Beste mensen,
Ik probeer een XML bestand om te zetten met XSLT naar een aangepaste XML bestand.
Nu heb ik een simpel lijstje met movies in een collection waar ik door heen loop om vervolgens enkel de titel en genre van de movie op te halen.
XML:
XSLT:
Dit geeft mij echter geen XML terug. Ik heb al redelijk veel geprobeerd zoals de < en > omzetten naar < > maar dat mocht niet baten. Moet ik misschien een output type mee geven? Wat mis ik over het hoofd?
Ik probeer een XML bestand om te zetten met XSLT naar een aangepaste XML bestand.
Nu heb ik een simpel lijstje met movies in een collection waar ik door heen loop om vervolgens enkel de titel en genre van de movie op te halen.
XML:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <?xml-stylesheet href="movies.xsl" type="text/xsl"?> <collection> <movie> <title>Titel 1</title> <genre>Gerne 1</genre> <year>Jaar 1</year> </movie> <movie> <title>Titel 2</title> <genre>Gerne 2</genre> <year>Jaar 2</year> </movie> <movie> <title>Titel 3</title> <genre>Gerne 3</genre> <year>Jaar 3</year> </movie> </collection> |
XSLT:
XSLT:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"> <xsl:template match="/collection"> <xsl:for-each select="movie"> <collection> <movie> <xsl:value-of select="title" /> <xsl:value-of select="genre" /> </movie> </collection> </xsl:for-each> </xsl:template> </xsl:stylesheet> |
Dit geeft mij echter geen XML terug. Ik heb al redelijk veel geprobeerd zoals de < en > omzetten naar < > maar dat mocht niet baten. Moet ik misschien een output type mee geven? Wat mis ik over het hoofd?