Mijn pc wil ik graag upgraden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 13:49
Hallo,

Ik wou graag mijn pc upgraden aangezien ik wel graag wat zwaardere spellen wil spelen dan dat ik nu doe.

Denk aan borderlands ik kan ze nu spelen op een reso van 640x480 dus dat werkt niet echt.
Het zou mooi zijn als ik mijn pc wat kan verbeteren 2e hands spul wil ik eventueel ook wel kopen maar heb niet veel te besteden helaas..

Mijn budget hier voor is 150 euro.

Mijn huidige systeem is :
  • AMD athlon 4800x pro 2,5 Ghz Dual Core
  • 2 GB Elite Pro werkgeheugen op 800mhz
  • 2x 320 Western digital Caviar blue (7200rpm)
  • Zalman 300 watt voeding
  • Asus EAH5450 512mb
  • Asus M2N moederboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je videokaart is eigenlijk het grootste probleem. Daarnaast valt er met 2GB extra RAM nog wat te halen. Voor verdere upgrades moet de portemonnee toch echt op. Misschien dat je voor een leuk bedragje een AMD 5850 o.i.d. op de kop kunt tikken. Verwacht geen wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:09
je zou ook een pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5 kunnen kopen en dan idd een ram upgrade maar dat is imo uitstel van executie en zal je toch moeten gaan kijken naar een nieuw systeem of een grotere upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Stel ik koop 1 van die 2 kaarten kan mijn moederboard/voeding dat wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik ben bang, dat je toch even wat meer moet doorsparen en naar het grotere plaatje moet gaan kijken.
Zoals marinell7 ook al zegt. Uitstel van executie. Voor zwaardere spellen en op hogere resolutie te gaan spelen, zul je toch echt alles moeten vernieuwen.

Je 2 HDD's zou je mee kunnen nemen. Je kan wel een videokaart upgrade doen, maar veel zal je er ook niet mee opschieten omdat andere onderdelen weer een bottleneck gaat vormen.

[ Voor 19% gewijzigd door Xtr3me4me op 11-12-2012 14:11 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:09
je moederbord heeft een 1.x 16x slot voor een 7770 raden ze een 3.x 16x slot aan 2.x 16x is ook vaak genoeg maar 1.x 16x is denk ik ook niet snel genoeg. de voeding is wel oke niet super maar denk ik wel goed genoeg.

als je iets doorspaart zou je bijvoorbeeld zoiets als dit V&A aangeboden: Game PC te koop kunnen kopen en kan je borderlands 2 op full hd leuk op medium/high spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
http://www.marktplaats.nl...usPage=lr&pageNum=7&pos=3

En is dit niet wat dan ? of kan ik dan beter zelf wat samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Je PCIe slot is niet gauw de bottleneck, die technologie ligt zeker met de komst van 3.0 al mijlenver voor op wat je erin stopt. Een 1st gen PCI slot x16 is eigenlijk effectief een 3rd gen PCI slot op x4. En dat is vrijwel nooit een bottleneck tenzij je er een kaart van meer dan 250 euro in gaat doen. Alleen high end kaarten kunnen een x4 en x8 PCI saturaten. Met een een 7770 verlies je op z'n meest een procent of 3-5 performance op de PCI bandwidth.

Maar wat de rest ook al zegt, je kan hier wel een GPU upgrade in gooien en zelfs die kaart later nog overzetten op een nieuw systeem, maar het is de moeite niet echt waard. Je blijft met bottlenecks zitten, eigenlijk is het hele systeem verouderd. Ik zou zeggen maak het mooi schoon en laat er 1 schijf in zitten met data, gebruik het als back up PC voor het geval je een custom build gaat maken en iets achter de hand wil hebben - erg veel meer zal het niet voor je kunnen betekenen. Verkopen is ook niet meer echt de moeite, ik denk dat je met een uurloon bij de werkgever meer bang for buck haalt dan :)

Over die PC die je linkt - de GPU op dat systeem is er eentje die is geintegreerd in de processor (AMD A6) en dus niet 'dedicated', dus geen aparte videokaart. Het is de goedkoopste oplossing binnen PC-land om inderdaad een beetje te kunnen gamen, maar dan zou ik wel voor de snelste Fusion processor gaan, die komt nog aardig mee op 1280x720 of 1024x768 en dat is op zich een aardige resolutie om games op te spelen. Verwacht er alleen niet teveel van, je zal alleen op Low settings aardige framerates halen.

Ik zou zelf overwegen om door te sparen. Voor een euro of 600 zet je een heel degelijke game PC in elkaar die ook future proof is en waarop je rustig op full HD / medium settings lekker soepel speelt. Dat is altijd beter dan een patchwork systeem waar je afhankelijk van beperkt budget je aanpassingen en upgrades doet - per saldo kost je dat namelijk veel meer geld dan een goede nieuwe basis.

[ Voor 29% gewijzigd door Vayra op 11-12-2012 15:40 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Ik hoef niet de nieuwste games te kunnen spelen maar een potje cod4 blur of af en toe eens wat borderlands vind ik wel leuk om te doen. Ik hoef nu geen top pc te hebben die een aantal jaar mee gaat.

dus deze zal dan voor mij wel een tijdje mee gaan neem ik aan? Hoe is de prijs qualiteit verhouding van dit systeem voor € 260?

Processor: AMD A6-3650: 4x2.6Ghz
Geheugen: 8GB DDR3-1333 (2x4GB)
Harde schijf: 250GB
Videokaart: AMD HD6530D 512MB (HDMI, VGA)
Voeding: 420 Watt
Overig: 24x DVD+/-RW Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 19:44

amas

Law of Nature: Chaos

Zoals in de advertentie wordt aangegeven is de HD6530D niet veel soeps. BL2 zul je niet op hoge settings kunnen spelen en dit is naar mijn mening dan ook weggegooid geld. Het is voornamelijk de GPU die het probleem vormt. Wat je kunt doen is nu een tweede hands videokaart aanschaffen en als je straks genoeg geld de rest van de PC nieuw/tweede hands kopen.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480250

De Zalman voeding. behuizing en hdd's kun je hergebruiken. Maar wat voor Zalman voeding en behuizing heb je?

Op wat voor monitor speel je?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 480250 op 11-12-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Ik heb een merkloze behuizing met allemaal lampjes en plexiglas etc en een asus 19 inch widescreen monitor. Heb een 300watt Zalman voeding geen idee welk type..
Pagina: 1