Contactpersonen Google

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squidie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 13:42
Goedemorgen allemaal!

Ik zit met het volgende vraagstuk. Ik vind het altijd fijn als mijn contactpersonen lijst up to date is en alles (email/tel/fb etc.) netjes aan elkaar gekoppeld is. Nu heb ik dit al meerdere malen voor elkaar gekregen in mijn HTC Desire S, maar om de paar maanden gooit die alles overhoop en zet die een groot deel terug naar hoe ik het ooit geïmporteerd heb. Dat schiet dus niet op!

Aangezien ik op het punt sta een nieuwe telefoon aan te schaffen, namelijk de HTC One S, zou ik het heel prettig vinden als nu wel alles goed komt te staan. Daarom ben ik op dit moment bezig de contactpersonen lijst in mijn gmail account bij te werken, in de hoop dat ik deze in zijn geheel kan importeren op mijn nieuwe telefoon en dan voortaan er geen gedoe meer mee heb. De vraag is eigenlijk alleen gaat dit ook goed werken?

Zijn er mensen bekend in hoeverre dit synchroon blijft lopen, dus als ik een nummer toevoeg in mijn telefoon ik deze ook bij gmail in de browser terug kan vinden, en visa versa. En wat zijn eventuele alternatieven om te zorgen dat het wel werkt.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:34
Als het goed is staat alles wat in je desire S staat ook in http://contacts.google.com/ (teminste, als je ze op het gesynchroniseerde account hebt aangemaakt op je Desire. Mijn ervaring is dat dit 100% synchroon loopt en eigenlijk nooit problemen oplevert. Dingen bijwerken / mergen is een fluitje via de web interface en een seconde later zijn de veranderingen ook terug te vinden op je mobiel. Kortom, gewoon zorgen dat je alles op je google account aanmaakt en daar opslaat. Nadeel is dat google dan wel al je contactgegevens weet, maar dat moet je zelf maar beslissen of je dat vervelend vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:54
Als je zorgt dat alles goed staat in je Gmail conacts en je koppelt dat gmail account aan de android phone, gaat het gewoon goed. Tenminste, ik heb nog nooit problemen gehad. Je kunt met Picasa trouwens foto's aan de contacten hangen

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squidie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 13:42
O ik denk dat ik het al zie, als ik bij Contacten op mijn telefoon kijk en vervolgens bij Weergeven, had ik daar 'Facebook' en 'Telefoon' aangevinkt. Ik heb nu alleen de optie 'Google' aanstaan, dus in vervolg zal het nu wel goed moeten komen.

Bedankt voor de informatie!