Toon posts:

Kan windows niet installeren op mijn nieuwe ssd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer windows 8 te installeren en die wil ik graag op mijn SSD hebben maar als ik in de installatie zit krijg ik deze error: Kan windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijf onctroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer.

Het gaat hier om een
ADATA XPG SX900 256GB
op een
ASUS Crosshair V Formula Z

-SweanS

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan welke controller heb je de SSD zitten? De SB950 of aan de ASM1061?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat precies zien?
Ik heb net even zitten switchen tussen IDE/AHCI/RAID en uiteindelijk terug gezet op AHCI en gekeken of die het nu wel zou doen, er staat nog steeds hetzelfde maar als ik nu op "Doorgaan" klik gbegint hij dee installatie, ik laat hem die even afmaken en maar hoipen dat het goed gaat.

• Casper de Boer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:13
om even wat te ondervangen meteen, staat de schijf als AHCI ingesteld ook?

Je was me net voor :)

http://www.asus.com/Mothe..._FormulaZ/#specifications
ze hebben voor de lol alle poorten maar rood gemaakt :(

Staat er bij de poorten geschreven welke chip er bij hoort toevallig? kan niet echt een duidelijke foto vinden namelijk.

[ Voor 72% gewijzigd door Casper de Boer op 11-12-2012 16:11 ]

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

Verwijderd

Topicstarter
Haha, maar vooraf was hij ook als AHCI ingesteld, nu weer

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:06:
Hoe kan ik dat precies zien?
Ik heb net even zitten switchen tussen IDE/AHCI/RAID en uiteindelijk terug gezet op AHCI en gekeken of die het nu wel zou doen, er staat nog steeds hetzelfde maar als ik nu op "Doorgaan" klik gbegint hij dee installatie, ik laat hem die even afmaken en maar hoipen dat het goed gaat.
Moet je even in de handleiding kijken welke poorten waaraan zitten, dat kun je zo niet zien namelijk.

• Casper de Boer

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

Verwijderd

Topicstarter
Als je met ASM1061 de poorten van Asmedia dan zitten ze op die andere.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt ASUS ook gewoon even bellen.

Verwijderd

Duw gewoon die kabel in een andere poort, probleem opgelost? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:16:
Duw gewoon die kabel in een andere poort, probleem opgelost? ;)
Heb ik al geprobeert (in alle poorten!) maar geen werkte. moet er niet een soort van software op de ssd?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het misschien zijn dat de setup de disk niet goed kan formatteren ofzo? iets wat ik wel met command prompt kan.
Ik kan eventueel even proberen softare voor sata controllers te downloaden en dan in de setup laden

• Casper de Boer
staat de nieuwste BIOS er al op? (1101)

Je kan inderdaad de drivers even los downloaden voor Windows 8 en zelf tijdens de setup inladen.

[ Voor 56% gewijzigd door Casper de Boer op 11-12-2012 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er staat bij BIOS Version 0508 X64 dus ik neem aan van niet.
Hoe kan ik precies nieuwe BIOS erop zetten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Biosupdate downloaden, op een USBstickje zetten en daarmee booten, of vanuit de bios updaten.
Voor de precieze stappen zou ik de handleiding er even bijhouden.

• Casper de Boer
Ziet er naar uit van niet nee, 0508 is een beta volgens Asus.
Downloaden, op een USB stick zetten (uitgepakt) en via de bios installeren, wijst zichzelf wel :)
Tevens even de handleiding doorlezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de BIOS geupdate via usb.
Nu probeer ik de setup op te starten maar krijg direct een Blue Screen...

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-01 08:30

TommieW

Numa numa.

Wat is de foutcode van die BSOD?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier ook software voor de SATA controller http://rog.asus.com/mothe...la/crosshair-v-formula-z/
moet ik die niet toevallig ook doen of zit dat bij de bios?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Je gebruikt een controller die zich houd aan normale standaarden, dit betekend dat de normale Windows 7/8 drivers normaal goed genoeg zijn je SATA controller aan te sturen.

Vroeger in het tijdperk van Windows XP zaten de drivers voor AHCI nog niet geintregeerd en moest je dus eerst drivers op een floppy disk zetten en inladen van te voren.

Je kan uiteraard proberen of het inladen van de AMD SATA drivers helpt met je Installatie probleem.
Je zet dan de drivers op een USB stickie en doet ze dan in de setup van windows 8 inladen.

[ Voor 17% gewijzigd door Swordlord op 11-12-2012 17:22 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je schijf moet wel als eerste staan in je bios anders krijg je inderdaad die foutmelding..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Fijn. insatallatie kan ik opstarten maar hij blijft vasthangen na het intoetsen van de productcode -,-

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Van welk medium doe jij je installatie eigenlijk?

