Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste medetweakers,

Heb gister mijn nieuwe i5 ingebouwd en het werkt echt geweldig.
Echter maakt de fan geluid alsof er iets tussen zit.
Er zit niks tussen zover ik kon zien.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De stockkoeler is niet de stilste die op de markt is, wil je het ding stiller hebben dan kun je overwegen er een aftermarket koeler op te gaan prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
TERW_DAN schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:40:
De stockkoeler is niet de stilste die op de markt is, wil je het ding stiller hebben dan kun je overwegen er een aftermarket koeler op te gaan prikken.
Dat snap ik, maar deze maakt wel bizar veel geluid.
Heb in de tijd dat ik in retail zat niet zo'n lawaai gehoord, ik hoor echt het motertje als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Kan je mogelijk een filmpje van het geheel hier plaatsen. Natuurlijk met bijpassend geluid?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Shunt schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:46:
Kan je mogelijk een filmpje van het geheel hier plaatsen. Natuurlijk met bijpassend geluid?
Zal ik vanavond doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui

Het geluid van de 2e fan die stopt doe ik met mijn hand, dat is een case fan.
Ook de kabel die je 2 keer tegen de fan hoort gaan ben ik.
Hoe harder de proc werkt, hoe harder hij blaast, hoe irritanter het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het klinkt mij gewoon als een normale fan hoor, ik hoor op het filmpje in elk geval niets vreemds, behalve op het einde, dan lijkt het alsof je een kabel tegen het fanblad aan hebt tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
TERW_DAN schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:24:
Het klinkt mij gewoon als een normale fan hoor, ik hoor op het filmpje in elk geval niets vreemds, behalve op het einde, dan lijkt het alsof je een kabel tegen het fanblad aan hebt tikken.
Dat heb ik ook 2 keer tegen mijn casefan gehad.

Het lijkt ook minder te zijn dan gister, maar hij wel erg lawaaierig tijdens het gamen, althans, gister, ik zal zo eens even proberen na het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tijdens het gamen zal hij warmer worden dus sneller gaan draaien om de koel efficiente te verhogen.

Lijkt me verklaarbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En ook op je 2e filmpje lijkt het een redelijk standaard geluid te zijn om eerlijk te zijn. Ik hoor iig niet wat er verkeerd aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
TERW_DAN schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:51:
En ook op je 2e filmpje lijkt het een redelijk standaard geluid te zijn om eerlijk te zijn. Ik hoor iig niet wat er verkeerd aan is.
Oke, bedankt. :)

Ik ben er dan gewoon niet aan gewend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles met volume open naar geluisterd, kan niets raars ontdekken aan het geluid dat hij produceert.
Lijkt mij niet iets om je zorgen over om te maken.

Ikzelf heb twee 10 cm fans op mijn cpu (Coolermaster Gemmini) koeler zitten, daarbij is dit vergeleken erg stil ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik kijk ook niet echt verbaasd er van op van dat geluid want dat is wel vrij normaal bij die boxed koelers, alhoewel deze wel ietwat meer lawaai maakt. Enigste is inderdaad zoals meerderen al schrijven om er een after market koeler op te zetten met 12 cm stillere fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een minder prettig geluid. Net alsof de lagers niet goed zijn. Als dat ook zo is zal het geluid alleen maar erger worden en zal hij ermee op houden binnen een X aantal dagen, > garantie dus?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Vind hem ook wat scherp klinken. Pas een I5 in elkaar gezet met boxed koeler en die was toch stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mwah, ik zou gewoon al standaard een after market koeler gepakt hebben en dan ben je van alle lawaai af. Hiervoor garantie gaan claimen zou ik nooit doen en vergt veel meer tijd dan de koeler simpelweg te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:33

Klippy

Still Game

Ik had vooral problemen als hij op lage snelheid draaide.
Bij volledige toeren was hij zeker hoorbaar, maar met normaal geluid dat je zou verwachten van een koeler.
Zodra het toerental ging zakken nam het 'windgeluid' flink af, maar kwam er een hogere mechanische brom vanaf die vele malen irritanter was. Dat geluid had ik niet bij m'n vorige CPU waarvan de koeler er eigenlijk ongeveer hetzelfde uitzag.
Je zou eens kunnen proberen of dat bij jou ook het geval is, want er zit toch wel verschil in.

Maar ik heb er zelf ook een andere koeler opgezet uiteindelijk...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook een pc met de intel i5 cooler in elkaar gezet en die hoor ik toch niet. Op hoeveel RPM draait je fan? (uit te lezen met Speedfan oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert0
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik had precies hetzelfde probleem met mijn Intel. Na een dag kwam ik erachter dat de draadjes tegen de fan aanliepen. 8)7
Alles even losgewikkeld en geen probleem meer.

Nou ja, hij maakt nog steeds meer geluid dan mijn vorige, dus ik ga wel een "echte" aanschaffen, maar weet nog niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Nja, het klinkt alsof er een kleine motortje in zit die draait, het is overduidelijk geen wind-geluid.
en als je vergelijkt tussen filmpje 1 en 2 hoor je wel degelijk een groot verschil.
Mocht de cooler het toch echt begeven dan zet ik er idd een aftermarket coolertje op.

En Vincent14, dit bepaalt de PC zelf.
Hij draait op 1415RPM Idle en dat is wat je hoort in filmpje 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 20:25

Bolletje

Moderator Harde Waren
Heeft meer te maken met cooling :)
Pagina: 1