Netfilter, nut of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 19:12
Hallo iedereen,

Ik heb laatst op internet gelezen dat je met een netfilter mogelijk beter geluid kunt krijgen.
Details schijnen beter hoorbaar te zijn en alles klinkt helderder, nu zou ik graag willen weten wat jullie ervaring daar mee is.

Wat ik heb staan:
Onkyo tx-sr607 receiver
2x Klipsch rf-52 zuilluidsprekers front
Subwoofer van Magnat
Rear en center speaker van Magnat

Mijn receiver staat dmv een hdmi kabel aangesloten op mijn pc, waar een Asus Xonar hdav 1.3 geluidskaart in zit.

Geluid krijg ik dus alleen via de pc doorgespeeld, ik heb geen aparte cd/dvd speler.

Ikzelf was geinteresseerd in de Ixos XHP 280, maar als jullie zeggen dat er weinig verschil zal zijn dan gaat de aankoop niet door.

Dus graag advies over deze kwestie :)

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Is de Ixos XHP 280 geen power station? Dit kan dus alleen zorgen voor een schonere en constantere energie toevoer? Dus heb je twijfels over je stroom toestand zou ik het gewoon proberen voor die 40€

edit: dit is toch wel interessant leeswerk:

http://www.hifi.nl/recens...0-En-hoe-klinkt-datA.html

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 11-12-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Dat is toch een netfilter? Maar zal de constante en schonere stroom zorgen voor betere geluidsweergaves of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zorgt een beetje een nette voeding niet voor genoeg stabiliteit voor een versterker. €40,- is nogal wat voor een veredeld stekkerblok.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:07

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij is dit al een keer voorbij gekomen in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5, dus daar zou je eens in kunnen zoeken. Mits het hoorbaar is denk ik dat een dergelijk filter wel meer invloed kan hebben dan dikke powercables die velen ook gebruiken. Helaas nog nooit een dergelijk apparaat kunnen testen, dus geen eigen ervaring. Wel met dikke powercables en dat maakt echt nul komma nul verschil.

De vraag is wel of je überhaupt dergelijke bedragen uit wilt geven aan tweaks op een relatief simpele set.

Edit:
Let wel dat Hifi.nl echt alles goed vind en daarmee dus niet een heel objectieve bron is.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 11-12-2012 11:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 11:36
Als een netfilter een better geluid geeft dan is de versterker niet goed. Van een kwaliteitsversterker die op het 220V net wordt aangesloten mag je verwachten dat die al een goed netfilter heeft.

Nuttiger lijkt me om de standaard voeding van een versterker te upgraden, maar daar zie je nooit modificaties voor. De trafo van een Onkyo kan b.v. nooit continu 1000 watt leveren, terwijl volgens de specificaties van Onkyo dit in theorie netto aan de speakers geleverd kan worden en dan nog zonder het vermogensverlies (rendement) van de versterker mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Dus als ik jullie reacties mag geloven heeft zo een filter geen nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-06 14:20
YellowCab schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:11:
Dus als ik jullie reacties mag geloven heeft zo een filter geen nut?
Het heeft volgens mij alleen nut als er een probleem is dat je er mee oplost. Mijn oude koelkast "tikte" via mijn versterker-> luidsprekers. Met een eenvoudig zelfbouw filter was dat weg.
Als er geen probleem is dat je wilt oplossen zal het imho ook geen verbetering geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:06
Een netfilter kan helpen om rommel op het net wat te filteren maar dan moet het er wel zijn!

Kortsluit de ingangen van de eindversterker (bij voor-eind combinatie zet de volume 100%) en ga dicht bij de speakers luisteren, overigens zal je altijd wel wat horen aangezien een transistor altijd iets ruist. (ook een dure/high-end de versterker, op buizen na)

Mocht de versterker zelf niet degelijk genoeg gebouwd zijn denk aan een lullige gelijkrichters, matige condensatoren, slecht ontwerp dan zal dat netfilter niet gaan helpen.

Zelf heb ik een Classé CA2100 en heb gezien dat er er een "noise filter board" en overspannings varistors in zitten.
Het kan dus zomaar zijn dat er al een filter in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:54
Heb zelf een 'audiofiele' periode meegemaakt en dan kun je jezelf helemaal gek (laten) maken. Het zal vast tot op zekere hoogte helpen maar wat eerder gezegd is: als het een goede versterker betreft dan zal het e.e.a. al gefilterd worden door het apparaat zelf.
Hoorbare verschillen...tja...toen ter tijd dacht ik het wel te kunnen horen, ik heb zo'n KEMP Power Source & Cord.
http://www.kempelektronik...tioners/Power-Source.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:06
ptheborg schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:58:
Heb zelf een 'audiofiele' periode meegemaakt en dan kun je jezelf helemaal gek (laten) maken. Het zal vast tot op zekere hoogte helpen maar wat eerder gezegd is: als het een goede versterker betreft dan zal het e.e.a. al gefilterd worden door het apparaat zelf.
Hoorbare verschillen...tja...toen ter tijd dacht ik het wel te kunnen horen, ik heb zo'n KEMP Power Source & Cord.
http://www.kempelektronik...tioners/Power-Source.aspx
Ik hoop dat je niet al teveel betaald heb voor die doos met ferietkern en 3meter koperdraad?
Die DC offset filter snap ik ook niet, er is geen of kan geen DC offset ontstaan in dat filter want er is alleen maar AC.
En in een DC stroomkring kan je DC offset niet eens filteren dit actief ge"re"set worden.

Op het moment dat jij dat filter neerzet ga je toch net even anders zitten en kan de muziek net even anders klinken of jij naar andere details gaat luisteren dan 5 minuten geleden. (ga maar eens luisterend naar muziek 30cm verder naar voren of achter zitten)
Daarbij komt het placebo effect ook nog kijken, omdat je zelf dat filter heb geplaatst denk je dat het een verschil maakt.

Een filter als deze kan helpen maar alleen als je al last heb van een extreme ruis en harmonische op je voedingslijnen.
Bedenk je ook dat de trafo in je versterker ook al veel doet aan filtering van harmonische, de wikkelingen van de trafo zijn er 100en meer dan die 25x in de filterbox.

Een kleine toevoeging: en als het al zo zou zijn dat dit de oplossing zou zijn voor beter geluid dan zullen de makers van high end versterkers dit echt wel in hun versterker zetten zoals Classé al een noise filter gebruikt bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door OCTiMod op 11-12-2012 18:36 ]

Pagina: 1