[7] installatie kan geen systeem partitie vinden of maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekain
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 09:20
Hallo ,

Het verhaal

Gisteren had ik ineens een freeze, oke kan gebeuren dus ik opnieuw opstarten bleef die alleen maar freezen dus ik denk opnieuw installeren want me C: schijf is alleen systeem dus is geen probleem.
Dus ik wil opnieuw installeren krijg ik in 1 keer deze rare melding(zie hieronder) terwijl ik al meerdere malen W7 heb geïnstalleerd op deze schijf.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/btfldujp8j3egiy/2012-12-11%2013.50.08.jpg

Ik heb al bios reset geprobeerd, ahci en ide gewisseld, sata poorten gewisseld, andere schijven geprobeerd niks blijkt te werken.

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen of enige suggesties

System specs:

i7 940 @ 2,93 GHz
Asus ROG Rampage II Gene
Giel 8GB ram
OCZ 60GB SSD
en nog paar HDD's ong 1,5TB voor data

Alvast bedankt,

Martin a.k.a Koekain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke error krijg je precies? (je plaatje is stuk, post het gewoon even als tekst, daar kunnen we wat mee).
Is je schijf zelf nog wel in orde? heb je die al eens getest met het tooltje van de fabrikant bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Plaatje kan je bekijken via rechts klik -> koppeling openen.
Ik heb al even op google gekeken, blijkbaar wordt het probleem opgelost door je bootvolgorde aan te passen in je BIOS.
Alternatief is alle disks loskoppelen en enkel je systeemdisk erin laten steken tijden de setup.

Bron

[ Voor 18% gewijzigd door Malantur op 11-12-2012 17:45 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 09:16
Wat Malantur hierboven zegt.
En verder: als je OS op je C:\ staat en dat is een SSD, dan zet je in je BIOS die op AHCI rn de juiste SATA-versie. Zorg wel dat je schijf ook op de betreffende SATA-poort aangesloten is.
Als er geen systeem folders op andere schijven staan dan kun je die gerust afkoppelen. Dan wordt er ook niet op de verkeerde schijf naar het OS gezocht. Als Windows weer op start sluit je de schijven gewoon weer aan.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekain
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 09:20
Heel erg bedankt Malantur ik was zelf het op google niet tegen gekomen dat ik de volgorde moest veranderen. dat was het antwoord op het probleem.

Ik zal op andere forums dit ook posten want dit probleem is veel voorkomend zag ik

Slotje of waar kan ik dat doen? :P

[ Voor 7% gewijzigd door koekain op 11-12-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Slotje hoeft niet op tweakers, gewoon topic laten zakken in de diepe krochten van GoT.
Wie weet is er binnenkort iemand met hetzelfde probleem dat even wilt inpikken op de zaak ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1