Toon posts:

tekst uit bestand filteren met linux commando's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil alle index.html bestanden op mijn server filteren op een bepaalde tekst, bijvoorbeeld:

als er in een bv in een index.html de<BR> tag voorkomt moet hij dat bestand weergeven tijdens een zoekactie op de server

dus
ls -ali *.html // kweet niet of dat goed is
if (<BR> tag gebruikt is in gevonden bestand){
bestandnaam weergeven op scherm
}

vervolgens moet hij alle .html bestanden waarin de tag <BR> gebruikt is in een bestand zetten, dat kan ik doen door > bestandsnaam er achter te zetten..

hoe flik in dit onder linux ? dus alleen met commando's te gebruiken onder linux ?

jammer dat die search niet werkt.....

ps: ik ga dit uiteraard niet in de praktijd uitvoeren met .html bestanden, het is gewoon een voorbeeldje..

Verwijderd

code:
1
grep "<BR>" *.html -r -s --files-with-matches > opsomming.txt

Zou moeten werken. Zie ook "man grep"

[edit] |:( Moeten wel aanhalings tekens omn <br> staan, zoals RemcoX wel goed doet.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
grep -l '<BR>' *.html > file
edit:

Ik typ errug langzaam :(

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmm mooi dit werkt,

en hoe kan ik dit bestand nu naar mij toe laten mailen ??? hij maakt met > het bestand test.list aan. Ik wil graag dat die deze naar mij toemaild. het komt allemaal in een script die met crontab elke avond geactieveerd wordt..

kan dit met sendmail ??, kan je daar attachments mee mailen ?

Verwijderd

Topicstarter
en er wordt 3 keer achter elkaar het commando uitgevoerd, dit houd dus in dat hij elke keer het bestand leeggooit en de nieuwe inhoud er weer ingooit,

dit wil ik niet, hij moet de inhoude gewoon bewaren en de nieuwe zooi erachter aan gooien ? is dat ook mogelijk ..

sorry voor de vele vragen...kheb al veel geprobeerd en begin langzamer hand gek te worden.../

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
grep blaat >> test.list, dan voegt hij het toe.

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/sh
grep "<BR>" *.html -r -s --files-with-matches | (cat <<EOF
Filenames found searching for tag are:
EOF
cat
) | /bin/mail -s "Files found with search-term" -c email@email.com

Dit in een bestandje toevoegen, executable maken en opnemen in een crontab.
Dan zou het moeten werken.

Overigens is zelf dingen uitzoeken niet verboden hoor.
Pagina: 1