harde schijf wordt niet (meer) herkent in de bios

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 09:57
ik moest vandaag op school een compleets systeempje (166mHz) in een andere kast zetten

en nou herkent ie de hd niet meer. alles geprobeert . de bios is wel ff bezig met de detectie maar zegt dat er toch echt nix zit. de data was eigenlijk wel belangrijk. is er niet iets van en progje waarmee ik de data van da ding afkankrijgen. ik denk dat alleen een chippie kapoet is en de platters gewoon k zijn. met de data is dus nix mis maar ik kan er alleen nie bij :(

hoe haal ik nou die data uit da ding :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

master- slave settings oké?

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alles eraf halen (CD-ROM/Brander/ZIP ?? )en dan alleen de HD aansluiten als master op IDE-0.
Dan de BIOS in en autodetect HD doen, dan moet ie hem vinden.
Wordt er niks gevonden andere IDE kabel proberen.
Wordt er wel wat gevonden dan een voor een de rest weer aansluiten en testen.

Masm

• Super_ik
  • Laatst online: 03-05 09:57
k ben geen newbie ofzo hoor!!
da heb ik als eerste allemaal gecheckt (duhu)

ik denk dat ik een proggie moet hebben dat een beetje hack-hack doet en gelijk de hd aanspreekt/leegzuigt

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• siedak
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01-2021
Misschien moet je even proberen de hd in een andere computer te doen, misschien dat die hem dan wel leest ofzo.

suc6,
Siedak

Epox KTA3-AMD Duron 1400-1024Sdram (dane elec)-Asus V7700 Geforce 2 Deluxe 32 mb - Hauppage tv kaart-51GB ata100 (7200rpm)- philips 19" -Optical microsoft mouse-Creative 5.1 DTT2200- Soundblaster Live! player 5.1-Philips DVD speler-Lite-on 24x10x40

Verwijderd

Misschien is easy recovery nog in staat iets te doen
http://www.ontrack.com/freesoftware/

• BartNL
  • Laatst online: 02-04 21:06
Spint de HD wel op? Ik zou dus eerst de voedingstekker op de HD checken.....
Pagina: 1