Blu-ray speler met stille drive ?

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:20
Ik ben aan het kijken om een blu-ray speler te kopen van zo'n 150-200 euro. De belangrijkste eis die ik stel is dat de bluray drive stil moet zijn, en daarmee bedoel ik: niet constant fluiten/piepen of wat dan ook tijdens het spelen.
Eerder dit jaar heb ik al eens een Sony (model 2011, +/- 150 euro, modelnr weet ik niet meer) besteld maar terug gestuurd wegens zo'n constante fluittoon tijdens het spelen. Nu weet ik niet of dit bij de 2012 modellen verbeterd is, misschien dat er hier mensen zijn die hier uit eigen ervaring iets over kunnen zeggen.
Deze Sony zou in aanmerking komen, of anders de 790, moest die stiller zijn.
Andere merken waar ik al naar heb gekeken zijn de Panasonic
en de Philips

Ik heb al heel wat rond gekeken op het net en hier en daar lees ik toch weer dat mensen klagen over fluittonen bij oa Sony en Philips. Nu kan ik nog wel 1 keer een speler bestellen en eventueel terugsturen maar ik kan ook niet blijven terugsturen. en er moeten toch spelers op de markt zijn met een stille drive.
Hopelijk zitten er tweakers die uit eigen ervaring iets kunnen zeggen over bovenstaande spelers. Eventuele aanbevelingen van andere merken uit die prijsklasse zijn ook welkom ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een fluittoon (of om het even welke toon) die uit de drive komt heeft meestal meer te maken met net niet centrische gaatjes in het medium dan met de speler zelf. Door de hoge snelheden gaat ie dan zingen of vibreren. Je zult zien dat je dat niet met alle BR's of DVD's hebt, en met CD's al bijna helemaal niet omdat die veel langzamen draaien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Volgens mij blijft de snelheid waarmee die schijfjes ronddraaien toch redelijk gelijk. Het is omdat de data dichter op elkaar staat dat de leessnelheid omhoog gaat, maar het schijfje op zich blijft aan 200-500 RPM (single speed) draaien.
Als de data meer naar de binnenkant staat zal de schijf iets sneller draaien dan wanneer het aan de buitenkant staat, dit komt omdat optische schijven een constanten lineaire snelheid hebben (ipv constante hoeksnelheid, zoals bij harde schijven)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:07
Mijn Pioneer BDP-440 is wel redelijk stil. Soms is hij het eerst wel even aanwezig, maar als je hem op pauze zet, en vervolgens weer aanzet (eerst wel wachten als de schijf stil staat) dan is hij niet meer hoorbaar. Als ik dat niet doe, dan is het gelukkig niet zo dat hij veel herrie ofzo heeft.

Maar ik denk niet dat er een geruisloze BD-speler bestaat (iig niet voor jouw budget). Of je moet alles rippen en vervolgens streamen, dan heb je er geen last van:P.

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:20
Renegade666 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:46:
Mijn Pioneer BDP-440 is wel redelijk stil. Soms is hij het eerst wel even aanwezig, maar als je hem op pauze zet, en vervolgens weer aanzet (eerst wel wachten als de schijf stil staat) dan is hij niet meer hoorbaar. Als ik dat niet doe, dan is het gelukkig niet zo dat hij veel herrie ofzo heeft.

Maar ik denk niet dat er een geruisloze BD-speler bestaat (iig niet voor jouw budget). Of je moet alles rippen en vervolgens streamen, dan heb je er geen last van:P.
M'n eerste bluray speler was een goedkope Philips (+/- 100 euro) en die heeft toch nooit zo'n fluittoon gehad. Maar die heb ik aan m'n zoon gegeven, dus moet ik een nieuwe zoeken. Nu gebruik ik al een hele tijd de PS3 maar ik zou toch weer een losse speler willen.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik kan je een samsung BD-D6500 Smart 3D Blu-ray speler aanraden je hoort hem totaal niet. en speelt alles af. ongeveer 190 euro.

Verwijderd

ik raad je in ieder geval niet de pioneer BDP150 aan deze maakt vrij veel lawaai

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:19

FeaR

In GoT we trust

Topic gesplitst, verder binnen Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.