• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:18

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik dacht het verholpen te hebben, steekt het me toch weer in de rug.

Meestal, als ik ingame ben, crasht de driver zonder reden. Het werkt prima als het veel werk moet doen, maar op een een of andere manier vliegt ie eruit als het wat anders moet laden. Driver crasht, niet pc, maar dat is echt gods irritant. Zeker met iets als minecraft, de crash zorgt ervoor dat java naar de filistijnen gaat.

Het is een verse windows 7 aangezien ik recent een upgrade heb gedaan, specs onderin. Het werkte feilloos voor de upgrade, maar met mankementen na de upgrade. Het is in ieder geval niet de voeding aangezien die gewoon werkte voor de upgrade.

Wat ook opvalt is dat de moederbord weiger een SATA schijf te zien, niet het einde van de wereld, maar toch een beetje 8)7

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 298,95€ 298,95
1MSI Z77A-GD65€ 149,-€ 149,-
1Gigabyte GV-R787OC-2GD€ 221,30€ 221,30
1Corsair Vengeance LP 8GB 2133MHz CL11€ 55,95€ 55,95
1Seasonic M12II 650W 80+ Bronze€ 78,50€ 78,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 803,70

Wat kan het zijn? Het werkt feilloos onder Kombustor :|

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kijk of je geheugen geen fouten geeft met memtest x86+.

Het kan soms helpen om bij je audio de digitale output van je videokaart uit te schakelen als je die toch niet gebruikt.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Het tweede heb ik al gedaan, zou het geheugen de boosdoener zijn? Lijkt me niet aan elkaar verwant?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Thomg schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:38:
Het tweede heb ik al gedaan, zou het geheugen de boosdoener zijn? Lijkt me niet aan elkaar verwant?
Het systeem kan raar reageren als je geheugen niet stabiel is dus het kan er mee te maken hebben.

Aantal dingen die je kan doen:
-Bios updaten
-Moederbord/audiokaart drivers updaten
-Drivers toch opnieuw instaleren maar tussen door driversweeper gebruiken.
-Je hebt een oc versie van je kaart, laat hem eens op een lager pitje lopen (met bijvoorbeeld MSI afterburner)

Ik denk trouwens niet dat het je videokaart zelf is, zeker omdat je zegt dat de zaak al crashed bij minecraft. Dat belast jouw kaart amper.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Het kan een software conflict zijn.
Maat van mij had hetzelfde toen hij trixx geinstalleerd had.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Dat zou wel eens kunnen. Onderhand wat verder gegoogled en 12.8 geïnstalleerd, kan niet echt zeggen dat het als een zonnetje loopt ( lagere fps ), maar het crasht niet. Het crasht ook niet als ik niets installeer en het windows laat doen, maar dan kan ik niet bitcoin minen.
Tenzij de nieuwe updates echt revolutionair zijn ben ik wel bereid water bij de wijn te doen en een oudere driver te draaien.

-Bios updaten
Laatste versie
-Moederbord/audiokaart drivers updaten
Heb dat MSI liveupdate gedaan, lijkt me goed.
-Drivers toch opnieuw instaleren maar tussen door driversweeper gebruiken.
Onderhand al 3x gedaan :p
-Je hebt een oc versie van je kaart, laat hem eens op een lager pitje lopen (met bijvoorbeeld MSI afterburner)
Het heeft zo te zien geen effect op het aantal crashes.
Pagina: 1