Crossfire en Eyefinity op 3 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 19:36
Ik heb de volledige BBG van November in elkaar gezet maar ik krijg het niet voor elkaar om de beeldschermen goed te laten werken
reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012

Ik had eerst 2 monitoren in de bovenste en een in de onderste video kaart zitten en dit werkte prima, ik kan dan echter niet Crossfire aanzetten of Eyefinity gebruiken. Ik begreep dat ik alle drie de monitoren in een video kaart moet in pluggen dus ik heb gister een DVI-I > HDMI kabel besteld en deze vandaag ingeplugd. Nu kan ik niet meer drie beeldschermen gebruiken maar blijf ik beperkt tot twee, Ik krijg de melding "Om het bureaublad uit te breiden moet een bureablad of beeldscherm worden uitgeschakeld.

Ik heb echt wat hulp nodig want zelf kom ik er niet uit.

Mocht dit "gemakkelijk" te vinden zijn op google dan hoor ik graag waar precies want ik weet niet welke zoekterm ik moet gebruiken voor mijn specifieke probleem.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik gok dat je ze alle drie in een dvi/hdmi poort hebt zitten? Dit gaat namelijk inderdaad maar tot 2 monitoren, wil je meer (drie dus in jouw geval) moet je gebruik maken van DisplayPort op minstens 1 van de monitoren.

Als je Googled op iets als "how to connect eyefinity" kom je al vrij snel op de FAQ van AMD waar dat in staat: http://www.amd.com/us/pro...iple-display-requirements
What are the basic requirements for connecting multiple displays?

Connecting multiple monitors for AMD Eyefinity technology couldn’t be simpler. There are four easy rules to remember:

1 The first two monitors can connect to the graphics card with any display output on your product: HDMI, VGA, DVI or DisplayPort.
2 The third (or greater) display must be connected to the graphics card via DisplayPort.
3 If your monitor does not have a DisplayPort connection, you will need an inexpensive active DisplayPort adapter for it. DVI to DP adapters can be had for less than $30 USD.2
4 Every family of GPUs supports a different maximum number of displays.
Als je zo'n adapter nodig hebt let dan op dat het een ACTIVE adapter is en niet een passive.

En welkom in de multi-monitor familie :D :P

• Sneek
Bedankt voor je reactie en fijn om in de familie te zitten!

Ik heb zojuist een "Displayport kabel mannelijk - mannelijk 3.0 meter" besteld. Ik laat weten of het hiermee gelukt is.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Welkom in de familie, geen eyefinity hier maar 2D Surround Nvidia! ;-)

En inderdaad! 1 verplichting voor multi monitor is dat 1 monitor DP moet zijn! Dus je hebt een active DP <> DVI nodig!

[ Voor 46% gewijzigd door Xtr3me4me op 11-12-2012 19:35 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Sneek
Nou, wil iemand nog een DVI > HDMI ding hebben?

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Xtr3me4me schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:33:
Welkom in de familie, geen eyefinity hier maar 2D Surround Nvidia! ;-)
Hier ook, daarom zei ik ook multi-monitor familie, niet eyefinity familie :D
Wel even eyefinity gebruikt voor ik overstapte naar het groene kamp though :P

Oh en Sneek, waarschijnlijk wil je ook www.wsgf.org in je favourites zetten. Niet alle games ondersteunen triple screen native, en op die site staat een hele lijst met oplossingen voor games die dat niet ondersteunen (niet alle games maar je komt een heel eind).

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34
Standaard kan een ATI kaart (al dan niet in Crossfire) maar twee beelschermen aansturen. Om een derde scherm aan te sluiten dien je dus een Display Port te gebruiken. Zoals je zelf al ondervonden hebt werkt dit dan nog steeds niet. Opzich best logisch omdat de kaart maar twee 'klokken' tot zijn beschikking heeft.

Om dit te omzijlen heb je dit beestje nodig:
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Een andere optie is, als je dus van scherm wil wisselen... om er 1 uit te zetten van de 3 :)

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Moet wel zeggen, dat spellen zoals battlefield 3 op triple screen er behoorlijk insane eruit ziet.
Het kijkt echt alsof je er midden in zit.

• Sneek
Vandaag mijn kabel ontvangen en alles werkt prima. blijkt dus inderdaad dat je van de drie HDMI/DVI ingangen je er max. 2 mag gebruiken.

Bedankt voor de hulp

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Komt omdat de HDMI output geshared is met de DVI.

Pagina: 1