Logitech z906 onnodig in mijn geval? z506?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
Hi, ik wil voor het eerst een 5.1 setje aanschaffen en na wat rondkijken kan ik maar met moeite de verleiding van de logitech z906 weerstaan. Ik moet een beetje op het budget letten, dus vroeg me af of ik met de z506 niet beter af ben. Ze schelen qua prijs aanzienlijk.
Ik weet dat de z506 geen echte 5.1 geluid kan produceren. Maar had ergens iets gelezen over dat dit door de soundcard komt dus zou daar graag wat duidelijk over willen hebben.

Dit is wat ik heb:
- boxen komen aan de muur op een oppervlak van 4 bij 3 meter.
- Maximaal volume maakt voor mij niet uit, ben niet iemand die graag de buren gek maakt, ben ook geen keiharde bass liefhebber.

Surround syteem komt vast te zitten aan mijn Asrock 100HT minipc.
Deze heeft een 7.1 CH HD Audio with THX TruStudio PRO™ geluidskaart. Voor de ingangen zie foto.

Ik vroeg me dus af of het feit dat ik zo een geluidskaart heb, Kan ik hiermee met de z506 ook een echte surround geluid krijgen, of moet ik toch echt bij de z906 voor echte surround? Geluidskwaliteit is minder belangrijk aangezien je aan de prijs al kan zien wat je krijgt.
Maar ik wil wel een echte surroundgeluid

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/nettop/photo/Core%20100HT-3(m).jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Valinor op 11-12-2012 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Voor zover ik weet kan de z506 gewoon wel echt 5.1 weergeven. Wat jij bedoelt is dat dit speakersysteem geen Dolby Digital ondersteund, want daarvoor moet ook (voor zover ik weet) de aansluiting naar het apparaat, in jouw geval de pc, digitaal zijn.

Echter doe ik al jaren met een X-530 welke ook gewoon analoog zit aangesloten en daarbij werken ook gewoon alle 5.1 signalen die ik erdoorheen stuur. De computer zet deze namelijk gewoon van digitaal naar analoog om zonder noemenswaardige kwaliteitsverlies. Sterker nog, nu heb ik een flink betere speakerset analoog aan mijn computer hangen en dat werkt ook gewoon perfect.

Wel zou ik gaan kijken wat je met jouw setje wilt gaan doen en of je 'em echt als surround set op wilt zetten. Mocht je vooral muziek luisteren en is het systeem voor op je bureau, dan zou ik eerder voor een goede 2.0 of eventueel 2.1 set gaan ten opzichte van 5.1. Je moet je namelijk voorstellen dat over het algemeen twee speakers van dezelfde prijs als zes speakers een betere geluidsweergave heeft.

In mijn geval zit er overigens een AudioEngine A5 aan, welke helaas wel wat duurder is dan jouw budget. Echter klinken deze twee speakers echt een stuk beter dan de Logitech meuk die ik hiervoor had. Dat is IMHO vooral bassy en niet geluidstrouw.

Het zijn trouwens speakers, geen boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
alex3305 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 03:04:
Voor zover ik weet kan de z506 gewoon wel echt 5.1 weergeven. Wat jij bedoelt is dat dit speakersysteem geen Dolby Digital ondersteund, want daarvoor moet ook (voor zover ik weet) de aansluiting naar het apparaat, in jouw geval de pc, digitaal zijn.

Echter doe ik al jaren met een X-530 welke ook gewoon analoog zit aangesloten en daarbij werken ook gewoon alle 5.1 signalen die ik erdoorheen stuur. De computer zet deze namelijk gewoon van digitaal naar analoog om zonder noemenswaardige kwaliteitsverlies. Sterker nog, nu heb ik een flink betere speakerset analoog aan mijn computer hangen en dat werkt ook gewoon perfect.

Wel zou ik gaan kijken wat je met jouw setje wilt gaan doen en of je 'em echt als surround set op wilt zetten. Mocht je vooral muziek luisteren en is het systeem voor op je bureau, dan zou ik eerder voor een goede 2.0 of eventueel 2.1 set gaan ten opzichte van 5.1. Je moet je namelijk voorstellen dat over het algemeen twee speakers van dezelfde prijs als zes speakers een betere geluidsweergave heeft.

In mijn geval zit er overigens een AudioEngine A5 aan, welke helaas wel wat duurder is dan jouw budget. Echter klinken deze twee speakers echt een stuk beter dan de Logitech meuk die ik hiervoor had. Dat is IMHO vooral bassy en niet geluidstrouw.

Het zijn trouwens speakers, geen boxen.
Bedankt voor je reactie en excuses voor de onduidelijkheid.
Ik bedoel idd Dolby Digital.
Ik wil ze voornamelijk voor films gebruiken en niet op mijn bureau maar rond mijn tv en bank.