In een 2008 Hyper-V omgeving met 5 VM's merkte ik laatst op dat één van de 2008 R2 machines een andere tijd had. Een w32tm /query / status leerde mij dat hij niet van de hypervisor de tijd overnam maar de system clock gebruikte.
Nu weet ik zeker dat ik dit al eens goed ingesteld heb omdat we dit probleem laatst ook al hadden. Wat wij (en een sloot aan ander mensen) dan doen is even de time service in Hyper-V af- en aanvinken en het is weer klaar.
Maar nu kiest de VM blijkbaar toch weer voor de system clock na verloop van tijd.
//edit: niet geheel onbelangrijk, deze machine is de DC.
Heeft iemand enig idee in welke richting ik dit kan zoeken?
Ik kom vele resultaten tegen om dit éénmalig op te lossen zoals hierboven beschreven. Maar één blogpost van iemand die het zelfde probleem heeft, al een jaar zonder antwoord..
Alvast bedankt!
Nu weet ik zeker dat ik dit al eens goed ingesteld heb omdat we dit probleem laatst ook al hadden. Wat wij (en een sloot aan ander mensen) dan doen is even de time service in Hyper-V af- en aanvinken en het is weer klaar.
Maar nu kiest de VM blijkbaar toch weer voor de system clock na verloop van tijd.
//edit: niet geheel onbelangrijk, deze machine is de DC.
Heeft iemand enig idee in welke richting ik dit kan zoeken?
Ik kom vele resultaten tegen om dit éénmalig op te lossen zoals hierboven beschreven. Maar één blogpost van iemand die het zelfde probleem heeft, al een jaar zonder antwoord..
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Fr0ns op 11-12-2012 14:13 ]