Windows 8 advertorial

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hier: http://tweakers.net/advertorials/windows8apps/in4stappen
Alle links in de content van het artikel zijn redirects naar redirects. Beide redirects gaan door een of andere datamining-rotzooi heen.

Dat is allemaal prima, maar ik heb die ongein van doubleclick geblokkeerd, precies om de reden dat ze allerlei enge dingen proberen, zoals persoonsgegevens verzamelen. De tweede redirector ken ik niet, maar daar kom ik al niet eens. Ik heb geen ads uitstaan, maar de ergste troep blokkeer ik toch maar wel.

Buiten dit zitten er twee andere grote nadelen aan vast:
  1. Het is traag met redirect na redirect via servers die weet-ik-waar staan. Niet iedereen heeft supersnel internet (mobiel bijv, of trage DSL).
  2. Je kunt niet zien waar de link naartoe gaat, en tweakers.net verliest daar op deze manier ook de controle over.
Er zijn echt wel betere manieren om clicks te meten (asynchroon lijkt me een goeie hint), en ik verwacht dat tweakers.net die manieren gewoon in huis heeft. En die dubbele redirect is echt flauwekul van de bovenste plank. Een enkele redirect is tot daaraan toe, maar ook overbodig.

Zijn deze problemen wel in overweging genomen?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Dit ligt buiten de 'macht' van de redactie en zal ongetwijfeld een soort van eis van de klant zijn. Het gaat hier om een advertorial, de tracking gebeurt niet op de netste manier maar blijkbaar was dit de enige haalbare manier om uitgaande links te tellen (voor twee partijen blijkbaar).