Probleem met Samsung 2443BW

Pagina: 1
Acties:

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Mijn setup ziet er als volgt uit:

Videokaart: ATI 4870 met 2 Samsung 2443BW monitoren.

De monitor die nu helemaal niet meer werkt had altijd al een vreemde werking. Als ik op dat scherm een donkere achtergrond of pagina had staan dan werd het contrast lager waardoor het beeld nog slechter zichtbaar was. opende ik dan bijvoorbeeld google (een lichte pagina dus) dan werd de monitor ook weer lichter en werd alles weer goed zichtbaar.

Vandaag dacht ik laat ik eens kijken of er misschien iets niet goed is met de contrastinstellingen.
Dus ik open m'n OSD van de monitor zit wat met de contrastwaardes te prutsen. Ineens wordt m'n scherm heel donker waardoor m'n OSD niet meer leesbaar is en m'n scherm in z'n geheel onbruikbaar wordt.
Als ik m'n monitor uit en aan zet of de kabel er uit haal en er in doe heb ik even 1 seconde goed beeld waarna het beeld zo donker word dat ik een witte achtergrond heel vaag kan zien maar dat het scherm onbruikbaar wordt omdat ik verder helemaal niets op het scherm kan zien.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? En weet iemand of er een mogelijkheid is om dit scherm te resetten naar factory defaults zonder het OSD te gebruiken?

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-02 07:41
menu -> setup&reset -> reset

van je schermpje. aan gezien je 2 schermen hebt, kan je toch elke knop die je indruk op het ene scherm ook op het andere scherm drukken?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb de monitor aan een andere uitgang gehangen, ik heb de monitor via een vga kabel aangesloten.
Dus ik ben er wel van overtuigd dat het aan m'n monitor ligt. Wat wel vreemd is dat toen ik m'n goede monitor loskoppelde m'n pc ineens heel erg hard begon te blazen. Ik vermoed dat dat m'n videokaart was die dat deed.