Tulp verloopstekker kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Om te beginnen weet ik (haast) niks van dingen op het gebied van audio en daarom plaats ik hier dit bericht. Ik wil graag mijn XBOX aansluiten op een PC scherm met HDMI. Maar aangezien er dan geen geluid wordt meegevoerd wil ik dat via de AV aansluiting doen. Maar goed, dat terzijde wil ik graag weten of als ik DEZE verloopstekker bestel, of ik daar dan een witte en rode tulp (male) in kan doen en die dan in een 3,5mm ingang van m'n stereo (portable ingang) kan doen. Zo nee, zou ik graag weten wat wel de goede stekker is!

Alvast bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 14:18

FeaR

In GoT we trust

Ik zie niet waarom dat niet zou werken :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 11:15
Als je de mogelijkheid hebt om je audio afzonderlijk van HDMI-video uit te sturen kan het. Als je je output niet op analoog kan zetten, en deze dus met HDMI wordt mee gestuurd gaat het niet zomaar. Dan moet je iets gebruiken wat een DAC heeft en in staat is om het audio-signaal naar een analoge output te sturen, zoals bijvoorbeeld een receiver.
De vraag die me nuttiger lijkt is waarom er geen audio over de HDMI wordt uitgestuurd. Weet je zeker dat er geen audio-signaal wordt uitgestuurd? Of wordt het alleen niet afgespeeld (en dus wel mee gestuurd?)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Het gaat hier om een XBOX 360. De monitor waarop ik hem aan ga sluiten heeft geen speakers. Een XBOX 360 heeft een HDMI poort en een AV poort. Als je de AV alleen gebruikt voor de rode en witte stekkertjes (tulp male) en dan de HDMI ernaast zet voor alleen het beeld dan zou dat moeten werken. Aangezien Microsoft zelf ook een soort AV kabels verkoopt (DEZE)

Dus het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34
Even afgezien van of het al dan niet nuttig is: als je zoiets gaat kopen zou ik gaan voor een verloopkabel in plaats van zo'n plug. Anders krijg je al het gewicht van de plug + de pluggen van de kabel die eraan komt aan de input van je stereo te hangen, en dat wil mechanisch nog wel eens teveel zijn.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

op zo'n manier, maar dan met verloopstekkert, heb ik mijn desktop/laptop aan mijn versterker gekoppeld. Werkt prima.

En nee, je hebt geen audiofielekwaliteit nodig. Ik heb gewoon normale kwaliteit, maar vooral voor de stevigheid [action-spul is een beetje te gammel]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Ik heb hem besteld op allekabels.nl. Heb expres de vergulde versie gekozen en niet de andere die de helft goedkoper is! Bedankt voor alle adviezen!
Pagina: 1