Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij hebben bijna alle (amateur)fotografen wel een paar websites waar ze dagelijks of regelmatig op kijken, zowel ter leering als vermaeck. Op welke sites kijken jullie het meest en waar leren jullie het meest?

Ik kijk zelf regelmatig op 1x.com, 500px.com, natuurlijk op GoT en af en toe op wat andere kleine fora. Maar ben eigenlijk ook nog op zoek naar een levendig 'testcase/advies'-forum, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
photosig.com, dpreview worden ook wel es aardige fotos gepost tussen al het technische gezwam door op de fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dutch Photo Zone is volgens mij wel redelijk actief, daar kijk ik af en toe.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:43
Op GoT natuurlijk en daarnaast ook veel op fredmiranda in de volgende topics: ZE/ZF/ZM Images en Alternative Image Thread

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik volg veel blogs/portfolios/Tumblr's van fotografen. Paar voorbeelden van Tumblr blogs die ik volg:

http://blog.cameronrad.com/
http://collinhughes.tumblr.com/
http://jordanvoth.tumblr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik kijk steeds vaker youtube en podcast filmpjes om te leren. Zowel over Lightroom als over fotografie in het algemeen.

karl taylor vind ik nog steeds een topper die me motiveert:
YouTube: Photography Tips, Essential Skills, Quickly Transform Your Photos, by Karl Taylor

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
DPZ vind ik niet heel actief. Zelf volg ik inderdaad ook een aantal Tumblrs, waaronder Anastasia Volkova, absoluut een talent!

Wat meer topics als het solo testcase topic zou ook handig zijn!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
DPZ vind ik ook niet bepaald actief, daarom kom ik er nu ook nooit meer :) .
Dagelijkse portie foto's is voor mij ook 500px, en een aantal blogs die ik volg. Ook kijk ik veel naar platen op websites van fotografen die mij inspireren. Kan ik echt van genieten om naar goede fotografie te kijken :)

Daarnaast natuurlijk op GoT hier, vind het echt leuk andermans werk te bekijken en te bekritiseren, en het fredmiranda.com forum vind ik erg goed en is zeer actief en het niveau behoorlijk hoog over het algemeen. Wat mij betreft ook het beste fotografie forum fredmiranda.

Verder om te leren kijk ik sinds kort ook nog weleens een workshop van creativelive. Laatst in één weekend de volledige 3 daagse workshop van Roberto Valenzuela bekeken (iets van 18 uur video) :),

[ Voor 14% gewijzigd door hypz op 13-12-2012 08:32 ]

Pagina: 1