Heb je DVD, dan zet het eens allemaal op een USB stickje...
USB stick? zojah, gebruik de DVD of formateer hem eens en zet de installatie "dvd" er opnieuw op.

[ Voor 34% gewijzigd door Swordlord op 11-12-2012 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:36:
Van welk medium doe jij je installatie eigenlijk?

Heb je DVD, dan zet het eens allemaal op een USB stickje...
USB stick? zojah, gebruik de DVD of formateer hem eens en zet de installatie "dvd" er opnieuw op.
Ik doe het vie de DVD maar heb helaas momenteel geen 4 GB Usb stick bij de hand...

Verwijderd

Topicstarter
Het bluescreen is weg maar krijg nu deze error:
We kunnen geen nieuwe partitie maken. Fout: 0x800004005

EDIT:
En er staat nogsteeds windows kan niet op deze schijf worden geinstalleerd...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 18:39 ]

• Casper de Boer
even voor de beeldvorming, waar zit je nu in de setup?
Ik neem aan dat je hebt gekozen om "windows te installeren"
Vervolgens vraagt hij waar windows op moet komen, klopt het dat je daar zit?

Dan zouden er stations opties moeten staan waarmee je de ssd kan formatteren en vervolgens kan kiezen waar je je windows op wilt hebben. (let wel dat je natuurlijk niet de automatisch aangemaakte 100MB partitie kiest)

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit ik ja. het was me net gelukt om door te gaan naar de installatie maar toen hij moest restarten begon hij weer bij Setup Starten terwijl ik niet heb ingesteld dat hij weer van CD moet aflezen.

Ik moet heel de tijd aan het begin al de productie code invoeren. heeft dat gevolgen voor het vervolgens niet meer kunnen gebruiken i.v.m. teveel gebruik?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 19:58 ]

• Casper de Boer
heb je toen de installatie door laten gaan?
Het is normaal dat je het setup venster weer krijgt namelijk, Windows wordt dan verder geconfigureerd.

Als de installatie eenmaal is gestart kan de pc meerdere keren opstarten, krijg je weer de vraag om van cd op te starten, doe dan niets en laat de pc gewoon verder draaien. Het installeren gaat dan vanzelf verder :)

De product code is binnen windows nog gewoon aan te passen, heb zelf nog nooit last gehad dat er teveel pogingen gadaan waren in ieder geval :)

Mocht dit wel het geval zijn kan je heel makkelijk microsft bellen en een nieuwe code opvragen na uitleg van het probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Casper de Boer op 11-12-2012 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de installatie door laten gaan maar hij kwam na het installeren op het scherm waar ik de taal weer kon instellen, wat ik voor de installatie al had gedaan.

• Casper de Boer
weet je zeker dat je niet per ongeluk ergens op gedrukt hebt zodat de installatie opnieuw begon?

Verwijderd

Topicstarter
Nee 100% zeker.
Ik ga denk even proberen eerst win7 erop te zetten en dan win8 eroverheen.
kan dat ook met win7 32bit en win8 64bit?

• Casper de Boer
http://windows.microsoft....requently-asked-questions
punt 5 :)

kan niet zo te zien maar wel met geavanceerde installatie opties (zelf nog nooit gebruik van gemaakt)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens gelezen dat er een eerdere versie op moest staan om win8 te kunnen installeren op een ssd ofzoiets. maar iniedergeval ga ik ook even proberen of er software nodig moet zijn op mijn SSD, hij is namelijk helemaal fresh (zonder voorinstallatie) geleverd uit Taiwan i.v.m. met defecten van de vorige SSD die ik heb teruggestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk gelukt na veel gek*t.
Na het installeren van win7 werd hij in setup van win8 wel aangegeven als 1ste schijf (terwijl hij zowiezo 1ste schijf was ingesteld) en kon ik hem wel daarop installeren (en niet op die ander) ben nu inmiddels bezig met alle software die ik nog nodig heb.

• Casper de Boer
Gelukkig :)

Succes verder met het afronden van de installaties!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:35:
Het bluescreen is weg maar krijg nu deze error:
We kunnen geen nieuwe partitie maken. Fout: 0x800004005

EDIT:
En er staat nogsteeds windows kan niet op deze schijf worden geinstalleerd...
Ik heb zelf ook een laptop met 2 harde schijven erin. Ik wil mijn laptop laten booten via de SSD natuurlijk, helaas kreeg ik ook een foutmelding bij het installeren van windows. De foutmelding moet je even op googlen. Toen ik dat deed bleek dat de foutmelding was dat er al een windows geïnstalleerd staat.
Vervolgens heb ik de normale harde schijf eruit gehaald, laten booten via de DVD/CD drive met een recovery erop en windows geïnstalleerd op mijn SSD.
Pagina: 1