schuld geven omdat ze geen iPhone mocht van jouw...
Bij mij werkt het andersom: elk klein probleempje is op te lossen op een Android. Dit vind ik bovendien leuk om te doen. Dan is ze me juist dankbaar dat ik er voor haar (telefoon) ben. (Vrouwen en telefoons........)

[ Voor 5% gewijzigd door erikieperikie op 13-12-2012 16:35 ]

Verwijderd

Ik ben het eens minimaal een iPhone 4S ik lees op internet genoeg verhalen dat de 4 niet langer snappy aanvoelt met iOS6 geïnstalleerd. De prijs van een 4S is in vergelijking met de genoemde Android toestellen echter veel hoger.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Is tweedehands een optie? Want dan kan je ook kijken naar een Galaxy S2 of een Galaxy Nexus.

Als je Nexus 4 overweegt, ik zou me niet stuk staren op de schermgroote, er zitten immers softbuttons op waardoor hij niet veel groter is dan 4 inch en een beetje toestellen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• erikieperikie
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:54:
Ik ben het eens minimaal een iPhone 4S ik lees op internet genoeg verhalen dat de 4 niet langer snappy aanvoelt met iOS6 geïnstalleerd. De prijs van een 4S is in vergelijking met de genoemde Android toestellen echter veel hoger.
Ok duidelijk, als het nu een iPhone moet worden, dan is het de 4S.

Budget is echter maar de helft van wat hij kost... Dat lagere budget heeft twee redenen:
1. Het is nu nog mijn geld, nog niet haar telefoon, dus ik beslis wat ik uit wil geven en ik vind het maar jammer haar voor de helft een telefoon te geven.
2. Die 4S is meer dan dat ze nodig heeft. Klaar als een klontje. Ze gaat echt geen zware apps gebruiken. Op z'n tijd een spelletje, waarvoor een wat groter scherm veel geschikter is dan de huidige 3.2". Voor de rest moet de gebruikservaring bij de meeste andere apps als browsen gewoon vloeiend zijn. Daarvoor hoef je geen high-end smartphone aan te schaffen.

Einde discussie. :P
ph4ge schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:57:
Is tweedehands een optie? Want dan kan je ook kijken naar een Galaxy S2 of een Galaxy Nexus.

Als je Nexus 4 overweegt, ik zou me niet stuk staren op de schermgroote, er zitten immers softbuttons op waardoor hij niet veel groter is dan 4 inch en een beetje toestellen.
Tweedehands is geen optie, omdat ik echt de toekomstbestendigheid wil. Je weet gewoon niet wat je in huis haalt. Dit weet je natuurlijk ook niet met een nieuw apparaat, maar daar krijg je tenminste wel een jaar of twee garantie bij. Veel meer kun je ook niet verwachten van de fabrikanten van tegenwoordig. Een apparaat dat je veel gebruikt en duur is wil je gewoon niet zomaar kapot laten gaan zonder dat je er iets aan kunt doen. Dan kun je meteen een nieuwe aanschaffen en blijf je geld uitgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door erikieperikie op 13-12-2012 15:57 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Tweedehands betekent natuurlijk niet automatisch oud. Ik denk persoonlijk dat de toekomst bestendigheid, voor zover dat werkelijk een issue is (op een paar games en Chrome na zijn er volgens mij geen apps die 4.0 of hoger vereisen), veel beter gewaarborgd is op een Nexus telefoon of een voormalig topmodel, dan als je nu een budgetmodel koopt. Deze toestellen zijn ook simpelweg een stuk krachtiger.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1