Bluetooth headset bouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10-2024
Hallo beste Tweakers,

Voor school opleiding (Industrial Design) ben ik druk met mijn eindproject bezig.
De opdracht is het ontwerpen van een bluetooth headset. Ik heb hiervoor al een aantal ideeën, maar het zou het natuurlijk super zijn als ik uiteindelijk ook een werkend model zou kunnen laten zien.

Nou heb ik niet zoveel verstand van elektra, maar lijkt het mij dat ik hiervoor in ieder geval het volgende nodig zal hebben:
  • Bluetooth versterker?
  • Twee speakers (wil stereo)
  • Accu
De bedoeling is dat je door middel van bluetooth met je telefoon verbinding kan maken met de headset.
  • Je moet kunnen opnemen/ophangen
  • Het volume harder/zachter kunnen zetten
  • En eventueel ook Track next/previous
Dit zijn de onderdelen en opties die in mijn ogen nodig zijn. Aangezien ik hier totaal geen expert in ben hoop ik dat jullie mij hierbij zouden willen helpen. Klopt dit? Kan dit? Mis ik wat?

Natuurlijk is het vervolgens de bedoeling de onderdelen (zo goedkoop mogelijk) in te kopen.
Het moet allemaal zo compact mogelijk, omdat er weinig ruimte over is in de behuizing van een headset.
Ik heb even rond gekeken op Ebay, maar heb eigenlijk geen idee waar ik naar zit te zoeken :P
Ik hoop dan ook, dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:00
Misschien heb je hier iets aan: http://dx.com/p/bluetooth...-and-handsfree-black-8422

Moet makkelijk in te bouwens zijn.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je ontwerpt het ding (het gaat om de vormgeving neem ik aan) en dan koop je een Bluetooth headset met afmetingen op grond waarvan je mag aannemen dat de componenten in jouw ontwerp zullen passen. Dan sloop je de elektronica daaruit en monteer je die in jouw ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik heb eens een jabra clipper uitelkaar gehaald (lijm liet los, blijkbaar is ie niet gemaakt om mee te sporten). Is ook een erg klein apparaatje. Heb die hier nog wel ergens liggen mocht je interesse hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door -NRG- op 10-12-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10-2024
CaptJackSparrow schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:05:
Je ontwerpt het ding (het gaat om de vormgeving neem ik aan) en dan koop je een Bluetooth headset met afmetingen op grond waarvan je mag aannemen dat de componenten in jouw ontwerp zullen passen. Dan sloop je de elektronica daaruit en monteer je die in jouw ontwerp.
Bedankt voor je reactie!,

Het klopt inderdaad dat het hier om de vormgeving gaat.
Dit is dan ookeen optie welke ik ook heb overwogen, alleen zijn de bluetooth headsets die ik ben tegen gekomen nogal prijzig. Voor mij als student is dit toch wel een iets te dure optie. Ik wil het op een zo goedkoop mogelijke manier kunnen realiseren.
-NRG- schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:20:
Ik heb eens een jabra clipper uitelkaar gehaald (lijm liet los, blijkbaar is ie niet gemaakt om mee te sporten). Is ook een erg klein apparaatje. Heb die hier nog wel ergens liggen mocht je interesse hebben.
Ook dank voor je reactie!,

De jabra clipper is een bluetooth set, welke gebruik maakt van in ear plugs. Wat ik moet hebben zijn juist kleine speakers welke op /over je oor heen komen. Misschien is het wel mogelijk die eraan te monteren, ik zou alleen niet weten hoe.

Het zou echter wel leuk zijn om er mee te kunnen experimenteren, mocht je er geen gebruik meer van maken :)